soltek-> 256 MB wordt herkend als 128 MB DDR

Pagina: 1
Acties:

• the-hell
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:48
Ik heb mijn nieuwe mobo binnen (soltek 75DRV4!!) Geweldig ding. En ik had ook 256MB DDR-RAM/266 PC2100, 184pin gekocht. Nu hewrkent de PC het als 128 MB. In het mobo boekje staat: support tot 3 GB. 184 pinn only en PC1600 + PC2100 DDR. Wat kan er fout zijn?

alvast bedankt!

Verwijderd

dat je wellicht toch een 128 mb dimm hebt gekregen?

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:57
Inkopper, maar is het écht een 256MB DIMM, en geen 128MB'er? (wat staat er op de chips en hoeveel zitten er op).

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

misschien is het wel registred of zoiets ??

• the-hell
hij heeft 16 van die zwarte vakjes en wat erop staat kan ik niet lezen. Moet eerst mijn PC uit.

• Faler
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-04-2015

Faler

[DPC]Clan_Delft

Bios-update proberen, kan helpen. Mijn Chaintech mobo is al wat ouder en supporte ook Dimms tot 128 MB (meer was in die tijd echt ondenkbaar :D) Anyways, ik knikkerde er Dane-Elec 128 MB dimmetje in en dat vond mijn mobo maar niks. Tenminste, als er alles bij elkaar 160 MB in zit en hij herkent het als 96 vind IK dat te weinig. Bios update verhielp het hele probleem.

C++ is the only language where your friends are allowed to touch your privates

• the-hell
maar het is een 1 dag oud moederbord :?

• Faler

Faler

[DPC]Clan_Delft

Zegt niks, ik neem aan dat hij al wat langer in de handel is. (Zal ff checken) En wat er soms gebeurt is dat zo'n fabrikant klachten krijgt en er dan een paar mannetjes op zet om de ondersteuning van een bepaald merk DIMM te verbeteren. Vandaar. Dus als het nu niet werkt, dan binnenkort waarschijnlijk wel. Ik zal nu ff voor je kijken...
edit:

Dude dat ding is wel mega-paars! Voor anderen: Check hier!
Het ding is al een paar maanden oud. Ik zou het proberen, het kan in elk geval nooit kwaad...

• the-hell
ik heb de nieuwste erop maar geen verbetering. Nog steeds 128 MB :( Ik heb gekeken wat erop stond maar daar wordt ik niet uit wijs

• Abbadon
"16 van die zwarte vlakjes" zeg je, wel dan mag je d'r wel van uit gaan dat 't een 256MB DIMM is; 64Mbit DDR266 chips worden bijna niet meer gebruikt zover ik weet. Heb je de DIMM al in andere sockets gestoken? Dit klopt sowieso niet, want 't spul moet gewoon in één keer werken, maar je weet maar nooit (kijk dan ook gelijk even wát er op de chips staat). Biedt dat geen soelaas, dan lijkt het er op dat de DIMM niet lekker is.

edit:
Ik zie dat je al gekeken hebt wat er op staat, al wordt je er niet veel uit wijs, tik het hier toch even neer; hoe meer info hoe beter

• Faler

Faler

[DPC]Clan_Delft

Bizar spijtig. Hoopte dat het zou helpen. Welk merk RAM is het???

• the-hell
ja, hij is al in een ander slot geweest. geen verandering.

wat erop stond:

Verwijderd

Bij mij was er ook zo iets, moest toen in bios een ander getal neerzetten, toen was het wel goed.
Weet alleen niet meer waar!
Of je hebt de verkeerde gekregen, misch ETELCOM

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Heb je al gekeken of het in een andere pc ook als 128mb wordt gezien :?

• the-hell
ik heb geen andere pc. En ik heb hem vandaag gekregen dus nog geen tijd gehad. mensen in de buurt van b'karspel die willen helpen ??!!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

| ELIXIR 0134
| N2DS12880AT-75B
| 17400APT SG

Hijs dus 128mbit per chippie.
16 x 128 = 2048
2048 : 8 = 256
Dus het is een 256mb latje ja ,dat weten we zekerz.

edit: ik denk dat je het beste ff bij de winkel het in kan ruilen ... ,meeste winkels doen er niet moeilijk over.

• the-hell
zal ik ook gaan doen

Verwijderd

hmm vaag ik heb het ook wel eens gehad dat een reepje ineens nog maar de helft aan mb's beschikbaar stelde..

maarja die was dan ook op een onheuze manier bejegend :P

maar heb je geen maten waar je em ff kan testen? als die op een ander mobo ook als 128 wordt herkend gwoon meten garantie claimen..!

• Sneak0r
  • Laatst online: 13:51
Collega van mij had precies hetzelfde mobo en precies hetzelfde probleem! ook in andere socket etc. gestopt, hielp niet. Dus er maar mee terug gegaan nr de winkel, ze sloten hem aan en ja hoor, hij gaf dit keer wel 256MB aan :? ... ondanks hebben ze het geheugen toch nog vervangen en na die tijd geen probs meer gehad.

PS. Gaf windows bij het installeren ook al geen errors? dit was bij hem nl. wel het geval, toen had ik al een vermoeden dat het geheugen niet helemaal 100% was...

• Abbadon
Op dinsdag 07 mei 2002 19:27 schreef Erik999 het volgende:
ja, hij is al in een ander slot geweest. geen verandering.

wat erop stond:

Afbeeldingslocatie: http://www.biwa.ne.jp/~yok/DDR-CHIP/Elixir(0141).jpg

Zo een dus. Ja, zoals eerder gezegd een 128Mbit chip, en 16 stuks maken 256MB.

Gewoon ruilen die DIMM zou ik zeggen.

• Mentalist
  • Laatst online: 13:54

Mentalist

[avdD]

Zoiets stond eens op www.twistedhardware.net.

http://www.twistedhardware.net/picspages/misc/m0061.htm

Afbeeldingslocatie: http://www.twistedhardware.net/graphics/misc/mb0061.jpg

AMDHACKER: "I ordered 256 MB pc133, but I got some sort of DIMM that only works on 1 side. result: 128 MB instead of 256. I sent it back, but they said the problem was not found. YEAH RIGHT, after zooming in with my camera, this is what I saw. they obviously only tested if the ram was not defect."
Picture courtesy of AMDHACKER.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• the-hell
Op dinsdag 07 mei 2002 19:46 schreef Sneak0r het volgende:
Collega van mij had precies hetzelfde mobo en precies hetzelfde probleem! ook in andere socket etc. gestopt, hielp niet. Dus er maar mee terug gegaan nr de winkel, ze sloten hem aan en ja hoor, hij gaf dit keer wel 256MB aan :? ... ondanks hebben ze het geheugen toch nog vervangen en na die tijd geen probs meer gehad.

PS. Gaf windows bij het installeren ook al geen errors? dit was bij hem nl. wel het geval, toen had ik al een vermoeden dat het geheugen niet helemaal 100% was...
hier geen enkel probleem gehad. TEmp van CPU wel 20 graden gestegen :?

Verwijderd

Dude dat ding is wel mega-paars! Voor anderen: Check hier!
LOL!!!

Is niet zo fijn als dat wat in de post hierboven in het plaatje staat bij jou het geval is. 1 Dag oud. Zal toch nog wel gerantie op zitten?? Ruilen zal ik zeggen.
Pagina: 1