Toon posts:

Batterij op het moederbord!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een passw op me bios gezet maar de werkt helaas niet meer....nu wil ik het batterijtje ff van het moederbord halen maar hoe ziet zo'n ding er in godsnaam uit???
}:O

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Rond en plat, zilverkleurig ;) (meestal), 't is gewoon een knoopcel.

Overigens kan je beter 't BIOS effe resetten met behulp van een jumper op je moederbord. Waar deze jumper zit, is te vinden in 't boekje van je moederbord.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Ik d8 dat het eigenlijk zo'n soort batterytje was als in een horloge, alleen dan een grote
edit:
GVD, net te laat

Verwijderd

Hmmz, meestal gaat dit makkelijker met een jumpertje.
Staat in het mb boekje.
batterij is soms een blauw/swart ribbelig rond ding (horizontaal over mb geplaatst) ov een horloge batterij (in grootte uitvoering)
Bij erg oude computer gewoon 2 AA batterijen :)

Verwijderd

Op dinsdag 07 mei 2002 16:20 schreef Alfa_V6_Man het volgende:
Ik d8 dat het eigenlijk zo'n soort batterytje was als in een horloge, alleen dan een grote
Idd maar in het boekje van je mobo staat wel waar ie maar het lijkt me idd beter het jumpertje om te zetten als je die kunt vinden.

Verwijderd

Topicstarter
Het is een Compaq Pressario 7220 100 mhz ;(

enne, ik heb geen boekjes......voor de jumpertjes dan. gewoon een pc gekregen...duss

• Memendo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-08 15:51

Memendo

V4-power/Team BSD

Op dinsdag 07 mei 2002 16:20 schreef Alfa_V6_Man het volgende:

edit:
GVD, net te laat
En als je te laat bent moet je gelijk gaan vloeken? Niet echt netjes he!

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op dinsdag 07 mei 2002 16:23 schreef blackcamel het volgende:
Het is een Compaq Pressario 7220 100 mhz ;(

enne, ik heb geen boekjes......voor de jumpertjes dan. gewoon een pc gekregen...duss
dus kan je eventueel op zoek gaan op de site van Compaq om te kijken of daar nog een online versie van de manual te vinden is ;)

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Meestal is het een CR2032 knoopcell battery. (staat meetsal groot ingegraveerd op die zilveren knoopcelbatterij)

Maar bij een compaq zit er op het mainboard meestal een blokje met dipswitches of jumpertjes. Bij 1 van die switches of jumpertjes staat Clear CMOS.
Omzetten, even een paar seconden starten, uitzetten en weer terugzetten et voila uw bios is gereset. :7

Verwijderd

Op dinsdag 07 mei 2002 16:23 schreef memendo het volgende:

[..]

En als je te laat bent moet je gelijk gaan vloeken? Niet echt netjes he!
:+
Pagina: 1