Eerst werkte dit alles goed onder windows 98, ik heb XP geinstalleerd en opeens krijg ik deze errorWarning: Access denied for user: 'root@localhost' (Using password: NO) in e:\Php\gallery\include\db.include.php on line 6
Warning: MySQL Connection Failed: Access denied for user: 'root@localhost' (Using password: NO) in e:\Php\gallery\include\db.include.php on line 6
mysql_connect is goed, altijd al goed geweest..
ik heb het volgende gedaan
ik heb win98 + program files gedeleted
en xp geinstalleerd. ik kon mysql gewoon starten zonder problemen met mysql-opt (nt) en apache met apache.exe
nu kan ik beide wel laden maar geeft mysql een fout.
en xp geinstalleerd. ik kon mysql gewoon starten zonder problemen met mysql-opt (nt) en apache met apache.exe
nu kan ik beide wel laden maar geeft mysql een fout.
... als je zegt dat je code 'goed' is, hoe kunnen we je dan wel helpen?
http://www.mysql.com/doc/W/i/Windows_installation.html
Het is denk ik wat duidelijker als je precies de handleiding volgt en per stap zegt wat er mis gaat.
Kun je bijvoorbeeld via een commandline op je msql server inloggen?
Kun je gebruikers toevoegen?
Nog een tip:
Ik zou de standaard user van mysql ('root') deleten en ipv daarvan eentje met password gebruiken, die moet je zelf aanmaken.
Het is denk ik wat duidelijker als je precies de handleiding volgt en per stap zegt wat er mis gaat.
Nog een tip:
Ik zou de standaard user van mysql ('root') deleten en ipv daarvan eentje met password gebruiken, die moet je zelf aanmaken.
Everyone complains of his memory, no one of his judgement.
kan je me uitleggen hoe ik 1 delete, en 1tje aanmaak?Op dinsdag 07 mei 2002 17:09 schreef Sebas het volgende:
... als je zegt dat je code 'goed' is, hoe kunnen we je dan wel helpen?
Nog een tip:
extra info van de err log
MySql: ready for connections
020506 16:41:54 Aborted connection 2 to db: 'mysql' user: 'ODBC' host: `localhost' (Unknown error)
020506 16:49:09 MySql: Normal shutdown
020506 16:51:12 Aborted connection 1 to db: 'unconnected' user: 'root' host: `localhost' (Unknown error)
020506 17:22:22 Aborted connection 2 to db: 'mysql' user: 'ODBC' host: `localhost' (Unknown error)
020507 9:22:24 Aborted connection 9 to db: 'unconnected' user: 'ODBC' host: `localhost' (Unknown error)
020507 9:39:48 MySql: Normal shutdown
020507 9:59:21 MySql: Normal shutdown
020507 9:59:27 MySql: Shutdown Complete
020507 17:28:56 MySql: Normal shutdown
Verwijderd
je gebruikt mysql_connect("localhost","root");Op dinsdag 07 mei 2002 16:37 schreef xtentic het volgende:
[..]
Eerst werkte dit alles goed onder windows 98, ik heb XP geinstalleerd en opeens krijg ik deze errorhoe kan dat zo... ik heb gewoon de basis dir (c:/apache) laten staan
je moet mysql_connect("localhost","root","password"); gebruiken.
Verwijderd
Maar je hebt wel je php.ini etc weer in je windows map gezet?Op dinsdag 07 mei 2002 16:48 schreef xtentic het volgende:
...
en xp geinstalleerd.
...
Kijk!!!.. nee dat was ik vergetenOp dinsdag 07 mei 2002 17:55 schreef zellufs het volgende:
[..]
Maar je hebt wel je php.ini etc weer in je windows map gezet?
wat is btw die etc?
-edit ik heb net in me ghost gekeken van win98 maar daar stond ie er ook al nie in
Verwijderd
Die etc waren mogelijke dlls enzo voor de apache modules die je daar mogelijk neer zou kunnen gooien, dat soort dingenOp dinsdag 07 mei 2002 18:06 schreef xtentic het volgende:
[..]
Kijk!!!.. nee dat was ik vergetendat zal het zijn
wat is btw die etc?
dus ik moet de php.ini naar c:\windows kopieren? dat zat er niet in bij win98Op dinsdag 07 mei 2002 18:34 schreef zellufs het volgende:
[..]
Die etc waren mogelijke dlls enzo voor de apache modules die je daar mogelijk neer zou kunnen gooien, dat soort dingenmaar dat is het dus niet.. hmm
//1 kun je hier nalezen.Op dinsdag 07 mei 2002 17:13 schreef xtentic het volgende:
[..]
kan je me uitleggen hoe ik 1 delete, en 1tje aanmaak?
extra info van de err log
[..]
Je connection string klopt trouwens, het wachtwoord is bij de 'initial user' root bij default leeg, het argument password is optional, dus dat kun je weglaten.
Dit is een goede page als je niet precies weet hoe je dat doet: http://www.analysisandsolutions.com/code/mybasic.htm
Ik begrijp nog niet helemaal waarom je mysqld process het blijkbaar na een paar minuten begeeft, of heb je hem toen gestopt? (Ik bedoel de lines met de 'normal shutdown' in je error.log)
Probeer eens via een shell op je mysqld in te loggen en probeer wat eenvoudige sql statements.
De usernote
( http://nl.php.net/manual/nl/function.mysql-connect.php )If the initial connection with mysql_connect() can't be established,
mysql_error() won't give you a clue, since it requires a linkid that
should have been returned from mysql_connect(), which you just don't have
in case of an error. Use php_errormsg() for this:
$linkid = @mysql_connect($host, $user, $password)
or die($php_errormsg);
zou ook wel interessant kunnen zijn, probeer dat ook eens.
Everyone complains of his memory, no one of his judgement.
ik heb geprobeerd in mysqld in te loggen en heb dmv --help een lijst met commando's gevonden (ook shell) maar begrijp er nog weinig van, ga er na het eten mee verder.Op dinsdag 07 mei 2002 18:45 schreef Sebas het volgende:
[..]
//1 kun je hier nalezen.
Je connection string klopt trouwens, het wachtwoord is bij de 'initial user' root bij default leeg, het argument password is optional, dus dat kun je weglaten.
Dit is een goede page als je niet precies weet hoe je dat doet: http://www.analysisandsolutions.com/code/mybasic.htm
Ik begrijp nog niet helemaal waarom je mysqld process het blijkbaar na een paar minuten begeeft, of heb je hem toen gestopt? (Ik bedoel de lines met de 'normal shutdown' in je error.log)
Probeer eens via een shell op je mysqld in te loggen en probeer wat eenvoudige sql statements.
De usernote
[..]
( http://nl.php.net/manual/nl/function.mysql-connect.php )
zou ook wel interessant kunnen zijn, probeer dat ook eens.
Kan je wel met de shell in mysql? Hoe ziet je mysql/user table eruit?
dus gewoon mysql starten?Op dinsdag 07 mei 2002 20:05 schreef Glimi het volgende:
Kan je wel met de shell in mysql? Hoe ziet je mysql/user table eruit?
C:\APACHE\MYSQL\BIN\>mysql?
ennuh ik kan die table dus niet laten zien want ik kan niet bij mysql
Jah die jah. Heb je die nog niet geprobeerd danOp dinsdag 07 mei 2002 20:13 schreef xtentic het volgende:
[..]
dus gewoon mysql starten?
C:\APACHE\MYSQL\BIN\>mysql?
Jah dan wel als het goed is. MySQL is namelijk de client. Dat is het progje waarmee je de database kan benaderen en SQL in kan voeren. En niet zo nieuwerwets met windows enzo, maar gewoon lekker met een prompt.ennuh ik kan die table dus niet laten zien want ik kan niet bij mysqlalleen met winmysqladmin kan ik wel mijn db's zien maar der nogmaals niets mee doen
En wat is de MySQL server dan? Dat is dus MySQLd. De d staat voor deamon FYI.
[edit] Kicken binnen 1 minuut is ASO!
