One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Reken maar op misschien wel een week... Op mn athlon 900 met 512MB ben ik zelfs een dag of 2 a 3 bezig geweest... Dat was overigens wel met XFree86 4 en KDE3, kortom niet eerlijk. Denk dat je er dan wel een dag of 1,5 af kunt halen bij mij. Dan blijft er voor jou nog een dag of 2 a 3 over schat ik..
Uit de search heb ik al begrepen dat KDE enorm lang duurt. Nou wil ik dat niet hebben, aangezien het maar een P166.Op dinsdag 07 mei 2002 15:20 schreef Jelmer Barhorst het volgende:
Reken maar op misschien wel een week... Op mn athlon 900 met 512MB ben ik zelfs een dag of 2 a 3 bezig geweest... Dat was overigens wel met XFree86 4 en KDE3, kortom niet eerlijk. Denk dat je er dan wel een dag of 1,5 af kunt halen bij mij. Dan blijft er voor jou nog een dag of 2 a 3 over schat ik..
Als ik dat niet neem moet het toch minstens een dagje korter gaan duren..
Kan je VNC draaien zondat dat je Xfree86 hebt geinstalleerd eigenlijk? Anders neem ik Xfree ook niet mee.
Maar een week is wel heel lang zeg
Ik heb gelezen dat sommigen met een XP1700 5-6 uurtjes nodig hadden. Dan zal een 900 toch 10-12 uurtjes overdoen.
Bedoel je dat je echt zolang nodig hebt om een VOLLEDIGE installatie te hebben, incluis Xfree en zo, of bedoel je dat je een dag of 2,3 had moeten wachten voordat je uberhaubt kan inloggen?
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Hmm, het is een server, mijn ervaringen waren ongeveer (met LFS):
• Kernel: 2 uur
• Systools: 4 uur
• Apache: 30 min
• PHP: 1 uur
• Mysql: 1 1/2 uur
• Samba: 1 uur
En dan krijg je nog een hele boel, ik schat dus dat het wel 1 a 2 dagen kan duren.
En dan krijg je nog een hele boel, ik schat dus dat het wel 1 a 2 dagen kan duren.
Vergeet niet dat ook alles nog gedownload moet worden he! Dat neemt ook een hoop tijd in beslag (ook met ADSL) Verder is het wel zo dat ik 's nachts alles heb door laten compilen, maar vervolgens als ie klaar was 'm misschien wel een uur of 3 niks heb laten doen omdat ik naar school was of nog lekker lag te pitten. En vergeet tevens niet dat het beestje moet ook nog geconfigureerd moet worden! BTW, inloggen kan al vrij snel nadat je het base system en de kernel hebt gecompiled.
Wat voor een systeem heb je dan?Op dinsdag 07 mei 2002 15:27 schreef MikeN het volgende:
Hmm, het is een server, mijn ervaringen waren ongeveer (met LFS):
Ik weet dat ik 5 jaar geleden wel een kernel had gecompileerd op die P166, deed ie toch mooi halve dag over. Maar als ik samba maar snel aan de praat krijg, dan ben ik tevreden, de rest mag ie gerust een week over doen of zo.
Ik heb een P133@166, maar het compilen was eerst altijd met een P120 (processor is nu verwisseld). Het duurt idd vrij lang, maar geen halve dag. Kwestie van een beetje selectieve kernel maken.
Verwijderd
ehm gentoo hoef je niet perse helemaal zelf te compilen... je hebt ook binaries voor verschillende architectures... waardoor 't net zo simpel is als 't installeren van RH 
edit: typo
edit: typo
Voor een p166 zou ik gewoon voor Debian gaan. Heb op mijn athlon 900 ook gentoo staan, maar voor langzamere machines neem ik toch echt debian.
http://www.bsdfreaks.nl Home site: http://rob.lensen.nu /me was RobL
Verwijderd
vreemd ben jij wel een beetje
juist voor trage machine's is het belangrijk dat je dus geoptimaliseerde proggels hebt
maar ja...
enne btw.. je kan ook gewoon compilen op je 900 geval hoor tis maar een idee
ja, maar dan is het niet meer geoptimaliseerdOp dinsdag 07 mei 2002 16:51 schreef Gila het volgende:
vreemd ben jij wel een beetjejuist voor trage machine's is het belangrijk dat je dus geoptimaliseerde proggels hebt
maar ja...
Op een p166 is die optimalisatie echt minimaal.
Alleen voor wiskundige berekeningen maakt het een significant verschil.
Alleen voor wiskundige berekeningen maakt het een significant verschil.
Ik denk dat gentoo ook te lang duurt op die bak. Gewoon debian nemen, het verschil zal minimaal zijn en daarnaast is het vrij simpel 
Je kan ook wel gentoo compilen op je snelle bak, en dan je hdd later in je p166 hangen. Moet je alleen wel goed opletten voor welke architectuur je compiled en opletten op je /etc/fstab, die anders zal zijn op je p166.
Je kan ook wel gentoo compilen op je snelle bak, en dan je hdd later in je p166 hangen. Moet je alleen wel goed opletten voor welke architectuur je compiled en opletten op je /etc/fstab, die anders zal zijn op je p166.
uh snelle bak compileren en dan zonder i686 denk....
Ik ben nu voor de 4e achtereenvolgende dag bezig op mijn Pentium 3 450 MHz om Gentoo te compilen, maar dat is dan wel inclusief, Xfree, KDE, Gnome, XFree, Wine, Evolution, XChat en XMMS(tot nu toe). Nog bezig zijn Evolution en Wine..
Maar in ieder geval, ik was na 2 dagen klaar met compilen van kernel en basic system, ik ben wel vanaf Stage 1 begonnen(16 MB cd). Als je wat sneller wilt zijn, kan je ook gewoon de Stage 3 CD downen, gaat een stuk sneller schijnt het.
Maar in ieder geval, ik was na 2 dagen klaar met compilen van kernel en basic system, ik ben wel vanaf Stage 1 begonnen(16 MB cd). Als je wat sneller wilt zijn, kan je ook gewoon de Stage 3 CD downen, gaat een stuk sneller schijnt het.
Tja
Draaide dat ding 5 jaar terug op een 12 volt accu zekerOp dinsdag 07 mei 2002 15:34 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
Ik weet dat ik 5 jaar geleden wel een kernel had gecompileerd op die P166, deed ie toch mooi halve dag over. Maar als ik samba maar snel aan de praat krijg, dan ben ik tevreden, de rest mag ie gerust een week over doen of zo.
Een halve dag lijkt me namelijk wel erg lang. Op mijn AMDK6-200MMX duurt het compilen van een 2.4 kernel ongeveer een uur, misschien net iets meer maar daar is dan ook alles mee gezegd.
Misschien dat ik ook de voorbereiding en zo had meegerekend. Weet het niet echt meer, wel dat ik een halve dag bezig was om die kernel te laten werken. Deed het daarna nooit meer, duurde mij veelste langOp woensdag 08 mei 2002 00:09 schreef Koen Roumen het volgende:
[..]
Draaide dat ding 5 jaar terug op een 12 volt accu zeker
Een halve dag lijkt me namelijk wel erg lang. Op mijn AMDK6-200MMX duurt het compilen van een 2.4 kernel ongeveer een uur, misschien net iets meer maar daar is dan ook alles mee gezegd.
5 jaar later, eind vorig jaar, begin dit jaar dus, heb ik gewoon een nieuwe Redhat gedownload en erop gegooid.
Pagina: 1