Hail to the king baby!
ja.
Edit: now is de current date en time, date is de current date.
code:
1
| Date() |
https://fgheysels.github.io/
Thnx, now() had ik zelf al verzonnen. Date() niet. kan dicht van mij!Op dinsdag 07 mei 2002 15:51 schreef whoami het volgende:
ja.
code:
1 Date()
Hail to the king baby!
Verwijderd
hey,
Ik heb wat hierboven staat ook werkend, maar nou zou ik graag de alle record's van bijvoorbeeld de afgelopen 2 dagen laten zien! Hoe doe ik dat dan?
Ik heb wat hierboven staat ook werkend, maar nou zou ik graag de alle record's van bijvoorbeeld de afgelopen 2 dagen laten zien! Hoe doe ik dat dan?
Verwijderd
Op dinsdag 14 mei 2002 23:25 schreef Remco292 het volgende:
hey,
code:
1
| "SELECT * FROM tabel WHERE datum > " Date() - 2 "; " |
Ja, volgens mij klopt de code zo niet helemaal, maar het komt er wel op neer
Check de DateAdd functie, die er echt voor gemaakt om met datums te rekenen (en je kan een negatief aantal aan de functie meegeven om een datum/tijd in het verleden op te berekenen).
Exact expert nodig?
DateAdd -> In de help misschien??? Het is gewoon een standaard functie.
Toch denk ik dat Date()-2 in dit geval echt het makkelijkste werkt.
The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.
Misschien wel het makkelijkste, maar imho niet helemaal het netsteOp woensdag 15 mei 2002 16:43 schreef Boss het volgende:
DateAdd -> In de help misschien??? Het is gewoon een standaard functie.
Exact expert nodig?
Jij gaat nu uit van VB(A), maar heb je in SQL dan ook zoiets als DateAdd ??Op woensdag 15 mei 2002 19:45 schreef Crazy_D het volgende:
[..]
Misschien wel het makkelijkste, maar imho niet helemaal het netsteIk ben er persoonlijk wel voorstander van om er niet van uit te gaan dat VB(A) Date()-2 intern wel ombouwt tot een DateAdd (wat trouwens in VB.net bij mijn weten ook niet meer zo is), maar om gewoon de datum-tijd functies die er zijn te gebruiken.
Van wat denk je? Van access als het over access gaat, of in de MSDN ofzo.Op woensdag 15 mei 2002 19:55 schreef Remco292 het volgende:
zoeken in de help van?! FORUM? of wat? bedankt
https://fgheysels.github.io/
Een beetje database kent wel functies om met datum-tijden te werken/rekenen. Binnen Access kun je VBA in je query gebruikenOp woensdag 15 mei 2002 19:49 schreef chicky het volgende:
Jij gaat nu uit van VB(A), maar heb je in SQL dan ook zoiets als DateAdd ??
Exact expert nodig?
Pagina: 1