Ik zat gisteren wat met een oud 486 mobotje te knutselen, proberen of ik hem nog aan de praat kreeg. Gewoon op tafel leggen, videokaartje erop en proberen. Jumpers verzetten, andere cpu, je kent het misschien wel...
Had ik er net een andere cpu op gezet, en ik verzet een jumper, volgens aanwijzingen op het mobo moest ie verzet worden voor die proc volgens mij, maar waarschijnlijk had ik het mis. Hij ging namelijk roken
. Snel die comp uit (jaja, I know, hij lag op een houten tafel, plain stupid) en kijken wat er was gaan fikken. Zijn een aantal banen die naar de processorsocket lopen wat zwartgeblakerd
...
Dat mobo had ik zo onderhand toch al afgeschreven, die zal wel dood zijn, maar denken jullie dat de cpu het nog doet?
Had ik er net een andere cpu op gezet, en ik verzet een jumper, volgens aanwijzingen op het mobo moest ie verzet worden voor die proc volgens mij, maar waarschijnlijk had ik het mis. Hij ging namelijk roken
Dat mobo had ik zo onderhand toch al afgeschreven, die zal wel dood zijn, maar denken jullie dat de cpu het nog doet?
Verstuurd vanaf mijn Computer®