Gamma subwoofer

Pagina: 1
Acties:
  • 447 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• RawPeanut
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-05-2023

RawPeanut

Nog niet gare aardnoot

Topicstarter
Gamma heeft voor een euro of 26 een Subwoofer in de aanbieding, speciale hemelvaarts aanbieding.

Het zou wel leuk zijn als deze naast mijn bestaande hifi speakers op mijn pc aangesloten kon worden. De situatie is als deze.

2 70 watt speakers via normale 2 aderige koperdraad op mijn hifi set.

Mijn hifi set heeft geen special subwoofer uitgang, kan ik de subwoofer dan wel opnemen in deze set?

De subwoofer heeft zelf meende 2 woofers + 2 tweeters (dat weet ik niet zeker. Hij heeft 2x zo'n klemmetje voor koperdraad (2 aderig), kan je de bestaande speakers zo doorlussen of is er iets anders voor nodig om het geheel goed te laten werken.

(Dit zelfde geld voor mijn set in de auto, wil er dan namelijk 2, hij is geschikt voor thuis en in de auto schijnt)

Dit stond er op de site van gamma:

) Boom bass
- maximaal vermogen 350 watt,
- twee woofers en twee tweeters,
- frequentiebereik 50-20.000 Hertz,
- metalen beschermingsrooster,
- afmeting (lxbxh) 78x24x25 centimeter.
Nu 26.95.

Dit is hem: http://www.endoria.net/upload/index.php/2272491206

degene linksboven dan.

Lukt dit bij mij?? :?

Canon Digital Ixus V3

Verwijderd

dat zijn echt klote dingen joh
wat wil je ook voor dat geld

Verwijderd

heb em zelf ook, heb gewoon de draadjes erbij gepropt in mn versterker

• RawPeanut

RawPeanut

Nog niet gare aardnoot

Topicstarter
Op dinsdag 07 mei 2002 15:54 schreef laserboy3d het volgende:
dat zijn echt klote dingen joh
wat wil je ook voor dat geld
Serieus? Hoeft ook geen JBL kwaliteit te zijn, als er maar een leuk dreuntje uitkomt..

Canon Digital Ixus V3

• RawPeanut

RawPeanut

Nog niet gare aardnoot

Topicstarter
Op dinsdag 07 mei 2002 15:55 schreef dameija het volgende:
Wel een beetje leuk geluid dan?
Aangezien ie volgens die voor jouw niks is?

Canon Digital Ixus V3

• Banzi
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-07 11:15
Op dinsdag 07 mei 2002 15:55 schreef RawPeanut het volgende:

[..]

Serieus<, hoeft ook geen JBL kwaliteit te zijn, als er maar een leuk dreuntje uitkomt
Er zal vast wel geluid uit komen... Maar verwacht er niet veel van... 50Hz is voor een woofer nou niet echt laag...

Trouwens... Voor 50Hz hoef je hem niet eens aan een versterker te hangen... Steek je hem net zo lief in het stopcontact... ;-)

Ik zag, ik nam en ik kwam...

Verwijderd

Op dinsdag 07 mei 2002 15:57 schreef RawPeanut het volgende:

[..]

Wel een beetje leuk geluid dan?
Aangezien ie volgens die voor jouw niks is?
Komt wel een aardig volume uit, maar echt zuiver blijft het natuurlijk niet voor dat geld

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-02 14:55

dominic

will code for food

Die boombox is echt bagger, wil je een goedkope dan kun je beter voor de 'Red Alert' gaan die je bij de kijkshop kunt kopen, een beetje groot maar zeer diepe bas. (als het je tenminste om de bassen gaat)

Download my music on SoundCloud

• Bitmaster
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-02 16:17

Bitmaster

Hardcore Tweaker

Haha, ik heb er 4 gekocht, 2 achter in m'n auto en 2 onder het bureau erbij gepropt. Lachen toch... Klinkt niet al te best maar het gaat om het idee. :)

[ Voor 2% gewijzigd door Bitmaster op 16-04-2009 09:08 . Reden: Na 7 jaar toch maar eens de spelfouten eruit gehaald... ]

• RawPeanut

RawPeanut

Nog niet gare aardnoot

Topicstarter
Op dinsdag 07 mei 2002 15:57 schreef Banzi het volgende:

[..]

Er zal vast wel geluid uit komen... Maar verwacht er niet veel van... 50Hz is voor een woofer nou niet echt laag...

Trouwens... Voor 50Hz hoef je hem niet eens aan een versterker te hangen... Steek je hem net zo lief in het stopcontact... ;-)
Ik weet dat het niet veel is, maar voor dat geld mijn bas een beetje opvoeren, dacht misschien wel leuk..

