CDrom detecteerd geen cd's meer?(5min geleden wel)

Pagina: 1
Acties:

• McFlipp
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-04-2023
Was Diablo 2 aan spelen en cd ging geluidje laden van de cd en toen ging ie een beetje raar doen (zoals ie altijd al heeft gedaan, lang zoeken en spellen staan dan altijd ff'tjes vast, erug vervelend op HC trouwens) maarja hij kon het niet vinden ofzo en toen stond er connection interrupted. ik ff afgesloten en dacht nou dan kopieer ik wel ff de d2xmusic.mpq file (waar dus de muziek in staat ;) ) naar m'n hdd...niet dus. Hij detecteerd geen cd meer, hij zegt plaese insert a disc... In het bios wordt de cd rom nog wel gewoon gevonden.
en als ik de cd erin stop gaat het lampje knipperen en gaat ie zoeken maar na een tijdje stopt het (als of ie niets kon vinden ofzo) en als ik dan dus de cd-rom probeer aan te spreken in windows zegt please insert a disc.
Wat is het probleem? en hoe kan ik het oplossen??

Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop

• McFlipp
^^schop^^

• McFlipp
plzz help, want dit is niet makkelijk moet nu voor legale spellen m'n slome brander gebruiken en dat zuigt enorm!!

• Neophyte
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-09-2025

Neophyte

it's back....

Heb je meerdere cd's geprobeerd ??
En zo ja.. even open doen en een kwartslag draaien hielp bij mijn oude cd-speler ook altijd.
Cd even goed schoonmaken helpt vaak al.

Senri no michi mo ippo kara

• McFlipp
Op woensdag 08 mei 2002 00:26 schreef Neophyte het volgende:
Heb je meerdere cd's geprobeerd ??
En zo ja.. even open doen en een kwartslag draaien hielp bij mijn oude cd-speler ook altijd.
Cd even goed schoonmaken helpt vaak al.
Ja ik heb ook andere cd's geprobeerd maar werken ook niet...
Nog ff wat er precies gebeurt:
-CD erin
-Lampje brand 3 sec achter elkaar
-gaat dan knipperen voor 15 sec
-dan gaat lampje uit

Verwijderd

Hoor je wel dat de cd begint "te tollen"

• ESteg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:48
Speler open, loopwerk demonteren voor zover nodig - hangt van de speler af, lensje schoonmaken en je hebt 66% kans dat ie t daarna weer doet...

(Wel met een beetje beleid trouwens, anders kun je 'm net zo goed meteen in de bak mikken ;))

• McFlipp
Op woensdag 08 mei 2002 00:38 schreef ESteg het volgende:
Speler open, loopwerk demonteren voor zover nodig - hangt van de speler af, lensje schoonmaken en je hebt 66% kans dat ie t daarna weer doet...

(Wel met een beetje beleid trouwens, anders kun je 'm net zo goed meteen in de bak mikken ;))
Nou lekker is dat zeg... Straks is ie niet meer te reparen en moet ik een nieuwe en daar hebik helemaal geen geld voor :( :( (nouja dan alleen maar iso's via deamon tools :P )

• ESteg
Niet geschoten is altijd mis... zolang je maar een goed waar-zat-dat-schroefje-ook-al-weer geheugen hebt, kan er niet zo heel veel misgaan. En minder dan dat ie nu doet kan toch al niet ;)

Reparatie door een bedrijf heeft niet zo veel zin denk ik, omdat dat vrijwel evenveel zal kosten als een nieuwe speler. Misschien nog garantie? Kun je in ieder geval proberen, voordat je zelf gaat klooien...

(Schoonmaken bij voorkeur met gedenatureerde alcohol, trouwens.)

edit:

Mocht je het ding bij voorbaat al ten dode opschrijven, dan heb ik nog wel interesse... maar dat terzijde :)

• McFlipp
Op woensdag 08 mei 2002 09:56 schreef ESteg het volgende:
Niet geschoten is altijd mis... zolang je maar een goed waar-zat-dat-schroefje-ook-al-weer geheugen hebt, kan er niet zo heel veel misgaan. En minder dan dat ie nu doet kan toch al niet ;)

Reparatie door een bedrijf heeft niet zo veel zin denk ik, omdat dat vrijwel evenveel zal kosten als een nieuwe speler. Misschien nog garantie? Kun je in ieder geval proberen, voordat je zelf gaat klooien...

(Schoonmaken bij voorkeur met gedenatureerde alcohol, trouwens.)

edit:

Mocht je het ding bij voorbaat al ten dode opschrijven, dan heb ik nog wel interesse... maar dat terzijde :)
Het is een Aopen ding (neem nooit meer Aopen trouwens wat een tering cd-rom speler - altijd al geweest) weet jij hoveel garantie daar op zit??

Verwijderd

driver verwijderen en opnieuw opstarten voila

• ESteg
Op woensdag 08 mei 2002 12:56 schreef Xiphy het volgende:
driver verwijderen en opnieuw opstarten voila
Bzzzz.... lijkt me sterk: probleem is voor zover ik het begrepen heb 'spontaan' opgetreden. Als het echt gebeurd is na installtie van één of ander oud software-pakket zou het kunnen, maar die kans is denk ik klein. Dit soort shit heeft meestal weinig met drivers te maken voor zover ik gezien heb, maar: niet geschoten is altijd mis :)

AOpen geeft op hun site 1 jaar, maar bij Informatique bijvoorbeeld staat 24 maanden... Hoe oud is 'ie?

• McFlipp
Op woensdag 08 mei 2002 13:42 schreef ESteg het volgende:

[..]

Bzzzz.... lijkt me sterk: probleem is voor zover ik het begrepen heb 'spontaan' opgetreden. Als het echt gebeurd is na installtie van één of ander oud software-pakket zou het kunnen, maar die kans is denk ik klein. Dit soort shit heeft meestal weinig met drivers te maken voor zover ik gezien heb, maar: niet geschoten is altijd mis :)

AOpen geeft op hun site 1 jaar, maar bij Informatique bijvoorbeeld staat 24 maanden... Hoe oud is 'ie?
Maart 2000 dus net na de garantie periode ermee gekapt :(
Maar ik zal eerst wel ff kijken of het op PIO-mode misschien doet, want dat had ik in de search gevonden.

Pagina: 1