LG 19" 915FT+ of 995FT+ ?

Pagina: 1
Acties:

• nose
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-04-2018

nose

size matters

Topicstarter
Welke van beide monitoren is t beste? Zit een beetje te twijfelen over welke t wordt, want kan nml niet zoveel verschillen vinden tussen de twee. Tenzij ik iets over t hoofd zie.....

Hier de links naar de specs voor de geinteresseerden:

915FT+

995FT+

P R N D

Verwijderd

Ik heb zelf de 915FT+, en daar ben ik echt heel erg tevreden mee; werkelijk een prachtig beeld, hoge refreshrates, echt een perfect ding. Over de 995FT+ weet ik niet zoveel, maar als het verschil in prijs niet zo groot is zou ik toch voor de 915 gaan ,die heeft wat betere specs. (bv 85 Hz bij 1600x1200 ipv 75 Hz, maakt niet echt veel uit maar goed).

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
De 995 kan op 1600 x 1200 max 75 Hz aan. Dat vind ik het grootste nadeel (ivm spellen enzo), en daarom heb ik de 915 :)

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:34

Hu9o

Schokkend

Op dinsdag 07 mei 2002 17:06 schreef nose het volgende:
Welke van beide monitoren is t beste? Zit een beetje te twijfelen over welke t wordt, want kan nml niet zoveel verschillen vinden tussen de twee. Tenzij ik iets over t hoofd zie.....

Hier de links naar de specs voor de geinteresseerden:

915FT+

995FT+
Ik heb zelf ook de 915FT+ en ik ben er zeer tevreden mee. Draai 1600x1200 @ 85Hz. Dat is dus zonder te knipperen.

De 995 heeft dit niet, deze zit op 75Hz. En dat zie je wel knipperen op een 19".

Ik kan je dus de 915 aan raden.

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

• JJJ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:47

JJJ

Hier ook de 915 FT+, ben ik heel tevreden over. Vooral die 85 Hz op 1600x1200 is een pluspunt.

• Hu9o

Hu9o

Schokkend

Op dinsdag 07 mei 2002 17:10 schreef Pollewob het volgende:
De 995 kan op 1600 x 1200 max 75 Hz aan. Dat vind ik het grootste nadeel (ivm spellen enzo), en daarom heb ik de 915 :)
Voor spellen is het juist geen nadeel. Want die speel je toch niet in 1600X1200, zeker SOF2 niet :)

Voor Desktop app's is het wel van belang dat je 1600x1200 flicker free is.

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

• nose

nose

size matters

Topicstarter
Okee da's dus duidelijk. Wordt t de 915FT+ :)

P R N D

• 845
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-08 13:53

845

goeie keus, ik heb hem al ruim een jaar, nog nooit iets mee gehad, en zeer tevreden :D

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-08 21:28

MaxxMark

HT is Tof!

de 995 gebruikt wel minder stroom (30 watt minder) wat opzich ook wel eens belangrijk (kan) zijn, maar als ik dan zou moeten kiezen (heb zelf ook een lg, geen 19" helaas) zou ik denk ik ook de 915 nemen als et verschil echt niet zo groot is

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

• nose

nose

size matters

Topicstarter
Nou alleen nog ff van mn 795FT+ af zien te komen......

P R N D

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

Op dinsdag 07 mei 2002 17:19 schreef nose het volgende:
Nou alleen nog ff van mn 795FT+ af zien te komen......
Blijft ook een leuk monitortje (hebbik ook :D) ik zou hem er gewoon naast houden, multimonitor ofzo :) Monitoren kom je imho nooit te kort!

Maar als je em kwijt moet, ik heb misschien wel interesse, wat wil je er voor hebben? :)

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Verwijderd

Op dinsdag 07 mei 2002 17:12 schreef Hu9o het volgende:

[..]

Voor spellen is het juist geen nadeel. Want die speel je toch niet in 1600X1200, zeker SOF2 niet :)

Voor Desktop app's is het wel van belang dat je 1600x1200 flicker free is.
Dus wel, ik speel SOF2 (mp test) op 1600*1200*32, dus dan is die 85 Hz ook wel fijn. Kan best, je hebt wel een beetje systeem nodig (Xp1900+, GF4 ti4400, 512mb ddr@cas2)..

• Hu9o

Hu9o

Schokkend

Op dinsdag 07 mei 2002 17:26 schreef Reino het volgende:

[..]

