javascript omzetten naar Php, help

Pagina: 1
Acties:

• Icheb
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-09 15:08
Ik ben pas sinds zeer kort in PHP bezig en ik zit nu eigenlijk met een klein probleempje...

Ik zou niet weten hoe ik de volgende code in PHP zou moeten maken, eerlijk gezegd vond ik het wel op elkaar lijken maar blijkbaar is dit toch niet zo...
(de onderstaande code is javascript)

Kan iemand misschien uitleggen hoe het wel moet en/of hoe dit korter kan in PHP ?

(ik weet dat ik nu voor een groot deel vraag werk voor te kauwen maar zo bedoel ik het niet, ik heb gewoon wat uitleg nodig hoe ik dit wel moet doen in PHP)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
function display_welkom() {
 date = new Date();
 var uur = date.getHours();
   if ((uur >= 4) && (uur < 12)) { tijd = 'morgen';}
   if ((uur >= 12) && (uur < 18)) { tijd = 'middag';}
   if (uur >= 18) { tijd = 'avond';}
   if ((uur >=  0)  && (uur < 4)) { tijd = 'nacht';}
 document.write('<B><center><FONT SIZE="6" COLOR="#00FF00" FACE="Comic Sans MS, Times New Roman">Goede ' + tijd + '. !<BR></FONT></B>');
} //end disp title 
display_welkom();

bij voorbaat dank

sebsoft.nl

Verwijderd

Wat heb je al qua code? Ik kan de hele zooi wel voorkauwen maar je moet zelf wel initiatief tonen. Als je echt geen idee hebt waar je moet beginnen lees dan eerst een php tutorial.

Verwijderd

heeeeeel kort:

http://php.localhost.nl/manual/nl/langref.php

hebben we allemaal moeten lezen..

Verwijderd

als je PHP schrijft kun je het beste beginnen met de <?PHP tag... daarnaast moet je tenminste weten dat je tekst op het beeldscherm tovert doormiddel van echo. Daarnaast zou ik ook eens leren CSS te gebruiken...

maar eerst even
http://www.php.net
checken omdat je dit echt wel zonder hulp hoort te kunnen

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-08 13:53

chem

Reist de wereld rond

't is wel heel simpel idd...
als je de date() en echo functie bekijkt ben je er eigenlijk al...

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Verwijderd

<?
$uur = date ("h");
if($uur >= 4 && $uur <12){$text="morgen";}
if($uur >= 12 && $uur <18){$text="middag";}
if($uur >= 18){$text="avond";}
if($uur >= 0 && $uur < 4){$text="nacht";}
echo "<B><FONT SIZE=\"6\" COLOR=\"#00FF00\" FACE=\"Comic Sans MS, Times New Roman\">Goede ".$text."</FONT></B>";
?>

Verwijderd

Op dinsdag 07 mei 2002 16:47 schreef afterburner het volgende:
PHP:
1
<?$uur = date ("h");if($uur >= 4 &amp;&amp; $uur <12){    $text = "morgen";}if($uur >= 12 &amp;&amp; $uur <18){    $text = "middag";}if($uur >= 18){    $text = "avond";}if($uur >= 0 &amp;&amp; $uur < 4){    $text = "nacht";}echo ' <B><FONT SIZE="6" COLOR="#00FF00" FACE="Comic Sans MS, Times New Roman">Goede ' . $text . '></FONT></B>';?>

:+

• Icheb
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-09 15:08
Bedankt Afterburner en xtentic :D

Ik zal als er intresse zsm als de site klaar is de url posten.

Eerlijk gezegd dacht ik dat document.write ook wel in php zou kunnen werken, maar dit kan dus niet, dus nu ben ik bezig met
PHP:
1
<? echo "tekst hier"; print ("en deze methode");?>

En voor diegene (ik noem geen namen) die denken die ik een hele site ga laten voorkauwen hebben het wel verkeerd, ik heb ook al een paar boeken over PHP4 hier maar daar stond niets in over de combinatie javascript/php...

edit:

tijpvout

sebsoft.nl

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-08 13:53

chem

Reist de wereld rond

Op dinsdag 07 mei 2002 16:51 schreef xtentic het volgende:

[..]
:+
en dan nog een elseif :)

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Verwijderd

Sorry ....
PHP:
1
<?[quote]:D[/quote]?>

Verwijderd

Op dinsdag 07 mei 2002 16:53 schreef chem het volgende:

[..]

en dan nog een elseif :)
of switch (case) :+

• martinvw
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-12-2025
Op dinsdag 07 mei 2002 16:52 schreef Icheb het volgende:
En voor diegene (ik noem geen namen) die denken die ik een hele site ga laten voorkauwen hebben het wel verkeerd, ik heb ook al een paar boeken over PHP4 hier maar daar stond niets in over de combinatie javascript/php...
Dit is toch ook geen combinatie van javascript en PHP, dit is toch gewooon een omzetting van een stukje javascript code naar een stukje php code wat het zelfde doet :?

Verwijderd

Op dinsdag 07 mei 2002 17:12 schreef M4rt1nvW het volgende:

[..]

Dit is toch ook geen combinatie van javascript en PHP, dit is toch gewooon een omzetting van een stukje javascript code naar een stukje php code wat het zelfde doet :?
Correcta! :)

Verwijderd

Naja hetzelfde doet... dezelde output heeft inderdaad, PHP (serverside) werkt toch wel een heeeeeeeel stukje anders dan JavaScript (clientside), dus lang niet alles is naar elkaar te converteren hè!

• martinvw
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-12-2025
Op dinsdag 07 mei 2002 17:57 schreef zellufs het volgende:
Naja hetzelfde doet... dezelde output heeft inderdaad, PHP (serverside) werkt toch wel een heeeeeeeel stukje anders dan JavaScript (clientside), dus lang niet alles is naar elkaar te converteren hè!
Ja dat weet ik ook wel, maar in dit geval ging het om omzetten en niet om het combineren. *blaat*

Verwijderd

Op dinsdag 07 mei 2002 18:00 schreef M4rt1nvW het volgende:
Ja dat weet ik ook wel, maar in dit geval ging het om omzetten en niet om het combineren.
Heb ik het over combineren gehad dan?! converteren is meer iets als omzetten hoor... :D
Pagina: 1