Toon posts:

[JS] new Option() probleem in NS4.x

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
code:
1
2
3
4
5
6
7
function vulSelectUitArray(the_select, the_array) {
    the_select.options.length = 0;
    for(var i=0; i<the_array.length; i++) {
        var the_bool = (i==0) ? true : false;
        the_select.options[i] = new Option(the_array[i], i, the_bool, the_bool);
    }
}

Dit werkt toch niet lekker (in NS4.x) want de select behoudt z'n originele grootte, wat niet groot is, aangezien 'ie leeg is bij het inladen van de pagina. Pas een soft reload geeft 'm het juiste zetje... |:(

Dit moet vast een allang gehackte bug van NS4.x zijn. Maar ik kom er niet uit. ;(

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:28

crisp

Devver

Pixelated

Ik voeg nieuwe options altijd als volgt toe:
code:
1
document.forms['mailform'].elements['onderwerp'].options[i] = new Option(optiontext, optionvalue, false, false);

En zet achteraf pas de selectedIndex; kan me niet herinneren dat ik hiermee problemen heb gehad in NS4.x

Intentionally left blank

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

Blues:
de select behoudt z'n originele grootte,
Ik neem aan dat je de afmetingen zeg maar in pixels bedoelt :?
Daar heeft NS4 idd altijd al problemen mee gehad, het dynamisch aanpassen van elementen in grootte e.d. Je hebt dus best kans dat dit niet te verhelpen is...

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

• Annie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-11-2021

Annie

amateur megalomaan

Volgens mij worden onderstaande methodes nog wel eens gebruikt, maar weet niet of ze inderdaad werken (tijdje terug dat ik hiermee bezig ben geweest en verder ontwikkel ik niet echt vaak meer voor NS4) en je moet even kijken of ze toepasbaar zijn in jouw situatie.
  • history.go(0) na vullen
  • select een option geven met x spaties voor de "juiste" breedte en bij het dynamisch aanpassen van de select de eerste optie dumpen (dan heb je nog steeds een vaste breedte, maar iig niet van nul :Y))
  • resize van window, en dus ook een reload (|:( ;))
Iets anders kan ik zo 1-2-3 niet verzinnen.

Today's subliminal thought is:

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:28

crisp

Devver

Pixelated

Ach so; ik begreep de vraagstelling ook niet helemaal, maar inderdaad, voor NS4.x vul ik altijd de eerste optie voor de breedte, en die overschrijf ik later....

Intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 07 mei 2002 19:49 schreef Annie het volgende:
  • history.go(0) na vullen
  • select een option geven met x spaties voor de "juiste" breedte en bij het dynamisch aanpassen van de select de eerste optie dumpen (dan heb je nog steeds een vaste breedte, maar iig niet van nul :Y))
  • resize van window, en dus ook een reload (|:( ;))
Iets anders kan ik zo 1-2-3 niet verzinnen.
Dat van die history.go(0) gebruikte ik inderdaad vroeger ook, maar in dit geval wordt de select onload gevuld vanuit een js array. Als ik dan een history.go(0) doe krijg ik waarschijnlijk klachten van klanten die epileptische aanvallen krijgen :o Uiteindelijk was ik op dat met die spaties gekomen. Niet helemaal netjes, maar het werkt in ieder geval...
Pagina: 1