• MacDokie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-11 14:37
Ik heb even geinformeerd wat het kost om bij Canon een acculader bij te bestellen voor mijn Canon Powershot S20.

Kost inkoop € 128.- en verkoop voor mij dus €199.- (via de heren van de mediamarkt.

Vinden jullie dit nou niet compleet belachelijk? Het is gewoon een vierkant spanningsomvormertje met een snoer er aan. Reken even om dat is dus 440 piek!

Is er ook een andere manier om die accu op te laden? Ik ben mijn originele kwijt geraakt op vakantie en ik heb dus nu geen ruk aan die camera en daar baal ik van.
Type: CA-PS100/E
Voltage- 6V - 650maH

Daar moet toch wel een andere oplossing voor zijn? Heeft er iemand een adres waar ik het zou kunnen proberen voor een imitatie ofzo?

"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-12 19:21
Ik heb wel eens hetzelfde gehad met een trafo van een Agfa scanner van +/- 90 Euro. Ik bellen naar de Agfa, dat gaat 40 Euro kosten. Ik whaaaat, bij de lokale electronicaboer kan je die dingen voor 5 Euro krijgen, alleen de aansluiting is anders. Ja meneer daar heeft u wel gelijk in maar bla bla.

Ze proberen je met accessoires echt compleet kaal te plukken. Extra accu's, opladers etc kosten echt een vermogen. Ze maken die dingen niet voor niets allemaal anders, zodat ze niet uitwisselbaar zijn.

Ik zou zeggen stap met je lader naar de plaatselijke electronica boer en vraag of die een ideetje heeft.

Hier wordt een accu + lader voor 160Euro aangeboden:
http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=1351260297

• Koffievlek.nl
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-09 17:32
Pfoei! Dat is ECHT duur man!

Ben ik ff blij dat mijn cam op pen-lites werkt...

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19:23

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Mijn lader (snellader) heb ik bij de mediamarkt gekocht voor €67. Ook wel duur, maarjah wat moet je anders? :?

Whatever.

Verwijderd

Dat zo'n ******* acculader zo duur moet zijn!

Echt belachelijk, idd wat er gezegd was: ze proberen je met accessoires echt kaal te plukken ja!

Verwijderd

Heel simpel: koop een vergelijkbare netadapter die die laadstroom aankan en zorg dat je daar de juiste aansluiting voor vindt. Zie hier een besparing van 190 euro.

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

waarschijnlijk zijn die dingen ingecalculeerd als alleen verkoop icm digitale camera. Dat ze een paar extra moeten maken betekent extra transport/productie/verpakking/opslagkosten. Dat voel je in je portemonnee dan he.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• MacDokie
Op dinsdag 07 mei 2002 22:16 schreef athlonkmf het volgende:
waarschijnlijk zijn die dingen ingecalculeerd als alleen verkoop icm digitale camera. Dat ze een paar extra moeten maken betekent extra transport/productie/verpakking/opslagkosten. Dat voel je in je portemonnee dan he.
Eeeh, volgens mij komt dat niet in de buurt van een kwart van de nieuwpprijs van de camera. Het is gewoon een 6v omvormertje met een speciale aansluiting. Waarschijnlijk maken ze hem niet eens zelf en doet een of andere japanse firma dat. Zo gaat het met printers wel iig. Dus je maakt mij niet wijs dat zo'n ding zo teringduur moet zijn.

Kvind het uitzuigerij.

"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -

• juanp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-12 16:20
meerdere bedrijven doen dit, sony ook om te voorkomen dat gestolen spullen (zonder lader bijv.) de moeite waard zijn (zijn ze vaak toch nog wel) maar dan heb je ook altijd nog immitatie, zou goed kunnen dat die er ook voor jou camera zijn van albipro bijvoorbeeld.

dan heb je een universele oplader met een converter voor de batterij van jou camera.

heb ik ook en werkt hier prima lader + originele batterij camcorder zijn ooit gestolen dus toen moest ik nieuwe hebben.

Verwijderd

das zeker geld neukerij. is hetzelfde met die adapter voor de minolta s404 betaal je 90 euro voor, heb 'm hier bij de electroboer voor 20 euro gehaald, andere konnektor erop en klaar is kees, en deze is universeel inzetbaar

• mycosis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-04 22:08

mycosis

--------------

Ik gebruik voor mijn camera gewoon mijn Sony MiniDisc adapter! Hij werkt ook goed bij een aantal mobiele telfoons.