Verwijderd
Same story...Op dinsdag 07 mei 2002 18:11 schreef xtentic het volgende:
[..]
nee, ik gebruik ("localhost","root","")
Dat lijkt er toch echt op alsof het password niet klopt, hoe je het ook wendt of keert...Warning: Access denied for user: 'root@localhost' (Using password: NO) in e:\Php\gallery\include\db.include.php on line 6
[edit]
en met root inloggen op een database is niet veilig, maak een user anonymous aan met alleen SELECT rechten en evt. een user '<databasenaam>' met SELECT, INSERT, UPDATE en DELETE rechten, stukken veiliger.
/me is security paranoid.
Tuurlijk welOp dinsdag 07 mei 2002 21:59 schreef Glimi het volgende:
Jah die jah. Heb je die nog niet geprobeerd dan
Hmmz... ik vat het, het vage en rare is dus dat ik met winmysqladmin de mysql deamon wel kan starten, dat is geen probleem zo heb ik het met mijn vorige win98 herinstall ook gedaan.. En als ik mysql start krijg ik niets te zien het returnd gewoon weer de command promptOp dinsdag 07 mei 2002 21:59 schreef Glimi het volgende:
Jah dan wel als het goed is. MySQL is namelijk de client. Dat is het progje waarmee je de database kan benaderen en SQL in kan voeren. En niet zo nieuwerwets met windows enzo, maar gewoon lekker met een prompt.
En wat is de MySQL server dan? Dat is dus MySQLd. De d staat voor deamon FYI.
[edit] Kicken binnen 1 minuut is ASO!
die kick was voor die edit
met betrekking op de security heb je gelijk, maar het is nu lokaal op mijn host dus dat moet nog ff weinig uitmaken, wanneer ik het op een server zet wordt het ook password protected.Op woensdag 08 mei 2002 00:16 schreef beelzebubu het volgende:
[..]
Same story...
[..]
Dat lijkt er toch echt op alsof het password niet klopt, hoe je het ook wendt of keert...
[edit]
en met root inloggen op een database is niet veilig, maak een user anonymous aan met alleen SELECT rechten en evt. een user '<databasenaam>' met SELECT, INSERT, UPDATE en DELETE rechten, stukken veiliger.. Nooit in een PHP script als user met alle rechten inloggen, voordat je 't weet is je database dood.
.
/me is security paranoid..
Das natuurlijk best wel onzinxtentic :
die kick was voor die edit
En als iemand jouw IP adres weet, kan hij heel leuk bij je mysql komen, ook al staat die lokaal
euh... hoezo, komt ie dan door mijn firewall heen?Op woensdag 08 mei 2002 08:06 schreef ddc het volgende:
[..]
Das natuurlijk best wel onzin
En als iemand jouw IP adres weet, kan hij heel leuk bij je mysql komen, ook al staat die lokaal.
Als je die goed hebt geconfigged dan komt ie daar niet doorheen neextentic:
euh... hoezo, komt ie dan door mijn firewall heen?
Op woensdag 08 mei 2002 09:44 schreef ddc het volgende:
[..]
Als je die goed hebt geconfigged dan komt ie daar niet doorheen nee
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
| MySQL commands:
Note that all text commands must be first on line and end with ';'
help (\h) Display this help.
? (\?) Synonym for `help'.
clear (\c) Clear command.
connect (\r) Reconnect to the server. Optional arguments are db and host.
ego (\G) Send command to mysql server, display result vertically.
exit (\q) Exit mysql. Same as quit.
go (\g) Send command to mysql server.
notee (\t) Don't write into outfile.
print (\p) Print current command.
quit (\q) Quit mysql.
rehash (\#) Rebuild completion hash.
source (\.) Execute a SQL script file. Takes a file name as an argument.
status (\s) Get status information from the server.
tee (\T) Set outfile [to_outfile]. Append everything into given outfile.
use (\u) Use another database. Takes database name as argument.
