Toon posts:

Waarom is bijna iedereen zo ontevreden over kabel?

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Dat zou ik wel eens willen weten. Ok, misschien gaat het niet zo rete-snel als je gehoopt had, of je heb hier en daar wat packet loss, maar het gaat meestal toch nog sneller dat de telefoonlijn of ISDN.

Ik zit hier dus met mijn ISDN lijntje en dat kost ook nog eens een dik pak geld voor die te langzame snelheid. En over een gewoon modem wil ik al helemaal geen woorden vuil maken (heb ik ook lang genoeg van mogen genieten). Bovendien heb ik 3 ISP's nodig omdat er altijd wel 2 bezet zijn. Nou woon ik dus in the middle of nowhere, dus kabel zit er niet echt in en ADSL waarschijnlijk ook niet.

En wat dus ook erg handig is, dat is dat je 24/7 online kunt zijn. Ik zit vaak genoeg dat ik ff wat moet opzoeken en dan kan ik weer gaan inbellen, het opzoeken en dan snel de verbinding verbreken omdat het anders te duur wordt. Dat herhaalt zich minimaal zo'n 10 keer per dag, dus dat werkt ook niet echt fijn.

Bovendien zou ik dan ook nog een servertje kunnen draaien en internet fatsoenlijk delen op mijn thuisnetwerkje.

Geef mij dan maar zo'n Chello/@home/whatever, dan hebben ze weer een dankbare gebruiker erbij!

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Kabelinternetproviders komen inderdaad (meestal) hun beloften niet na. Ze kunnen het niet waarmaken. Als ik een reclamefolder in mijn maag gesplitst krijg met '24 uur per dag online' en er is vervolgens voor de 4e keer in de week een storing waardoor ik niet kan netten, dan begin ik te drammen ja. Als ik onder de 2kb/s kom, begin ik te sputteren ja (wat betekent 'supersnel surfen'?). Ik bel dan ook regelmatig met de klachtenlijn.
Ook is gebleken dat de helpdesks van kabelinternetproviders VEEL minder bekwaam zijn dan die van een 'gewone' provider.
En omdat kabelinternetproviders een monopolie op de kabel hebben en ze toch wel weten dat wij als grootverbruikers niet terug gaan naar KPN (TINGELINGELING), denken ze dat ze alles maar kunnen flikken, wat ze nog aardig afgaat ook :(
Ik vind in elk geval dat ik reden genoeg heb om te klagen. Alleen krijg je meestal zo'n kip aan de telefoon "ja dat weet ik niet" |:(

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Verwijderd

Kabelinternetters zijn verwende mensen. Dat geldt zeker voor mij. Als mijn kabelverbinding net zo snel is als ISDN, dan schreeuw ik al moord en brand. Ik wil het altijd sneller hebben.
Eigenlijk moet ik niet zo zeuren. Ik kan online blijven zo lang ik wil, zonder het gehijg van de telefoontikken in mijn nek. Ik betaal ongeveer 90 gulden aan Sonera(op GoT beter bekend als Slownera). Als ik met een telefoonlijn zou internetten dan zou ik zeker het driedubbele moeten betalen. En mij dood ergeren aan die lage snelheid van een telefoonmodem.
Over het algemeen ben ik zeer tevreden met mijn Kabelinternet. De beloofde snelheid (512/64) wordt niet altijd gehaald, maar het is altijd wel sneller dan ISDN. Nou ja, als er geen storingen zijn bij Sonera. Die er overigens wel vrij vaak is. Dat is weleens vervelend vooral als je aan het ICQ-en bent, want de verbinding kan soms helemaal wegvallen.

[edit]
Kabelinternetters moeten wel even hun windows tweaken voor kabelmodems. De beste adres daarvoor is www.speedguide.net

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Verwende mensen?
Ze betalen een stuk meer aan de internet provider. Ok, ze gebruiken ook vaak meer, maar het is wel heel erg vervelend als je dagen niet kunt internetten of dat er perioden zijn met packet loss van 50% waardoor je vrijwel niks kunt doen.

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 28 september 2000 12:12 schreef OlafvdSpek het volgende:
Verwende mensen?
Ze betalen een stuk meer aan de internet provider. Ok, ze gebruiken ook vaak meer, maar het is wel heel erg vervelend als je dagen niet kunt internetten of dat er perioden zijn met packet loss van 50% waardoor je vrijwel niks kunt doen.[/quote]AMEN!