Verwijderd

Omdat mijn lader van de 4e verieping is gedonderd en een nieuwe te duur is, zoek ik een accu-lader voor een Canon XM1 (CA-910 of CB-910).Extra accu's zoek ik ook (BP-915).

mimo.(azedmail@xs4all.nl)

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-12 21:52

Diamon

The Weird One

Op vrijdag 10 mei 2002 15:53 schreef mimo het volgende:
Omdat mijn lader van de 4e verieping is gedonderd en een nieuwe te duur is, zoek ik een accu-lader voor een Canon XM1 (CA-910 of CB-910).Extra accu's zoek ik ook (BP-915).

mimo.(azedmail@xs4all.nl)
Mmmmm, klinkt meer iets voor Vraag & Aanbod.
Maar goed, wat zijn de spec's.

/edit/
Deze bedoel je: deze

And The Only One

Verwijderd

Op dinsdag 07 mei 2002 22:16 schreef athlonkmf het volgende:
Dit is op zich best een logische verklaring waar ik mij best in kan verplaatsen. Dat het berekent is op de camera en er dus voor zo'n adapter apart geld bij moet komen kan ik ook wel goed begrijpen.

Wat ik niet kan begrijpen is dat het dan maar zo ontzettend veel moet kosten, ik bedoel bij een electraboer hoeft zo'n gelijksoortige adapter lang niet zoveel te kosten idd. Maar bij Canon blijkbaar wel?

Zou ik haast denken dat ze geen logische transport/productie/verpakking toepassen, en dat het daarom zo veel extra kost. :+

• MacDokie
Nou ik heb dus zelf nu met Canon gebeld, je moet dus een brief schrijven met daarin de reden dat je lader kapot of weg is, en je aankoopbewijs van de camera (kopie) meesturen. Pas dan kunnen ze je een "normale" prijs van een x bedrag geven, ze doen dit dus puur uit diefstalpreventie. Ik begrijp alleen niet waarom Nederland dat dan weer als enige doet, want ik Duitsland enz zijn de laders niet duurder dan 90 euro.

Maar goed, wat schetste mijn verbazing; ik ging naarde V&D en die man was zo vriendelijk om even naar Canon te bellen;

"Ja hallo met Bert van V&D, wij hebben hier een Canon S20 in de etalage liggen, maar een van onze medewerkers is de Acculader kwijtgeraakt. We zijn nl net verhuisd naar een andere afdeling, kunt u een nieuwe opsturen naar ons en wat kost zoiets?" -> Canon: "eeh tussen de 70 en de 90 euro, belt u maandag even terug".

V&D ineens in mijn achting voor 100% gestegen. Thanx Bert.

Verwijderd

Nou dat is op zich wel netjes van Canon.

Zij werken dus mee met diefstalpreventie, wel fijn om te weten op zich.

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-12 19:21
Op zondag 12 mei 2002 01:40 schreef StricklyRickly het volgende:
Nou dat is op zich wel netjes van Canon.

Zij werken dus mee met diefstalpreventie, wel fijn om te weten op zich.
Ik vind dit helemaal niet netjes van Canon. Wat netjes zou zijn is een systeem zoals o.a. Philips dat hanteerde voor frontjes van autoradio's. Bij elke radio lever je een pasje met een unieke code. Vervolgens kun je met het pasje + aankoopbewijs voor Fl 100,- een nieuw frontje krijgen wanneer de andere gestolen/kwijtgeraakt is. Dat noem ik nog eens service.

Verwijderd

In feite doet Canon toch hetzelfde als Philips dat doet?

Met een kopie van je aankoopbewijs kan je een nieuwe acculader kopen tegen een veel lager bedrag. Alleen leveren ze er dan geen pasje bij. Maar in principe komt dit op hetzelfde neer. De eigenaar die heeft alleen een aankoopbewijs, de dief niet lijkt mij. :?

• Dreamstar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-12 21:36
Op zondag 12 mei 2002 15:47 schreef StricklyRickly het volgende:
In feite doet Canon toch hetzelfde als Philips dat doet?

Met een kopie van je aankoopbewijs kan je een nieuwe acculader kopen tegen een veel lager bedrag. Alleen leveren ze er dan geen pasje bij. Maar in principe komt dit op hetzelfde neer. De eigenaar die heeft alleen een aankoopbewijs, de dief niet lijkt mij. :?
Maar bij Philips weet je dat dat kan, omdat je dat pasje erbij krijgt. Bij Canon moet je er dus per toeval achter komen, zat mensen die dus gewoon 199 euro dokken voor een nieuwe lader

Verwijderd

Dat is wel waar ja, daar moet ik je gelijk in geven.

Verwijderd

Ja, deze bedoel ik.
Pagina: 1