Canon Digital Ixus V3

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-07 22:43

Mary Wana

keyboard nut

Er komt echt geen geluid uit joh echt kloten dingen! benje echt zo goedkoop :?

kheb echt liever niks dan ik zo een ding heb :X

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

• croxz
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:29
Op zich kan je 'm zo aan een versterker aansluiten, maar dan wel 2. Anders heb je 2 speakers aan de ene en maar 1 speaker aan de andere uitgang en dan moet die veel meer vermogen leveren. Voor in de auto kan je er een mono versterker voorhangen.

• RawPeanut

RawPeanut

Nog niet gare aardnoot

Topicstarter
Op dinsdag 07 mei 2002 15:59 schreef Mary Wana het volgende:
Er komt echt geen geluid uit joh echt kloten dingen! benje echt zo goedkoop :?

kheb echt liever niks dan ik zo een ding heb :X
Gaat mij er eigenlijk dat ik niet bang hoef te zijn als ik hem opblaas. Heb namelijk beetje de reputatie op LAN hiero in de buurt dat ik altijd mijn geluid opblaas. Gewoon eigen schuld maar met deze dingen kan het nog een keer 8-)

[edit]

ben niet goedkoop, maar had voorheen een JBL, maar die is dus de pijp uit, ben alweer geld aan het verzamelen (donateurs welkom :7 ) voor een nieuwe maar om die mee te nemen naar LAN...

[edit]

Canon Digital Ixus V3

Verwijderd

Op dinsdag 07 mei 2002 16:00 schreef Pee het volgende:
Op zich kan je 'm zo aan een versterker aansluiten, maar dan wel 2. Anders heb je 2 speakers aan de ene en maar 1 speaker aan de andere uitgang en dan moet die veel meer vermogen leveren. Voor in de auto kan je er een mono versterker voorhangen.
deze boombox gebruikt 2 aansluitingen, links en rechts

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-07 22:43

Mary Wana

keyboard nut

Op dinsdag 07 mei 2002 16:01 schreef RawPeanut het volgende:

[..]

Gaat mij er eigenlijk dat ik niet bang hoef te zijn als ik hem opblaas. Heb namelijk beetje de reputatie op LAN hiero in de buurt dat ik altijd mijn geluid opblaas. Gewoon eigen schuld maar met deze dingen kan het nog een keer 8-)

[edit]

ben niet goedkoop, maar had voorheen een JBL, maar die is dus de pijp uit, ben alweer geld aan het verzamelen (donateurs welkom :7 ) voor een nieuwe maar om die mee te nemen naar LAN...

[edit]
amateur dus :Z

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

Verwijderd

Lachuh, maken ze die taiwan oplicht boxjes nu nog steeds?

Ik heb ze 8 jaar geleden voor het eerst gehoord, toen fl 39,- , en ze waren niet om aan te horen.

• RawPeanut

RawPeanut

Nog niet gare aardnoot

Topicstarter
Op dinsdag 07 mei 2002 16:05 schreef Mary Wana het volgende:

[..]

amateur dus :Z
Pardon?? Dat ik zo'n ding wil kopen is niet genoeg om iemand amateur te noemen, als jij zo pro bent heb je vast ook wel een Vincent versterker, als je niet weet wat dat is...

Maar even zonder gekheid, dit is dus voor LAN party's waar kwaliteit niet uit maakt maar volume wel, en was een x zo dom om mijn JBL dus mee te nemen, maar zat gozer met volume en equalizer te spelen, daar ging ie dus. Was laatste keer trouwens dat ik muziek daaro regel. Behalve dan idd met mijn elcheapo shit, vond het alleen zo'n vreemd geval met zijn 2 aansluitingen. nog nooit gezien, hou me daar niet zo mee bezig

Canon Digital Ixus V3

• JeroenT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-08 20:32

JeroenT

hoi!

lol :D daar komt geen bass uit man , alleen maar vervorming.
wat wil je ook voor 26 euro , mijn subwoofer (de luidspreker zonder kast) alleen al was 400 euro

denk ook niet dat je er echt 350watt op kunt gooien :o met 50 watt houdt
het al snel op ;)

veel suc6.

Verwijderd

Op dinsdag 07 mei 2002 15:55 schreef dameija het volgende:
als je is wat vaker topics leest heb je dus gezien dat dit dus niet echt goed is voor je versterker-uitgangen.

En die boombox is echt echt bagger... tis zoals de naam ook al zegt een Boom box en geen woofer of subwoofer... dat is de naam niet eens waard!

Kortom koop als je niet veel geld uit wil geven die red alert woofer bij de kijkshop ( is nog steeds nix supers maar beter dan die gammaboom kwaliteit.)

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:01

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Ach... er komt geluid uit en het zal best hard gaan maar het is niet alleen bass he !!!
In de hoeken zitten ook 2 piëzo hoorntweeters.

Dat het je versterker kan beschadigen is bull, dat deze speakers snel opgeblazen zijn en dan vreemde dingen gaan doen aan je versterker is wel mogelijk.