Connection id: 7 (Can be used with mysqladmin kill)
-> \u
ERROR:
USE must be followed by a database name
-> \u gallery
Database changed
-> \s
--------------
mysql Ver 11.13 Distrib 3.23.34, for Win95/Win98 (i32)
Connection id: 7
Current database: gallery
Current user: ODBC@localhost
Server version: 3.23.32-debug
Protocol version: 10
Connection: localhost via TCP/IP
Client characterset: latin1
Server characterset: latin1
TCP port: 3306
Uptime: 14 hours 59 min 9 sec
Threads: 1 Questions: 12 Slow queries: 0 Opens: 6 Flush tables: 1 Open tabl
es: 1 Queries per second avg: 0.000 Memory in use: 8276K Max memory used: 8404
K
--------------
-> |
Ie dut ut maar nog steeds niet met root
't ken aan mij liggen, hoor, maarreh
dwz. XP moet volgens mij een NT versie van mysql draaien
edit:

never mind, dit is gelul. ik haal een beetje dingetjes door elkaar hiero

Ik zie daar geen win XP tussen staanmysql Ver 11.13 Distrib 3.23.34, for Win95/Win98 (i32)
edit:
never mind, dit is gelul. ik haal een beetje dingetjes door elkaar hiero
Als je nou even zorgt dat daar een stable nt versie komt te staan. Geen idee of het uitmaakt, maar 't zou kunnen...Server version: 3.23.32-debug
Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz
drm:
drm:
euh... dat klopt, al vat ik niet waarom ie dat laat zienOp woensdag 08 mei 2002 09:52 schreef drm het volgende:
[..]
Ik zie daar geen win XP tussen staan
euh...ik heb geen serices draaie
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| mysql Ver 11.16 Distrib 3.23.49, for Win95/Win98 (i32) Connection id: 4 Current database: Current user: ODBC@localhost Server version: 3.23.49-max-nt Protocol version: 10 Connection: . via named pipe Client characterset: latin1 Server characterset: latin1 UNIX socket: MySQL Uptime: 42 sec Threads: 2 Questions: 5 Slow queries: 0 Opens: 6 Flush tables: 1 Open table s: 0 Queries per second avg: 0.119 -------------- |
Nu heb ik de NT kernel geinstalleerd, deze werkt wel maar nogmaals kan ik niet inloggen met alleen root en psw ""
nee '' = niet nullOp woensdag 08 mei 2002 10:24 schreef Grum het volgende:
password = null ?(je weet maar nooit he ...
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
| mysql> \g update user set password='' where user='root';
ERROR:
No query specified
Query OK, 0 rows affected (0.04 sec)
Rows matched: 2 Changed: 0 Warnings: 0
mysql> update user set password='' where user='root';
Query OK, 0 rows affected (0.00 sec)
Rows matched: 2 Changed: 0 Warnings: 0
mysql> delete from user where user='root';
Query OK, 2 rows affected (0.00 sec)
mysql> insert into user ('localhost',
-> 'root','','Y','Y','Y','Y','Y','Y','Y','Y','Y','Y','Y','Y','Y','Y');
ERROR 1064: You have an error in your SQL syntax near ''localhost',
'root','','Y','Y','Y','Y','Y','Y','Y','Y','Y','Y','Y','Y','Y','Y')' at line 1
mysql> insert into user values('localhost',
-> 'root','','Y','Y','Y','Y','Y','Y','Y','Y','Y','Y','Y','Y','Y','Y');
Query OK, 1 row affected (0.00 sec)
mysql> |
drm = liev, dat ie me wil helpen
code:
1
2
3
| Warning: Access denied for user: 'root@localhost' (Using password: NO) in e:\Php\gallery\include\db.include.php on line 6 Warning: MySQL Connection Failed: Access denied for user: 'root@localhost' (Using password: NO) in e:\Php\gallery\include\db.include.php on line 6 |
code:
1
2
3
4
5
6
| function openDatabase() {
// $database = mysql_connect("localhost", "root", "") or die("Sorry er kon geen verbinding gemaakt worden met de MySQL server.");
mysql_select_db("gallery");
$sql = "SELECT * FROM galleryid";
$query = mysql_query($sql) or die($sql);
} |
code:
1
2
| Warning: MySQL: Unable to save result set in e:\Php\gallery\include\db.include.php on line 9 SELECT * FROM galleryid |
rebotenOp woensdag 08 mei 2002 17:31 schreef xtentic het volgende:
grin, ik ga ff reboten
reloaden != reboten hoor
weet ik, mja nu werkt het welOp woensdag 08 mei 2002 17:33 schreef ACM het volgende:
[..]
reboten
reloaden != reboten hoor
Deze topic mag opslot
Pagina: 1