Klein netwerk + dbase server

Pagina: 1
Acties:

• M1ch
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-03-2024
Ik wil een netwerk met daarin 19 PC's aanleggen. Het gaat hier om een gebouw met 2 verdiepingen. De pc's moeten gelijktijdig in een access database kunnen werken (mbv een met VB gemaakt progamma) die op een server in hetzelfde gebouw staat.
Hiernaast is er nog een andere vestiging enkele kilometers verderop. Deze moet via een simpele verbinding net als die 19 PC's bij die eerste vestiging kunnen werken in die dbase mbv dat progamma.

Op die eerste vestiging moet een server komen te staan waarop die dbase staat, en het lijkt me handig als deze meteen als router voor het netwerk van 19 pc's dient.
Het netwerk zelf moet 100 mbit worden UTP, zelf dacht ik eraan een simpele switch op elke verdieping te zetten, deze aan elkaar te linken en vanaf daar een 100 mbit utp kabel naar de genoemde server te laten lopen.

Mijn vraag is of jullie me advies kunnen geven wat voor een hardware (server, switch) ik nodig heb, en eventuele software die mijn plan mogelijk maakt. Verder: wat voor een verbinding heb ik nodig naar die andere vestiging, kan dit via een simpele ADSL lijn?

Ik ben benieuwd :)

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:02

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Zou je niet gewoon een knappe infra neerleggen, met een goede backbone :?

Zet in je serverhok manageable swicthes. Maak een backbone via een GBit link en knal daar je server op.

Move > NT

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Op dinsdag 07 mei 2002 16:23 schreef M1ch het volgende:
Ik wil een netwerk met daarin 19 PC's aanleggen. Het gaat hier om een gebouw met 2 verdiepingen. De pc's moeten gelijktijdig in een access database kunnen werken (mbv een met VB gemaakt progamma) die op een server in hetzelfde gebouw staat.
Hiernaast is er nog een andere vestiging enkele kilometers verderop. Deze moet via een simpele verbinding net als die 19 PC's bij die eerste vestiging kunnen werken in die dbase mbv dat progamma.

KNIP

Mijn vraag is of jullie me advies kunnen geven wat voor een hardware (server, switch) ik nodig heb, en eventuele software die mijn plan mogelijk maakt. Verder: wat voor een verbinding heb ik nodig naar die andere vestiging, kan dit via een simpele ADSL lijn?

Ik ben benieuwd :)
ADSL heeft waardeloze up; die accesdbase heeft veel bandbreedte nodig; ASDL is te weinig hiervoor (even ervan uitgaande dat die access-dbase vol zit met formulieren en enkele duizenden records). Je kan als alternatief over gaan tot synchronisatie via de syncr.manager van microsoft. Werkt goed voor dit soort problematief. Nog beter: internet server met asp-oplossing. Dat scheelt weer de synchronisatie en heb je overal toegang tot je db.

• M1ch
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-03-2024
Ja ok, maar dat asp verhaal zit er dus niet in... ivm met ontwikkelingkosten e.d.
Ik had het ook liever wel gedaan, maargoed.
Die dbase is vrij simpel..

Kan je me over die syncr.manager wat meer info geven?

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:46
als je geld hebt kan je natuurlijk een 2mbit SDSL lijntje nemen. Daar moet je wel 'redelijk' db-bewerkingen op kunnen doen :Y)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Op dinsdag 07 mei 2002 17:06 schreef M1ch het volgende:
Ja ok, maar dat asp verhaal zit er dus niet in... ivm met ontwikkelingkosten e.d.
Ik had het ook liever wel gedaan, maargoed.
Die dbase is vrij simpel..

Kan je me over die syncr.manager wat meer info geven?
Synchronisation via internet kan via de developers edition van microsoft; die kan dan op gezette tijden (afhankelijk van de mutatiegraad van de database enkele keren per dag bijv) via ftp protocol de dbase synchroniseren; alle wijzigingen worden over en weer uitgedeeld. het is relatief simpel te beheren; fouten of gelijktijdige wijzingen worden opgemerkt en daar kan je regels op zettten.

Ik kan je voorspellen dat access via ADSL niet werkt; het is veel te traag (probleem van access; als er een query wordt uitgevoerd op de remote pc worden alle tabellen die worden gequeryd over gehaald (dus je krijgt extreme datatransfer). Ik neem aan dat je werkt met een front-end en een backend dbase?

Meer info over replication?

http://support.microsoft.com/support/access/content/repl/replfaq.asp

Verwijderd

--dit bericht per ongeluk--
Pagina: 1