Toon posts:

ISA Server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de volgende vraag: Op mijn server had / heb ik NAT geinstalleerd en daarmee internet geshared. En me wat geklungen met Zone alarm e.d. heb ik besloten ISA server te installeren. Bij installatie vroeg hij welke internet verbinding ik wilde gebruiken en omdat ik via NAT internet deel heb ik de tweede NIC met ADSL geselecteerd.

Ben ik nu dubbelop bezig geweest en is het nu verstandiger om het modem te tweaken en ISA alles te laten regelen. Ik ben pas begonnen met ISA e.d. en wil graag wat advies over hoe en wat. Misschien heeft iemand een handleiding gemaakt voor ADSL delen met isa server of zoiets. OP isaserver.org kon ik echter niets specifieks vinden over ISA + ADSL (MXstream).

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:47

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

• baskabas
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-04 12:26
Da's best dubbel ja...

Gewoon in ISA de connectie selecteren is voldoende.
De ISA server heeft een bepaald IP adres en die moet je bij de client PC's als proxy invoeren... klaar! :)

edit: kan trouwes ook gewoon de servernaam invullen... duh! :9

Verwijderd

Topicstarter
Maar kan ik door deze configuratie nu tegen problemen oplopen? Kan ik nu beter NAT uitschakelen en een VPN verbinding naar MXstream maken?? En nog een vraag: Via nat maakte hij verbinding zodra de verbinding weg viel en hoe behandeld isa de VPN verbinding? Zoekt hij verbinding zodra een client verbinding zoekt en verbreekt hij hem zodra er bij. 1 minuut geen data wordt verzonden. Ik heb het liever always-on ook in verband dat de server een webserver en een FTP server is!

Verwijderd

Topicstarter
Wat mij betreft mag hij dicht na de tweak van de modem alles ok