Als je voor een 50 euro bij een auto hifi winkel een setje 6x9" 3-weg autospeakers haalt en daar een kastje omheen timmert doet het al veel meer !

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• hervaz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-11-2025
Dit is natuurlijk bagger van de allerbovenste plank, 26 euro in de winkel, dan is het fabriek af toch ongeveer 2 euro ofzo.

Hier komt enkel geluid uit, maar zo vervormd en belachelijk slecht, dat ik niet snap dat een levende ziel zo'n ding wil hebben, ik zou er niet mee in het openbaar gezien mee willen worden, ik heb zo'n ding gehoord bij een of andere winkel waar ie was aangesloten op een koda (jaja..) versterker, ik heb nog nooit zo'n slecht geluid gehoord.

Owja, en die jongen die over vincent praat, ja ik heb er 2 thuis gehad, maar je hoeft geen verstand van zaken te hebben om te weten dat dit gewoon rotzooi is.

Spaar gewoon door voor een leuk actief subje, kost wat, maar dan heb je ook wat.

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Je kan nog beter een los chassis van Marquant kopen bij de Kijkshop en daar een MDF kistje voor maken. 12" Marquant in 35 liter of zo. Beukt prima voor de centen, alleen aansluiten is wat lastig met een enkele woofer.

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:24
ehhh pauluz die "red alert" staat niet op de site :?

edit:

toch wel |:(
* internetinfo moet de search van die site ook gebruiken

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:52

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Op woensdag 08 mei 2002 11:05 schreef hervaz het volgende:
Dit is natuurlijk bagger van de allerbovenste plank, 26 euro in de winkel, dan is het fabriek af toch ongeveer 2 euro ofzo.

Hier komt enkel geluid uit, maar zo vervormd en belachelijk slecht, dat ik niet snap dat een levende ziel zo'n ding wil hebben, ik zou er niet mee in het openbaar gezien mee willen worden, ik heb zo'n ding gehoord bij een of andere winkel waar ie was aangesloten op een koda (jaja..) versterker, ik heb nog nooit zo'n slecht geluid gehoord.

Owja, en die jongen die over vincent praat, ja ik heb er 2 thuis gehad, maar je hoeft geen verstand van zaken te hebben om te weten dat dit gewoon rotzooi is.

Spaar gewoon door voor een leuk actief subje, kost wat, maar dan heb je ook wat.
Magoed, als die kinderen voor 26 euro geluid hebben is dat toch mooi :P
Helemaal als ze er dan 4 in de kofferbak stoppen :D

* NiGeLaToR ist wel met hervaz eens.. de prijs zegt veel, maar de werkelijkheid nog veel meer.. hij zit er crappy uit en het hele ding bestaat uit el cheapo-est componenten.

Magoed, wie er blij mee is moet em kopen :D

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

Verwijderd

Op woensdag 08 mei 2002 11:13 schreef internetinfo het volgende:
ehhh pauluz die "red alert" staat niet op de site :?

edit:

toch wel |:(
* internetinfo moet de search van die site ook gebruiken
Idd , de URL schrik niet :

http://www.kijkshop.nl/online/Shop/product_list.asp?catalog%5Fname=MainCatalog&category%5Fname=Auto+speakers&category%5Fpath%5Fsegment=Car+audio

• JeroenT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-08 20:32

JeroenT

hoi!

lol , we hadden laatst een vertegenwoordiger die ons ook ff die prut wou aansmeren >:)

wij meteen ff aansluiten op een 400 watt PA :+ (luidspreker was gecertificeerd tot 350 watt)

dus we zetten er een test cd'tje op en bij de eerste sinus lag de conus bijna aan de andere kant van de kamer..

volledig doorgefikt :D

had je die vent moeten zien kijken :o

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:34
ik he'n zo'n ding ook gehaald bij de vorige actie, versterker van 10 piek van de rommelmarkt erbij en je hebt een setje waar veel herrie uit komt van een verschrikkelijke kwaliteit. dat moet je dus niet erg vinden. ik had hem toen in de keuken staan (keuken van 25 m2 zodat ik daar ook muziek had. nu staat ie bij mn vriendin zodat die ook hard muziek kan luisteren (kwaliteit maakt haar niet uit)

het is geen probleem om zo'n ding te kopen voor veel herrie, maar schaf hem zeker niet aan als subwoofer als aanvulling op een normaal systeem. daar is ie echt niet geschikt voor.

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik heb uhm bij de kuchkijkshopkuch gehaald voor 22 euro.. die van de gamma pasten niet in mijn kofferbak LOL

gewoon op radio aangesloten, loudness aan en bas open en ach klikt best aardig hoor voor dat geld.

maarja ik ga dadelijk ook een DTT3500 kopen en dat vind ook niemand niets geloof ik.