Dus wel, ik speel SOF2 (mp test) op 1600*1200*32, dus dan is die 85 Hz ook wel fijn. Kan best, je hebt wel een beetje systeem nodig (Xp1900+, GF4 ti4400, 512mb ddr@cas2)..
Red ik niet met m'n TB1333 en GF2PRO... maar zoals je zegt, met zo'n config idd wel.

• Griever
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik het ook een 915ft+ dit is een hele goede monitor. (en er erg tevreden mee)
Wel moet je rekening houden met het feit dat je als je LG kiest dat je dan opgescheept zit met TELEPAN.
op dit forum zijn daar diverse slechte geluiden over geweest, (zelf kan ik hier gelukkig nog niets over zeggen).

Verwijderd

Wat is Telepan???

Verwijderd

KUT

Verwijderd

Op dinsdag 07 mei 2002 19:54 schreef JeeDee het volgende:
KUT
IETS specifieker graag.. ;)

Verwijderd

Ik zal nu even een normalere reactie geven; Teleplan verzorgd "service" voor oa LG monitoren. Echter de service is zo belachelijk slecht, dat je je monitor daar liever niet laat repareren, of ruilt voor een andere (2ehands). Als je problemen hebt nl, en je hebt je monitor langer dan 2 weken, heb je de keuze tussen 2 opties: of weken wachten op reparatie (zonder vervangende monitor), of ruilen tegen een andere even oude monitor van iemand anders.

Zelf heb ik een LG795FT+, het is de 4e, 3 keer moeten ruilen voordat ik een redelijk goede (ben nog niet tevreden, maar nog een keer ruilen kan een slechter monitor opleveren) had. Wel dus steeds binnen 2 weken na aankomst.

• Pollewob
  • Niet online
Ik heb dus een maand moeten wachten op een nieuwe monitor (na doa). En niets van een vervangende monitor, maar wel elke week mailen of het ook een gerepareerde mocht zijn :(

Overigens is die monitor maar 1x vervangen, degene die ik nu het is gewoon perfect :)

Verwijderd

Nadat ik deze ontving, heb ik ook direct een andere gevraagd, omdat deze ook niet helemaal ok is. Zal even zeggen wat: op T.net is er naast de zwarte verticale balk een lichtblauwe vlek te zien / bij scherpe overgang van een donkere horizontale balk naar wit word de zijkant erg vervormd / beeld hangt in midden door / beeld is aan rechterkant iets minder scherp dan aan linkerkant.

Toen ik een nieuwe vroeg, zeiden ze dat ik "even" moest wachtten op een nieuwe lading nieuwe monitoren. Dat heeft meer dan een maand geduurd. Ik heb echter besloten niet te ruilen, omdat ik bang was weer een slechtere te krijgen. De monitoren hiervoor hadden erg scheef beeld, sommige hadden een beschadigde glasplaat maar ook afwijkingen die ik dus nu nog heb...

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik heb een lichte rare rode waas op mijn beeld wat alleen goed te zien is bij wit.
Ik heb gelezen dat dit wordt veroorzaakt door de fosfor laag die er onregelmatig erop is gespoten.
Het schijnt dat dit een nogal moeilijk proces is om het helemaal egaal te krijgen... Dus je moet er niet van opkijken als je dit ook hebt

ID7T GTX. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE (cylinder unit)

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

Voordeel van LG is dat ze niet al te moeilijk doen bij de helpdesk, als je probleem gegrond is komen ze em (mits binnen de garantie) omwisselen!

Bij mij ook! zeggen ze we komen tussen 0900 en 1700...
staan ze er 5 voor 9 sochends, ik de bel niet gehoord, zij bellen (telefoon) ik "huh? oh dan zal ik maar es open doen"

Erg gemakkelijk allemaal!

• MartNL
  • Laatst online: 01:09

MartNL

&nbsp;

ik heb ook een lg zie sign.
Echt een perfect beeld.

Verwijderd

ja ik heb ook een lg zie mijn sign.
Maar ben echt super tevreden over.
ik draai dan 1280*1024 op 100 hertz.
Gaat lekker moet ik zeggen.
En het is echt super vlak dat beeld, en lekker rustig voor je ogen.
Ik heb die andere nooit gezien dus weet ik daar weinig over.
Maar ik zeg nogmaals dat ik er erg blij mee ben.
Pagina: 1