[win2k] software installeren bij eerste logon

Pagina: 1
Acties:

• mokumouse
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-08 15:57

mokumouse

LOLstoel User

Topicstarter
Ok dit wil:

nadat users met een RIS image hun comp hebben geinstalleerd en voor het eerst inloggen is het de bedoeling dat automatisch een aantal programma's worden geinstalleerd. Welek moet afhangen van de User Group ze inzitten. Dus bijvoorbeeld:

voor User klaas in de group development word na de eerst logon winzip en dotnet geinstalleerd.
Voor User Piet in de Group Helpdesk word na de eerste logon office en Norton antivirus geinstalleerd.

Blaat...

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-09 10:34

FoolZero

Freedom of speech...

Nu weet ik dat je met 2K meer mogelijkheden hebt tot het zetten van rechten, maar als een user eenmaal is ingelogd, dan wordt het wel erg moeilijk om vanaf dat systeem een dergelijke installatie te verrichten (tenzij de user localadmin rechten heeft natuurlijk). Nu kan ik er naast zitten met mijn (ouderwetse) NT 4.0 kennis.

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

• mokumouse

mokumouse

LOLstoel User

Topicstarter
De mogelijkheid moet er zijn voor wat ik hierboven beschreef, maar waar het zit weet ik dus niet....

Blaat...

• InSPiRE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-03 20:19
Even afgezien van RIS kun je:
Met GPO applicaties linken aan users/groups.
Je moet wel eerst .msi pakketjes hier van maken, deze kun je dan via je GPO assignen aan de users/groups. .msi Pakketjes kun je maken met o.a. de app Veritas WinInstall.

• mokumouse

mokumouse

LOLstoel User

Topicstarter
Jah die msi pakketjes zijn al braaf gemaakt :) moegt dus nu alleen nog opzoek naar mijn atwoord waar kan ik het gene wat ik wil instellen??? :?

Blaat...

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:39
VBS inlogscript maken :{ |:(

• Smurff
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Op woensdag 08 mei 2002 08:21 schreef ddc het volgende:
VBS inlogscript maken :{ |:(
ja zou ik ook doen als het met een paar muisklikken ook kan

• mokumouse

mokumouse

LOLstoel User

Topicstarter
smurff: DANK! :)

Blaat...

• magic_japie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-03 20:35
Maar dan heb ik nog een vraag.

Op mijn stage zijn we ook bezig met RIS.

Nu installeren we via RIS een pc en willen we direct inloggen om de installatie met andere progs (office enzo) te voltooien. We willen niet als local admin inloggen maar als een user met die installatie rechten op het domein.

wat moet ik in die sif file zetten om na de installatie als admin in het domain in te loggen??

Fritzbox 7490, 1x Netgear GS108E, 2x TP-Link SG105E, HP2520-8G-POE

• InSPiRE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-03 20:19
magic_japie schreef op 12 december 2002 @ 14:41:

Nu installeren we via RIS een pc en willen we direct inloggen om de installatie met andere progs (office enzo) te voltooien. We willen niet als local admin inloggen maar als een user met die installatie rechten op het domein.

wat moet ik in die sif file zetten om na de installatie als admin in het domain in te loggen??
Ga hier eerst maar eens kijken. Mocht je problemen tegen komen waar je niet uit komt, open dan een nieuw topic ipv een 5 maanden oud topic nog verder omhoog te schoppen.

[ Voor 1% gewijzigd door InSPiRE op 12-12-2002 19:09 . Reden: typo ]

Verwijderd

magic_japie schreef op 12 december 2002 @ 14:41:

Gewoon van "domain users" "local administrator" maken op het werkstation.
Kan je in je loginscript zetten, eventueel kan je het later weer ongedaan maken.

• magic_japie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-03 20:35
Ik zal het es gaan proberen!!

bedankt voor de link!!

Fritzbox 7490, 1x Netgear GS108E, 2x TP-Link SG105E, HP2520-8G-POE

Pagina: 1