Verwijderd

Ja, inderdaad, je kunt kabelaars geen verwende mensen noemen. Er is namelijk zoiets als vooruitgang. Kabel zou een technische stap voorwaarts moeten zijn t.o.v. internet via modem/isdn, alleen is daar helaas vaak weinig van te merken.

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-07 07:52

FoolZero

Freedom of speech...

Ook al is er bij mijn provider van tijd tot tijd een dipje/downtime, in het algemeen ben ik een :) Chello gebruiker!
Mocht ik ooit gaan verhuizen dan hoop ik niet dat ik terug naar ISDN moet. :r
(Alhoewel Demon weer een hele goede ISP was voor ISDN)

Ja, het kost 90,00 per maand, maar Voor mijn ISP (toenertijd dus Demon) betaalde ik 30,00 per maand en minstens 50,00 aan telefoonkosten.
Kijk voor die tien piek extra ben je een stuk sneller en minder gestrest door die telefoontikken, die maar door gaan. :(

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

• Jur
  • Niet online

Jur

Dus....

Als ik thuis het gemiddelde bekijk is mijn 56k modempie bij 12move ongeveer 1.4 x sneller dan Sonerazend word je ervan drama.
Dit gemiddelde is berekend over 1 jaar.

En dan heb ik het niet eens over de downtime +- 2 weken,en de packetloss!!!!

Greetz Jur

• Major Carnage
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-08 02:59

Major Carnage

waki miko Reimu

Mja ik heb niks te klagen
ik heb @home hier, en als die hoge ping heeft ofzo dan ga ik gewoon iets anders doen

hoort er gewoon bij :)

Specs | FFXIV: Maki Kato@Alpha

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:00

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Chello:r, het enigste wat positief is, is dat m'n rekening flink omlaag is gegaan, maar voor de rest valt ut zwaar tegen :(

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

inderdaad, kabelaars zijn meestal verwende mensen. als ik hoor dat mensen met 'slownera' soms wel op de 4Kb/s (woo!) zitten, schreeuwen ze moord en brand. Idem voor mensen met chello die even een dipje van 20Kb/s hebben.

ik heb ook kabel, ookal zou ik het geen kabel willen noemen. casema dus.
ik snap niet dat sommigen het niet door hun thick skull kunnen krijgen dat mensen het ook slechter dan hun hebben.. ik geef toe dat ik liever deze connectie heb (nog MINDER dan een 33k6 modem omgerekend (ben de laatste paar weken niet boven de 1.5Kb/s uitgekomen !!)) dan een telefoonverbinding, simpelweg omdat internet over de telefoon veel duurder is.

ik ben vaak stikjaloers als er bv op irc een URL gegeven wordt en dat ik de laatste ben die ziet wat het is..

maar als ik me realiseer dat als ik in een regio woonde waar geen kabel-internet zou zijn, dan ben ik nu ECHT wel blij.. nothing beats een hele dag online kunnen zijn!

dus andere kabelaars: 4Kb/s is NIET weinig. het is iets wat ik echt nog maar zelden (lees: een a twee keer per maand) haal!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 28 september 2000 23:07 schreef sir mchyde het volgende:
inderdaad, kabelaars zijn meestal verwende mensen. als ik hoor dat mensen met 'slownera' soms wel op de 4Kb/s (woo!) zitten, schreeuwen ze moord en brand. Idem voor mensen met chello die even een dipje van 20Kb/s hebben.

ik heb ook kabel, ookal zou ik het geen kabel willen noemen. casema dus.
ik snap niet dat sommigen het niet door hun thick skull kunnen krijgen dat mensen het ook slechter dan hun hebben.. ik geef toe dat ik liever deze connectie heb (nog MINDER dan een 33k6 modem omgerekend (ben de laatste paar weken niet boven de 1.5Kb/s uitgekomen !!)) dan een telefoonverbinding, simpelweg omdat internet over de telefoon veel duurder is.

ik ben vaak stikjaloers als er bv op irc een URL gegeven wordt en dat ik de laatste ben die ziet wat het is..

maar als ik me realiseer dat als ik in een regio woonde waar geen kabel-internet zou zijn, dan ben ik nu ECHT wel blij.. nothing beats een hele dag online kunnen zijn!

dus andere kabelaars: 4Kb/s is NIET weinig. het is iets wat ik echt nog maar zelden (lees: een a twee keer per maand) haal![/quote]Dat meen je niet, 4 kb/s is echt wel weinig. En met Chello kun je dus echt niet de hele dag online zijn en soms dagen achter elkaar niet.
Natuurlijk, je bent veel online en je betaalt relatief niet veel, maar ze adverteren met onbeperkt internet en nooit meer wachten, dat staat niet gelijk aan kb/s.

