Welke van deze 4 cameras raden jullie mij aan

Pagina: 1
Acties:
  • 168 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:34
Wie kan mij helpen met de keuze uit de volgende 4 camera's.
Ik fotografeer nu nog niet zo veel maar ik denk dat ik het met een digitale camera toch wel meer ga doen (om het op de computer te zetten).
code:
1
2
3
4
5
6
Camera          Mega-pixel    Geheugen soort      Gewicht/ afmetingen            Accu/         Prijs
                                                                batterijen (a/b)    (in euro)
Sony DSC P5      3.3         Memorystick ( 8MB)    214 gram / 113 x 54 x 36mm       A            598
Sony DSC P9      4       Memorystick (16MB)    205.5 gram / 114 x 51.5 x 35.8mm    A             762
MINOLTA Dimage S304   3.3        CompactFlash (16MB)   423 gram / 114 x 65 x 59mm       B (4x AA)        484
MINOLTA Dimage S404   4      CompactFlash (16MB)   423 gram / 114 x 65 x 59mm       B (4x AA)        559

Punten die bij mij zwaar meetellen is optische zoom.
De sony's hebben 3x optisch en de Minolta's 4x.
Een accu is ook een pro.
Een licht gewicht cameraatje is leuk maar niet super belangrijk (kleine afmeting idem.)
De prijs is uiterraad ook belangrijk.
Het standaard bijgeleverde geheugen is niet voldoende en ik zou daar een 128MB module bij doen (compactflash 128 MB = 65 euro en Memory stick is 112 euro)
Dus als ik zou zeggen 128MB compactflash + 2x 4AA Nimh 1800 batterijen is dat haast weer evenveel)
Over het gewicht van de Minolta's (het is 335gram zonder batterijen en geheugen)

Wie kan mij een goed advies geven waren één van deze camera's wel /niet te nemen (met argumenten uiterraad)
Al deze info heb ik van de lets go digital site

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:17

Vuvuzela

My spire is forming

ik zou de Nikon coolpix 885 kopen

I served in a company of heroes.

• Fleshi
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-03 20:49
Ik heb de minolta Dimage S404 besteld >:) , vind ik zelf de beste camera.

• Hatsekie_D
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-02-2025

Hatsekie_D

Doe mij maar een glaasje prik

Ik heb de minolta 404 en die bevalt uitstekend!

• The-Source
Op dinsdag 07 mei 2002 15:14 schreef NexY het volgende:
Ok ik heb wat specs van die camera bekeken maar waarom zou jij mij die dan aan raden?
Hij heeft 3.3 Mpixel accu 3x optische zoom en een leuk prijsje.
Maar ik zie ook iets leuks staan over de bijgeleverde accu:
quote van deze pagina
Iemand die de camera inzet tijdens een beursbezoek en een flink aantal opnamen wil maken doet er goed aan een reserve accu mee te nemen of eventueel een Lithium 2CR5 accu als reserve mee te nemen. Deze accu is niet op te laden, maar kan als noodaccu ingezet worden.
dit staat in de 2e alinea

• The-Source
Zijn er nog meer mensen die mijn hun mening kunnen geven graag met argumenten

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-02 21:14

Mooody

elmoody

In zou iig nooit voor Sony gaan met zijn rode gloed en dure memorysticks...

De Minolta S404 is de beste uit het rijtje, maar voor iets meer geld hebt je ook alweer de Canon S30 (die weer een klasse beter is - ok 'maar' 3mp, maar het gaat zoals je misschien al weet niet alleen om de beeldpuntjes)

als je iets goedkoper wil, is de Canon A40 of Fuji 2600 ook een prima keus (beide 2mp - voldoende voor normale fotoafdrukken)

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Op dinsdag 07 mei 2002 15:14 schreef NexY het volgende:
Fout antwoord dude.

