5.1 Speakers en doorlussen

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
Hi all,

Eindelijk heb ik gisteren een setje speakers gekocht (2 voor,2 achter, 1 center en 1 subwoofer).
Bij dit setje zit een speciale geluidskaart (FM801 6-Channel Sound Card).
Op deze geluidskaart zit i.p.v. een normale speaker aansluiting een 9 pin DIN aansluiting. Deze lus je door naar een vrij slotje (weer 9 pin DIN) waar je vervolgens de speakers aansluit.
Tot dusver werkt het perfect. Er zit WinDVD bij om je DVDtjes af te spelen. Als ik via WinDVD afspeel (softMPEG) dan hoor ik het via dolby surround en weet ik veel wat allemaal. Werkt perfect dus.
Echter ik heb al een MPEG kaart (Hollywood+).
Nu kan ik deze doorlussen via een de lijnout naar de lijn in van dat kaartje, maar dan worden (uiteraard) alleen de voorste speakers (voorlinx en voorrerchts) gebruikt. Meer niet.
Iemand enig idee hoe ik dat moet doorlussen?
Nog een andere vraag, ik had/heb eigenlijk een SoundBlaster LIVE! (de 1e, met dochterkaartje). Daar zit ook zo'n 9 pin DIN aansluiting op, maar als ik daar het kabeltje opzet en doorlus naar het slotje van de boxen hoor ik helemaal nix.

ThX
Koffie

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Dit is zeker het A-trend setje "Harmony 6000"? Wat heb je d'r voor betaald als ik dat mag weten?

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
Klopt ..
F 299,-

Maareuh ... heb je ook een oplossing ?

GrtZ
Koffie

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

zat op de Hollywood + niet zo'n optie dat je het geluid kon doorsturen naar je geluidskaart, ipv doorlussen??

Kan iig met WinDVD wel als je DVD Genie gebruikt...

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
Silacoid ;

We hebben het dus nu over software ? Oftewel een softwarematige instelling waar de sound heen moet? Hmm zal eens wat gaan rondneuzen.

ThX
Koffie

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Er zit een aansluiting op je hollywood + om em door te lussen. Intern, maar ook extern.

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
Klopt, maar extern is gewoon via stereo pulgjes, dus paktie alleen de voorste speakers. Intern werkte niet (gewoon geen geluid). S/PDIF weet ik niet, want dat kan het andere kaartje niet aan.
Anyway .. de optie van DVDGenie werkte!!!
ThX for that!!

Ga ff een DVDtje luisteren :)

ThX for helping!
Koffie

Braaikamer - Smoke&BBQ

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-07 17:39
Hoe is het geluid uit dit setje? 300 gulden voor 5 speakers, een subwoofer EN Dolby Digital is nou niet bijzonder veel :)

Geef mij maar een Warsteiner.

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Anyway .. de optie van DVDGenie werkte!!
ThX for that!![/quote]Daar doen we 't voor :)

Met dat intern bedoelde ik dus software-matig, niet te verwarren met het interne analoge connectortje, dat kleine dingetje met die 2 pinnetjes...die zit er namelijk ook op...

Verwijderd

Ik heb het setje voor Fl 230,= gekocht, er wordt blijkbaar nogal met de prijs gegoocheld. En voor dat geld (ook voor 299,=) beslist geen slechte keus.

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
P500MMx & Knakker ;

Er zal wel het e.e.a. met de prijs gesjoemeld worden. Waar ik 'm kocht beweerde ze dattie 599 kost (normaal). Dat zou ik er niet voor neertellen. Ik vondt het een redelijke prijs en vindt er goed deluid uitkomen.
BEn geen audiofiel en speel nooit spelletjes (zelden poacman op de laptop ofzo).
Maar wil wel DVDtjes kunnens afspelen met leuk geluidje.
BTW: Mijn andere vraag blijft open. Hoe kan ik het bijgeleverde kaartje eruit mikken en mijn SoundBlaster LIVE! gewoon weer gaan gebruiken ??

GrtZ
Koffie

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Helaas, heb zelf sb platinum maar deze geeft geen mogelijkheid voor 5.1.

Verwijderd

de ouwe niet, maar de nieuwe wel, alleen nog verkrijgbaar in de VS...

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
Wat komt er dan voor signaal uit de DIN aansluiting op het dochterkaartje van de SB LIVE! ??

ThX
Koffie

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

een digitaal signaal...

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
Goh .... en wat is de bedoeling van dat signaal??
Ik bedoel, dezelfde DIN zit op het dochterkaartje, dus waarom zou het dan niet werken??

ThX
Koffie

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

misschien werkte het niet omdat ie toen die optie in dvd genie nog niet had aanstaan, of geen Digital Output Only aangevinkt...

boeit toch niet echt nu het werkt?

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
Sillacoid ;

1) De software optie heeft er niets mee te maken, want er kwan gewoon geen druppel geluid uit (WAV, MP3, whatever).

2) Tuurlijk boeit het, ik heb nu de appie happie SB kaart erin hangen die bij het setje zat, liever gebruik ik gewoon de SoundBlaster LIVE! (ivm kwaliteit en poorten). Een allerlaatste optie zou zijn om ze er allebei in te hange, maar dat wil je eignelijk niet :)

ThX anyway
Koffie

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

oh sorry, wist ik niet :)

Maar heb je ook daadwerkelijk de Digital Output Only optie aanvinkt als je je DIN connector gebruikt? (op de Live dus)

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
Silacoid ;
Nope .. maar ik denk dat dat alleen werkt als je alle software van de SB LIVE! hebt geinstalleerd en dat was bij mij nog niet het geval (WinME met gewoon drivertjes, meer niet).
Ik zal strax 's ff proberen (tis toch weer tijd voor een reinstall).

[/EDIT}
Silacoid, waar vindt ik die optie precies??
[EDIT]

ThX
Koffie

Braaikamer - Smoke&BBQ

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
Heb de optie voor Digital Only gevonden (na installatie van LiveWare 3.0), echter geen resultaat.
Denk dat ik me er maar bij moet neerleggen dat het niet werkt. Aan de andere kant, als de boxen op hoogste volume staan, kan ik in de verte toch nog geluid horen. Maar dan hoor ik ook alles niet alleen WAV enzo.. maar ook het 'ratelen' van de HD en het scrollen enzo..

Anyway, ThX
Koffie

Braaikamer - Smoke&BBQ

• soepkip
  • Laatst online: 21-06 09:59

soepkip

Kratjes kunnen nu ook voorin

ik heb dus ook zo'n setje (260 piek)
en wil hem ook aan mijn sb live hangen,
de din uitgang is volgens de manual een digitale uitgang, wat ik alleen raar vind is waarom je dan zoveel pinnetjes nodig hebt

Beste film ooit

Pagina: 1