Bovendien is de helpdesk en vakkundigheid soms zo slecht/laag.

• JoNaTHaN(NL)
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-07-2024
Omdat het gewoon wel vaak sloom gaat en een spel op internet spelen gaat al helemaal niet dan schiet ik 10 keer en dan zie je de eerste kogel eens voorbij komen. Ik ben vaak al blij als het 6kb gaat in elk geval bij kut casema/wanadoo

Verwijderd

Ze beloven mij 24 uur per dag online, onberperkt internetten, supersnelle verbinding voor f90,- per maand.

DUS DAN WIL IK DAT OOK

Ik betaal toch ook niet de ene maand f80,- en dan weer f85,- en dan weer f75,- gulden.

HUN MAKEN AFSPRAKEN DUS DAN MOETEN ZE DIE OOK NAKOMEN

Het is hier niet zo slecht, zeker niet met de snelheid (100kb/s wordt vrij makkelijk gehaald), maar als ik 1,5 uur niet online kan is dat kut (ook al is kabel beter dan isdn) zeker als het 3 keer gebeurt in 4 dagen waarbij ik 6 uur per dag niet online kon.

Het gaat ook om het principe (afspraak = afspraak)

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 28 september 2000 23:07 schreef sir mchyde het volgende:
dus andere kabelaars: 4Kb/s is NIET weinig. het is iets wat ik echt nog maar zelden (lees: een a twee keer per maand) haal![/quote]4 kb/s is dus echt wel weinig (zit zelf gem op 100kb/s)

Als chello mij 4kb/s levert kunnen ze dus de volgende dag langs komen om hun teringterayontroep op te komen halen

Je gaat toch geen f90,- betalen voor 4kb/s (principes weet je wel).

Al die casemaluitjes moeten gewoon tegelijkertijd hun abbonement opzeggen. Casema blijft gewoon doorgaan omdat iedereen het toch wel pikt.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>ik heb ook kabel, ookal zou ik het geen kabel willen noemen. casema dus.
ik snap niet dat sommigen het niet door hun thick skull kunnen krijgen dat mensen het ook slechter dan hun hebben.[/quote]Dat jij zo'n kutprovider hebt wil niet zeggen dat wij tevreden moeten zijn omdat wij het beter hebben.

Chello maakt afspraken en die moeten ze nakomen. Daar gaat het om.

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 29 september 2000 16:49 schreef meneererik het volgende:
Dat jij zo'n kutprovider hebt wil niet zeggen dat wij tevreden moeten zijn omdat wij het beter hebben.[/quote]you've got a point there..
maar hoeveel ECHT goede providers zijn er nou in nederland? voor de kabel ERG weinig. het is dus blijkbaar erg moeilijk om een kabel-isp te zijn, en dat brengt dus duidelijke consequenties met zich mee..

je koopt toch ook een auto terwijl je weet wat voor risico's het met zich meebrengt? je leest in de foldertjes van een kabelprovider toch niet dat het ook wel 'ns misgaat? dan zou niemand het natuurlijk nemen..

wat ik probeer te zeggen is dat jullie misschien wel benadeeld zijn, maar minder benadeeld dan mensen met een modem of casema. met casema zit je ook lang niet altijd 24 uur per dag online, hoor... downtime genoeg.
en wat heb je liever? af en toe een dag offline en voor de rest met 100Kb/s downloaden, of +/- 1 dag per maand offline en met 1.5Kb/s downloaden??

it's your choice..

en als je niet tevreden bent dien je een klacht in (wat denk ik weinig zou helpen omdat het bij veel andere providers slechter is), je neemt weer een modempje, of je accepteert het maar.. (bijna) iedereen met kabel heeft er wel last van.

