Suse 7.2 adsl, lan en router

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer onder linux een verbinding met internet te maken, met als gevolg dat het hele netwerk vastloop. De foutmelding als ik verbinding probeer te maken met internet is 'no route to host'.
Mijn adslmodem is getweakt en werkt dus als een router. Alle pc's in het netwek hebben een vast ip-adres. Ik heb iets gelezen over ip masquerading en pppoed, maar het lukt me nog niet dit voor elkaar te krijgen.

Misschien heeft iemand een idee hoe ik dit op kan lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je suse heb gekocht, tip een, lees het boekje door.
Die erbij zitten zijn erg netjes.

Je moet ergens in je etc een script aanpassen, ik weet niet meer uit mijn hoofd de paden, maar die staan in je boekje.
Dan gewoon de _erg_ _uitgebreide_ comments volgen en aanpassen. Dan kan je NAT e.d. keurig aanzetten.

Sorry dat het beperkte informatie is, als je er vanavond nog niet uit bent zal ik ff mijn boekje erbij pakken, ik zit nu op mijn werk.
(iig kijken in /etc dan in rc.d enzovoorts.)

Good luck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal in ieder geval evan naar NAT kijken. Het zijn inderdaad erg mooie boekjes, ik heb er al vaak in gekeken. Maar moet ik nu met PPP, NAT en/of een firewall met masquerading werken? Of zijn er nog andere dingen die ik moet intalleren/veranderen.

Het probleem is volgens mij dat de ip-adressen in het LAN lokale adressen zijn en dus niet overeenkomen met de gegevens van de DNS server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitsah
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-10-2024
Ik werk zelf met SuSE 7.3 en lijkt me niet zo verschillend. Verbinding maken met internet doe ik met ADSL4Linux (http://www.adsl4linux.nl) en doorsturen met iptables en ipmasquerading. Werkt perfect en je hebt meteen een firewall.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-09 18:48
Als je adsl modem getweaked is moet je gewoon de situatie
code:
1
2
3
          /---- pc 1 
Modem --- HUB
          \---- server

aanhouden.
Dan stel je op je server het ip van het modem als gateway in en stel je de dns adressen van je provider in. Dit kan allemaal in yast. Je hoeft dus _niets_ met een firewall o.i.d. te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 07 mei 2002 17:29 schreef MikeN het volgende:
...
code:
1
2
3
          /---- pc 1 
Modem --- HUB
          \---- server

[/code]
Het voordeel van een router is juist dat er geen server nodig is (onder windows in ieder geval). De modem maakt in dit geval de verbinding en werkt als gateway.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Niemand een idee hoe ik dit op kan lossen?
Pagina: 1