Toon posts:

SGI Origin 200 help gevraagd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hé hé,

Heb van m'n IT-manager een Origin 200 en een Origin Vault gekregen :-)

Ze missen software, kabels, hdd of drives (en trouwens het deurtje aan de voorkant, maar goed)

Nu is de vraag als ik dit ding wil gaan gebruiken als servertje thuis om m'n MMX-233 op aan te sluiten, wat te doen ???

Zie wel 2 processoren zitten en 2 geheugen modules (geen idee hoeveel MB, staat dat ergens ?)

Wat moet ik (minimaal) aanschaffen om hier iets mee te kunnen ?

En trouwens heeft het uberhaupt zin om m'n pc op aan te sluiten ?

Ik hoor 't graag

Yvar

Verwijderd

zou eigenlijk niet weten wat het is, maar wel benieuwd hoe het eruit ziet
heb je pics?

Verwijderd

Topicstarter
nee, ze staan nog op m'n werk, beetje lastig op de fiets maar hier is een link met een pic

http://www.sgi.com/origin/200/

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Het vervelende van dit soort dingen is dat de drives in speciale sledes moeten. Zitten die er niet bij, dan kost je dat gauw zo'n EUR 100 per drive. Je zou harddisks en CD-ROM in een extern kabinet kunnen zetten, want het is SCSI, hoewel niet alle SGI's willen booten van een externe schijf, dat heeft te maken met de volgorde waarin het systeem bepaalde bussen aanspreekt.

Het operating system voor deze dingen is SGI Irix, een UNIX-variant, maar er is ook Linux voor deze MIPS-processor gebaseerde systemen.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

Verwijderd

Topicstarter
okay, de vraag is dan natuurlijk, is dat 't waard, ik denk dat ik met zo'n EUR 500 een aardig end kom ?

SCSI HDD 4 - 9 GB (welk merk kan op SGI ?) EUR 125
SCSI CD-ROM (Toshiba XM6401B 40x SCSI) EUR 100
2 sledes (waar te koop ?) EUR 200
monitor (of kan ik die van m'n pc gebruiken ?) EUR 200 (refurb.)
kabeltjes enzo EUR 50

totaal EUR 575

klopt dit een beetje / heb ik dan alles ?

trouwnes ik zie geen monitor aansluiting op dat ding dus hoe krijg ik er beeld uit ?

Yvar

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

In principe kan elke harddisk op een SGI werken, ik heb o.a. Seagate, Maxtor, IBM in SGI's gebouw (nooit een Origin gehad, wel 4D25, 4D35, Indy, Indigo, Indigo-2 en Octane-2). Je moet even uitzoeken of de sledes voorzien zijn van connectoren voor narrow (50-), wide (68-) of SCA (80-pins).
Die sledes zul je uit Amerika moeten laten overkomen, in Nederlands is de vind-kans zowat negatief. XS International is een van de bedrijven met een goede sortering SGI-spul, anders Googlen.

Als je een monitor-aansluiting zoekt, dat is niet een normale VGA-stekker (15 pinnetjes in de ruimte van een 9-polige seriele plug), maar 13W3, 3 grote nippels + 8 pinnetjes in de ruimte van een 25-polige seriele plug). Je kunt wel makkelijk aan VGA<->13W3-verloop-kabels komen.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• mcdroos
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:57
een Origin 200 heeft geen monitor-uitgang. Het is een server en die heeft alleen maar een seriele console (of er moet een uitbreidingskaart in het pci-slot zijn gestoken met een monitor-uitgang, maar dat lijkt mij onwaarschijnlijk).

Sledes zou ik in Engeland gaan zoeken. Begin eens bij http://www.13w3.com, misschien dat die wat hebben. Voor meer informatie kun je kijken op http://www.futuretech.vuurwerk.nl.

Verwijderd

Topicstarter
Tenx iedereen voor de tips,

ik ga eerst wel een beetje spelen met die dingen, als ik weer tegen iets aan stuit waar ik niet uit kom laat ik van me horen

Gegroet, Yvar
Pagina: 1