--<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>4 kb/s is dus echt wel weinig (zit zelf gem op 100kb/s)

Als chello mij 4kb/s levert kunnen ze dus de volgende dag langs komen om hun teringterayontroep op te komen halen[/quote]dus wat heb je dan te klagen..? ik HAAL de 4Kb/s nog niet eens..<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Je gaat toch geen f90,- betalen voor 4kb/s (principes weet je wel).[/quote]dit is grappig; je klinkt wel als een verwend kind zeg.. principes? ik betaal hier 70 per maand voor 1.5Kb/s.. en JIJ gaat zeiken over principes?<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Al die casemaluitjes moeten gewoon tegelijkertijd hun abbonement opzeggen. Casema blijft gewoon doorgaan omdat iedereen het toch wel pikt.[/quote]..en teruggaan naar de modem? no way. (fyi: er _is_ geen andere kabelprovider waar casema is.)

• JoNaTHaN(NL)
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-07-2024
Ik betaal 60 piek per maand en het gaat sloom maarja altijd beter dan met een modempje met telefoonaansluiting ik hoop alleen dat ze snel met adsl komen

Verwijderd

Topicstarter
Om ook nog maar eens wat aan de discussie bij te dragen:

Je gaat toch geen f90,- betalen voor 4kb/s (principes weet je wel).

Dat zou ik graag betalen! Dan gaat het maar wat langzamer, maar ik zou mijn ca 7 KB/s ISDN graag omruilen voor een 4 KB/s kabeltje. On-line spellen speel ik toch niet zo erg veel, en toen ik mijn modempje nog had ben ik erg bedreven geraakt in het goed spelen met een hoge ping ;)

Als ik eens een dagje offline zou zijn, dan zou dat niet zoveel uitmaken, want als ik echt nodig op internet moet, dan kan ik altijd nog wel ff inbellen (want ik zou zowiezo mijn modempje erin laten zitten, mocht ik ooit kabel krijgen).

De nadelen van kabel vallen IMHO in het niet tegenover de voordelen wat kabel brengt. Als ik gewoon kijk wat ik hier per maand kwijt ben aan de telefoonrekening (gespecificeerd, want mijn ouders begonnen zich ook al eens achter de oortjes te krabben :() dan haal ik een kabelabonement er HEEL makkelijk uit.

En eigenlijk heb ik internet gewoon veel te hard nodig om elke keer weer in te moeten bellen. Ik moet vaak genoeg een hoop dingen opzoeken of ff een server-proggie testen. Dat laatste ben ik vaak genoeg wel een paar uurtjes aan kwijt voordat het helemaal werkt, dus tel maar uit wat dat kost (en natuurlijk ga je als je aan een programmaatje bezig bent niet _alleen_ in de daluren testen). Nou moet ik zeggen dat ik tegenwoordig ook een hoop met mijn eigen netwerkje kan doen, maar het blijft geld kosten (en een netwerkje aanleggen thuis is ook niet bepaald gratis).

Kortom: geef me kabel, al kost het 150 p maand!

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>je koopt toch ook een auto terwijl je weet wat voor risico's het met zich meebrengt? [/quote]Klopt maar als ik een citroen koop en die bevalt me niet koop ik volgende keer een toyota ofzo, dat kan met kabel niet (helaas :().<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>wat ik probeer te zeggen is dat jullie misschien wel benadeeld zijn, maar minder benadeeld dan mensen met een modem of casema. met casema zit je ook lang niet altijd 24 uur per dag online, hoor... downtime genoeg.
en wat heb je liever? af en toe een dag offline en voor de rest met 100Kb/s downloaden, of +/- 1 dag per maand offline en met 1.5Kb/s downloaden??[/quote]Ik heb ook veel liever chello dan casema hoor, en ik ben ook zeker niet ontevreden over de downloadsnelheid (hoewel het natuurlijk altijd beter kan:)), maar over de storingen (die blijven irritant). En het ergste vind ik dat ze bijna niks aan de klachten doen!!!<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>en als je niet tevreden bent dien je een klacht in (wat denk ik weinig zou helpen omdat het bij veel andere providers slechter is), je neemt weer een modempje, of je accepteert het maar.. (bijna) iedereen met kabel heeft er wel last van.[/quote]Ik dien klachten in bij de storingsdienst, die zijn altijd wel behulpzaam (beter dan de helpdesk in ieder geval) maar storingen blijven, de meeste mensen pikken het inderdaad (want KPN is ook vrij duur) of je moet helemaal geen internet nemen (en dat zou ik denk ik doen)<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Dit is grappig; je klinkt wel als een verwend kind zeg.. principes? ik betaal hier 70 per maand voor 1.5Kb/s.. en JIJ gaat zeiken over principes?

