Toon posts:

Bestanden delen op netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb thuis een simpel netwerk via een hardware router. Alles werkt perfect en op elke computer staat een versie van windows XP pro. Alleen nu wil ik ook bestanden delen, dat lukt ook als die bestanden op een FAT32 partitie staan maar zodra ik een map of bestand wil delen op een NTFS partitie wordt dat een stuk moeilijker. Ik weer dat NTFS een veel betere beveiliging heeft dan FAT32 en dat het daardoor ook kom. Maar wat ik ook probeer intestellen andere computers kunnen maar niet die map openen (Wel zien).

Het heeft te maken dat ik elke gebruiker apart de machtiging moet toewijzen. maar het maffe is dat als ik een gebruiker wil toevoegen en ik typ de naam van de computer i op het netwerk in, dat de mijn computer die naam weer niet kan vinden waardoor ik dus ook geen machtiging kan toewijzen op die computer.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Alsvast Bedankt.

• Heli0s
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-03 13:01
Je moet voor de andere persoon een user account aan maken in het configuratie scherm. Dan moet je bij sharing die user ook toegang geven tot die directory. Dan zou het moeten werken.

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:29

Predator

Suffers from split brain

Je moet 2 dingen doen:
Je moet de user toevoegen tot de sharing user lijst + juiste rechten geven en dan ook nog eens doen bij security (tab naast sharing) voor NTFS.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs