Toon posts:

[LAN] BattleNet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Howdy,

Ik en een vriend zitten nu samen op een LAN. Deze lan bestaat uit 3 pc's (ff simpel uitgelegd).

- router (freesco) (DHCP)
- pc1
- pc2

Wij willen nu warcraft III spelen ik neem aan dat dit spel ene beetje bekend is bij jullie. Nu willen wij het volgende wat dus niet lukt :

Een game createn , en de ander moet die game kunnen joinen.
Maar dit werkt dus niet. Het heeft te maken dat de creator een ander IP adres moet hebben als degene die joined. Tenminste dat heb ik mij laten vertellen.

Het rare is : Ik heb thuis een E-tech Hardware router en dat werkt prima. Ik kon gewoon zijn game joinen en hij de mijne. Nu snap ik niet het verschil tussen de 2 routers.

vragen :

- Waarom werkt de e-tech router wel en de freesco router niet?
- Hoe kan ik dit oplossen

alvast bedankt.

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Heb je op die freesco router port 6112 wel gemapped naar je eigen interne ip ? Anders kan je wel createn maar kan niemand joinen. Controlleer anders ook eens www.war3pub.net of www.cherie.org. Hier staat erg veel info over WC3 en op de forums van die sites genoeg ervaring van mensen die hetzelfde probleem hadden.

https://discord.com/invite/tweakers

• Marcel Loesberg
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 30-05-2024
Kijk eens wat voor IP adres je hebt gekregen van de FreeSCO router en welk IP adres de andere PC heeft gekeregen/ingesteld. Als1 van beide PCs geen ip adres heeft gekregen of als de ip adressen hetzelfde zijn dan is er iets mis. Als je beide hetzelfde ip adres van de FreeSCO router krijgt dan is er iets goed mis met jouw FreeSCO set-up. Ik gebruikte ooit ook FreeSCO (bijna een jaar lang) en heb nooit dergelijke problemen gehad. De FreeSCO documantatie moet dan uitkomst bieden. Als je geen ip adres hebt gekregen kan het ook aan de kabels of de hub liggen.Check dat ook even.

HP9000 715/50, 192Mb, 3 x 2Gb, HP-UX 10.20, 21" HP A1097C