..en teruggaan naar de modem? no way. (fyi: er _is_ geen andere kabelprovider waar casema is.)[/quote]Gewoon geen internet nemen, dat zou ik doen (uit principe dus), maar veel mensen willen gewoon internet. Ik gebruik internet vooral om te gamen en dat gaat toch niet bij 1kb/s, dus dan maar geen internet.

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 29 september 2000 18:04 schreef websjwans het volgende:

Als ik eens een dagje offline zou zijn, dan zou dat niet zoveel uitmaken, want als ik echt nodig op internet moet, dan kan ik altijd nog wel ff inbellen (want ik zou zowiezo mijn modempje erin laten zitten, mocht ik ooit kabel krijgen).[/quote]Ik heb dus geen oud modempje, dus als chello down is voor 5 uur kan ik 5 uur niet op internet (en dat gebeurt altijd net als je iets voor school door moet mailen)<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>De nadelen van kabel vallen IMHO in het niet tegenover de voordelen wat kabel brengt. Als ik gewoon kijk wat ik hier per maand kwijt ben aan de telefoonrekening (gespecificeerd, want mijn ouders begonnen zich ook al eens achter de oortjes te krabben :() dan haal ik een kabelabonement er HEEL makkelijk uit.[/quote]Zoals ik al eerder zei (maar dat is mijn mening) heb ik dus klachten omdat chello niet nakomt wat het heeft afgesproken (ook al zijn er meer voordelen t.o.v. KPN).<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Kortom: geef me kabel, al kost het 150 p maand![/quote]Als er een kabelprovider was die mij kon verzekeren van 24 per dag online kan zijn met dezelfde dl-snelheid als nu en misschien een iets hogere upload en een goeie service dan zou ik daar ook best f150,- voor over hebben (misschien nog wel meer).

Bij mij gaat het er vooral om dat chello niet kan waarmaken wat het heeft belooft.

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Ik snap die mensen echt niet die zeggen dat mensen met Chello verwende mensen zijn. Waarom zouden wij blij moeten zijn omdat er toevallig andere mensen zijn die het slechter hebben?

• Undertaker2
  • Laatst online: 18-05 02:21
In Afrika weet het halve continent nog niet eens wat downloadsnelheid is!
De helft van de bevolking heeft er aids en zal binnen 10 jaar sterven.
1% van de bevolking verdient 85% van het inkomen...

Als ik het zo vergelijk heeft NIEMAND hier in Nederland te klagen nee.

Iedereen die geen tikken heeft en met ongeveer (heel ruim dus) 6,5 k/sec onbeperkt kan downloaden, heeft vergeleken met de rest van Nederland niet te klagen.

Ik vind alleen wel, dat wanneer je een Ferrari koopt (en men zegt: 24 uur per dag kan je er 240 km/uur mee rijden) en je kan er maar 10 km/uur mee rijden en 5 keer in de maand wil ie niet starten, dat je wat dat betreft mag klagen. In dit geval is de werkelijkheid vergeleken met de beloften dus klote, maar vergeleken met de rest van heel Nederland is het heus zo kut/traag nog niet.

Je moet alleen wel een midden zien te vinden tussen wanneer het kut is omdat het sneller zou moeten/kunnen gaan en wanneer het kut is vergeleken bij `de rest`

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

Verwijderd

ik wilde mijn kabel vooral voor te gamen. en wat krijg ik??? kabelinternet maar online gamen ho maar.
met mijn ouwe trouwe 28K8 modem ging het 10x beter dan nu

En daarom mag ik klagen ja

kijk als ze gouden bergen beloven moeten ze het wel nakomen en niet achteraf lopen zeuren van ja dat kan niet en en dit kan niet en dat gaat langzamer, terwijl wij wel de volle bak moeten betalen. En daar gaat het om. Kijk modem gebruikers halen hun snelheids limiet een kabelaar NOOIT en daar zit het grootste probleem in.

*zucht KPN Telecom is zo slecht nog niet*

Verwijderd

ow ja een server draaien is onmogelijk voor mij.

hmm kan nu al niet wachten totdat NUON ofsow komt met internet door je stopcontact. Dan kunnen we waarschijnlijk pas echt gaan scheuren.

