[ASP] Plaatjes worden niet altijd getoond

Pagina: 1
Acties:

• jopiek
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 19:56

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Topicstarter
Ik haal een aantal plaatjes uit een Access DB m.b.v. vbscript en ASP.

Niet altijd worden alle plaatjes getoond, hoewel ze er wel zijn. Hoe kan ik het tonen afdwingen?

Cogito Ergo Credo

Verwijderd

Op dinsdag 07 mei 2002 17:03 schreef jopiek het volgende:
Ik haal een aantal plaatjes uit een Access DB m.b.v. vbscript en ASP.

Niet altijd worden alle plaatjes getoond, hoewel ze er wel zijn. Hoe kan ik het tonen afdwingen?
Krijg je een foutmelding? of krijg je een kruisje?

• jopiek

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Topicstarter
Op dinsdag 07 mei 2002 17:04 schreef brinkmanjr het volgende:

[..]

Krijg je een foutmelding? of krijg je een kruisje?
kruisje...

Cogito Ergo Credo

Verwijderd

Zal wel niet het antwoord zijn waar je op zit te wachten, maar je kunt naar mijn mening je plaatjes beter als losse files naast de DB opslaan. Ten eerste werkt het idd niet altijd als je ze in je DB stopt, en ten tweede worden je plaatjes als Blobs (Binary Large OBjects geloof ik) opgeslagen, wat veel schijfruimte kost.

Verwijderd

Op dinsdag 07 mei 2002 17:07 schreef mmmuttley het volgende:
Zal wel niet het antwoord zijn waar je op zit te wachten, maar je kunt naar mijn mening je plaatjes beter als losse files naast de DB opslaan. Ten eerste werkt het idd niet altijd als je ze in je DB stopt, en ten tweede worden je plaatjes als Blobs (Binary Large OBjects geloof ik) opgeslagen, wat veel schijfruimte kost.
Ernstig mee eens. Ook ik raad het je sterk af; sla het gewoon op in een (sub)dir met als naam het GrafischBestandIDnr (autonr veldje of zo). Dan weet je zeker dat het goed komt; je kan dan ook altijd controleren of de file bestaat (met het fileobject).

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:37
en het is langza(a)m(er).

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• jopiek

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Topicstarter
Helaas, dat doe ik al ;)

Cogito Ergo Credo

Verwijderd

Op dinsdag 07 mei 2002 17:14 schreef jopiek het volgende:

[..]

Helaas, dat doe ik al ;)
En als je de url van het plaatje intikt, werkt die dan wel?

• jopiek

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Topicstarter
Op dinsdag 07 mei 2002 17:15 schreef brinkmanjr het volgende:

[..]

En als je de url van het plaatje intikt, werkt die dan wel?
Ja, werkt op zich allemaal keurig, maar SOMS worden willekeurige plaatjes (of het nu lokaal is of via het web) niet getoond!

Ik wil het dus gewoon afdwingen...

dit is de link b.t.w.
http://213.46.36.137/vihv/SIC/cursus.htm

Cogito Ergo Credo

Verwijderd

Gaat toch goed lijkt mij? Misschien dat ik nu net geluk heb, maar ik heb de pagina bekeken en alle afbeeldingen worden getoond. Heb je al gekeken bij de properties van het plaatje (nou ja, in jouw geval van het kruisje) in de browser?

[Rightclick > Properties > Address (URL)]

Is die URL in orde? Als het erop lijkt dat dit klopt kan je wellicht proberen om het veld eerste te "TRIMmen" alvorens het naar je code te schrijven.

<%
Response.Write TRIM(RecordSetNaam("afb_veldnaam"))
%>

Om overbodige spaties te verwijderen. Kan misschien helpen.

• jopiek

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Topicstarter
Op dinsdag 07 mei 2002 21:49 schreef Paardekam.nl het volgende:
Gaat toch goed lijkt mij? Misschien dat ik nu net geluk heb, maar ik heb de pagina bekeken en alle afbeeldingen worden getoond. Heb je al gekeken bij de properties van het plaatje (nou ja, in jouw geval van het kruisje) in de browser?

[Rightclick > Properties > Address (URL)]

Is die URL in orde? Als het erop lijkt dat dit klopt kan je wellicht proberen om het veld eerste te "TRIMmen" alvorens het naar je code te schrijven.

<%
Response.Write TRIM(RecordSetNaam("afb_veldnaam"))
%>

Om overbodige spaties te verwijderen. Kan misschien helpen.
zoals ik al zei gaat het 10 tegen 1 gewoon goed, dus is het een niet reproduceerbaar probleem. Het doet zich vooral voor als je het lokaal draait en de pagina waarschijlijk niet genoeg tijd heeft om de plaatjes te laden...
Volgens mij is trim ook niet nodig, want er zitten geen extra spaties in...
Ik hoopte dat er een manier zou zijn om te kunnen controleren of een plaatje geod geladen was en zo niet het plaatje goed te laden...

Cogito Ergo Credo

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:14

Crazy D

I think we should take a look.

Op dinsdag 07 mei 2002 23:02 schreef jopiek het volgende:
Ik hoopte dat er een manier zou zijn om te kunnen controleren of een plaatje geod geladen was en zo niet het plaatje goed te laden...
't Is niet echt een methode om serverside te kunnen controlleren, maar kijk eens naar [topic=411677]. Daarin staat het onError element van de img-tag. Misschien dat je daarmee wat kunt doen.
code:
1
[img]"<%=rs("plaatje")%>"[/img]';">

Exact expert nodig?

• jopiek

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Topicstarter
Op woensdag 08 mei 2002 13:53 schreef Crazy_D het volgende:

[..]

't Is niet echt een methode om serverside te kunnen controlleren, maar kijk eens naar [topic=411677]. Daarin staat het onError element van de img-tag. Misschien dat je daarmee wat kunt doen.
code:
1
[img]"<%=rs("plaatje")%>"[/img]';">
Ok, dat lijkt me wel wat! Dank je wel...

Cogito Ergo Credo

Pagina: 1