• picobyte
  • Laatst online: 14-05-2025

picobyte

MhIHIHI!

Zijn leuke speakers.
Ennuh zeer goed voor schiet games :)
Alleen kan je er meestal niet meer dan 20~30% van het opgegeven rms vermogen doorheen jagen :D
Ik heb eens een aantal van dergelijke speakers flink laten branden voor mijn werkgever >:)

Powered bij meergranenbrood.

• AkroBatik
  • Laatst online: 11-08 00:28

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Ik vin mijn stereo set genoeg herrie maken als ik de grove aan zet dan trilt mn toetsenboord en dat typt niet lekker :(

.

• internetinfo
toch is Marguant een goed merk dacht ik?
heb er zelf geen ervaring mee ofzo, maar ik had het ergens gelezen

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:02
Haal niet twee namen door elkaar: Marquant en Marantz. Marquant is een el- cheapo merk en Marantz is een divisie van Philips. Dit zei ik een tijd geleden ook al in een andere draad en toen was er al discussie over of dat wel zo was, maar dat Marantz bij Philips hoort staat bij mij nog steeds vast.

Overigens, nog zo'n El- cheapo merk waar je de laatste tijd veel over hoort is 'Koda'. Een paar jaar geleden was die nog in kassa!. Er bood iemand speakers aan onder de naam van een gerenommeerd merk (weet niet meer welke), maar het bleken Koda's te zijn *D. Ja ja, op welke manier sommige mensen al niet anderen oplichten.

Tot slot: ik ga erzelf vanuit dat de kwaliteit van het geluid voor 90% wordt bepaald door de speakers en voor 10% door de versterker. Je hebt snel slechte speakers en minder snel een slechte versterker.

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Verwijderd

Haha die heb ik ook een paar jaar geleden gekocht. En verwacht er niet te veel van. Je krijgt wel waar voor je geld maarja die dingen kosten 26 euro dus veel waar is dat nou ook weer niet.

Als je een hele goede versterker hebt kan je er nog een beetje geluid uit halen.

• Mad_Manic
  • Laatst online: 14:37
De Gamma is een bouwmarkt en waar zijn die luidsprekers
uitstekend voor geschikt? Juist ja de bouwplaats waar het toch niet uit maakt of het geluid zuiver is.

• internetinfo
Op woensdag 08 mei 2002 14:22 schreef Japie_17 het volgende:
Haal niet twee namen door elkaar: Marquant en Marantz. Marquant is een el- cheapo merk en Marantz is een divisie van Philips. Dit zei ik een tijd geleden ook al in een andere draad en toen was er al discussie over of dat wel zo was, maar dat Marantz bij Philips hoort staat bij mij nog steeds vast.

Overigens, nog zo'n El- cheapo merk waar je de laatste tijd veel over hoort is 'Koda'. Een paar jaar geleden was die nog in kassa!. Er bood iemand speakers aan onder de naam van een gerenommeerd merk (weet niet meer welke), maar het bleken Koda's te zijn *D. Ja ja, op welke manier sommige mensen al niet anderen oplichten.
dat zal het zijn :)

Verwijderd

Op woensdag 08 mei 2002 09:23 schreef Pauluz het volgende:

[..]

als je is wat vaker topics leest heb je dus gezien dat dit dus niet echt goed is voor je versterker-uitgangen.
mn versterker is ook bagger dus het boeit niet zo :P

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-08 12:04

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Een maat van me heeft nog zulke gekocht, echt diepe bas komt er niet uit, wel de house dreun. Let op dat je hem niet aan een te zware versterker schakelt want met mijn 40 Watt (ofzo) pioneer hield ie het al voor bekeken bij de helft van het volume (conus eruit gesprongen) :D

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:01

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Op woensdag 08 mei 2002 11:14 schreef nigelator het volgende:

[..]

Magoed, als die kinderen voor 26 euro geluid hebben is dat toch mooi :P
Helemaal als ze er dan 4 in de kofferbak stoppen :D
2x 15" heb ik genoeg aan :P
Afbeeldingslocatie: http://www.euronet.nl/users/tooms/pic00006.jpg

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Verwijderd

Sorry voor het omhoogkicken van dit topic, maar MOET je die boombox per se op een versterker aansluiten, of kan ie ook rechtstreeks op je autoradio? Mijn huidige boxjes geven ook al klotegeluid en ik heb weinig geld :)

Verwijderd

dat kan ja..., veel geluid krijg je er niet uit.. maar het kan

• LeonM
  • Laatst online: 29-10-2025
Gzzz :Z zetten ze dat ding nou alweer in hun blaadjes :?

Die "subwoofers" hebben ze al jaren, en iedere keer is ie even duur, maar de ene keer onder het motto "kerstaanbieding"en de andere keer is het weer een magazijn opruiming :r :r
Pagina: 1