Verwijderd

er is ook nog zoiets als flatstream !!!
ben ik zeer tevreden over.
geen tel kosten meer en een goede snelheid.
altijd downen met ISDN 7,5 kb/s

• Servowire
  • Laatst online: 19-08 18:46

Servowire

prutser:~#

Ik kan toch wel zo pissig worden op al die mensen die "maar" 20 k/sec halen!
Zeur niet!!!!!

Ik haal maximaal 2/3 K JA!!!!
4 k haalde ik een keertje, maar dat zou wel een foutje van IE zijn geweest!

En ja ik kabel, maar het zuigt vreselijk!
en via de telefoon kan alleen als mijn ouders niet thuis zijn. Maar als ze weg zijn ben ik als een kind zo blij, eindelijk 4 of meer woohoo..................hoera... :'(

Ik heb dus Rendo de kooi
www.rendo.dekooi.nl

(sorry dat ik wat kwaad overkom, maar heb een beetje begrip)

met papier mache kun je alles maken!!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
En wat vindt je dan van mensen die 400 kb/s halen omdat ze op de universiteit zitten? ;->

Verwijderd

Hoe is het internet eigenlijk geregeld in de VS?

Ik heb wel eens gehoord dat het GRATIS was door de vele commersie en dat de download snelheid bij de kabel veeeeeeeel groter is dan in bijv. Nederland

• sjaak
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 08:33

sjaak

un giorno credi

Ik ben heel erg gelukkig met mijn kabelinternetverbinding. Haal meestal bij het downloaden vanaf ftp van bestanden wel snelheden van boven de 80 KB/sec. Maar best vaak ook wel 180 KB/sec. EN dan ook KiloByte dus... :) Mij horen ze niet klagen behalve als er geen verbinding is. Ik ga binnenkort naar Utrecht verhuizen en dan ga ik een stuk minder gelukkig worden omdat ik dan of ISDN, of Casema moet kiezen :r en daar baal ik wel van.

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-02 17:43
Misschien heben jullie nog nooit gehoord van het gat waar ik woon, of misschien niet eens van de hele streek hier.
Ik heb sinds een week @home, een vriendin sinds een maand, een vriend sinds een twee weken en nog een andere gast al sinds mei.

Geen van allen klagen we, er ligt alleen voor onze PC's een grote constant natte vlek op de vloer van al het kwijl.

Volgens mij ligt het er echt aan waar je woont, ik kan het me niet voorstellen.

Ik woon in Leek (bij Groningen) en hier in de buurt (Tolbert, Roden, maar ook Groningen zelf) heb ik nooit een hond horen klagen over kabel...

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• Jordi
  • Niet online

Jordi

#1#1

Inderdaad, het ligt er erg aan waar je woont. Maar als je in zo'n "probleemregio" woont, ben je mooi klaar... want laten we eerlijk wezen, niemand wil terug naar KPN(TINGELINGELING$$$)... en hier is geen ADSL... en UPC laat geen andere ISP's op hun kabel... dus ik ben min of meer gedwongen om Chello te nemen. Herinner je je die TV reclame nog? "Lastig he, als je geen keuze hebt. Dat zal je op de kabel niet snel gebeuren."
How ironic :(

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Verwijderd

hier in het zuiden is het zwaar prut, van de afgelopen 2 weken heeft ie het nog geen week gedaan, en als je belt nemen ze niet op, het is zelfs zo erg dat de krant zelfs een artikel heeft vandaag dat ze erachteraan zijn gegaan, over 3 weken zou het weer fatsoendelijk moeten zijn. @home is de enige hier, dus monolopie, das wel minder, maar goed, nog 3 weken frustratie.

• 0943
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-07 10:25
hierom

Afbeeldingslocatie: http://www.makkelijkverdient.nl/bagger.jpg

met kabelfoon op maandag rond 12 uur (s'middags)

Verwijderd

Vorig jaar haalde ik met Chello :r nog 200 kb/s :) maar nu is dit nog maar 4 kb/s :( geworden ofzo. Vind je het vreemd dat we zitten zeiken als we van 200 kb/s naar 4 kb/s gaan???

• The - DDD
  • Laatst online: 17-08 22:44
Kabel bedrijven gingen tot nu toe uit van het pricipe "Sluit er zoveel mogelijk zo snel mogelijk aan."

Nu beginnen ze er op terug te komen, want ze beginnen op hun vingers getikt te worden.

Verwijderd

CHELLO @150 KBYTE/s = 1200 kbit per sec .

Kan het niet laten.
Pagina: 1