Ik zou voor de S404 gaan. Hele mooie gebalanceerde kleuren.
Sony gaan met zijn rode gloed
Dat valt mee hoor. Tegenwoordig maakt Sony best goede digicams. Sterker nog, de P5 en de P7 hebben hele volwasse kleuren in tegenstelling tot de Nikon Coolpix 880. Rode Sony gloed: het is een beetje een oud vooroordeel, hard bewijs >:)

http://www.dpreview.com/reviews/sonydscp5/page14.asp
als je iets goedkoper wil, is de Canon A40 of Fuji 2600 ook een prima keus
En als je iets duurder wilt eigenlijk de Canon S30, maar die staat niet in het verlanglijstje van de topicstarter, hoewel ik daar soieso voor zou gaan >:) Ik heb hem besteld bij Topvision voor 599euro incl. btw. Verzend: 12euro. Waarom staat de S30 er niet tussen, dit is gewoon zo'n camera waar je bijna geen nadelen van kunt noemen. Prima ruisonderdrukking, bijna geen last van thermische ruis en hot pixel, lage barrel distortion, alles handmatig instelbaar, goed batterij verbruik, Superklein.

Verwijderd

Ik krijg binnenkort de sony P5 :9~
Ziet er mij wel een goed cameratje uit
en het komt overal goed uit de tests

• Mooody

Mooody

elmoody

Op dinsdag 07 mei 2002 17:47 schreef Yokozuna het volgende:

[...]
Waarom staat de S30 er niet tussen, dit is gewoon zo'n camera waar je bijna geen nadelen van kunt noemen. Prima ruisonderdrukking, bijna geen last van thermische ruis en hot pixel, lage barrel distortion, alles handmatig instelbaar, goed batterij verbruik, Superklein.
jah, ik heb 'm ook :)

ik ben vrij veeleisend en heb allelei camera's getest van vrienden en in de winkel (mijn oom werkt bij v&d en ik mocht een middagje langskomen :))
de S30 kwam er verreuit als beste uit voor mij

het is precies de goede grootte (zo klein als de Ixus is irritant, weinig grip - niet te spreken over de matige beeldkwaliteit in verhouding met de S30) en de beeldkwaliteit zit bij de top3 van alle 3mp en 4mp camera's...

kortom...de beste koop als je 700 euro te besteden hebt (128 MB CF en hoesje zwaar aanbevolen)

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Verwijderd

hmm ik zou zelf een sony kopen maar dat is omdat ik gewicht en grootte wel belangrijk vind.

• Mooody

Mooody

elmoody

Op dinsdag 07 mei 2002 18:30 schreef BzrK het volgende:
hmm ik zou zelf een sony kopen maar dat is omdat ik gewicht en grootte wel belangrijk vind.
dan zou je iets verder moeten kijken dan Sony :)

Verwijderd

uit die 4 cameras..

Welke is dan kleiner met vergelijkbare specs?

• ExTaxi
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-03 21:39
De Minolta S404.....prachtding! Heb het niet zo op Sony.

Verwijderd

Ik heb vorige week de Dsc-P9 besteld, gezien in Hanover en die zag er erg goed uit. Sony heeft goede accu's, en welliswaar wat duurdere opslag media, maar daarmee kan de wel voetballen, zonder dat ze stuk gaan. verder 175 gram voor een 4mp met een 28-118 mm lens(uit het hoofd....), is netjes hoor. En de TFT is ook heel netjes.

• Vuvuzela
  • Laatst online: 19:17

Vuvuzela

My spire is forming

Op dinsdag 07 mei 2002 15:23 schreef klaasbram het volgende:

[..]

Ok ik heb wat specs van die camera bekeken maar waarom zou jij mij die dan aan raden?
Hij heeft 3.3 Mpixel accu 3x optische zoom en een leuk prijsje.
Maar ik zie ook iets leuks staan over de bijgeleverde accu:
quote van deze pagina
[..]

dit staat in de 2e alinea
de bijgeleverde accu is oplaadbaar maar een eventuele nood-accu niet.
Ik weet niet of je dit bedoelde :?

I served in a company of heroes.

Verwijderd

Nikon coolpix 885 !

• The-Source
Op dinsdag 07 mei 2002 19:09 schreef NexY het volgende:

[..]

de bijgeleverde accu is oplaadbaar maar een eventuele nood-accu niet.
Ik weet niet of je dit bedoelde :?
[/quote]

Ja ik denk dat het zo bedoelt wordt op de site (zou ook vreemd wezen dat de bijgeleverde accu niet als accu gebruikt had kunnen worden :D ).

De Canon's S30/40 zijn leuk qwa specs maar een stuk minder als prijs :(
Ik denk zelf dat ik voor de S404 ga omdat:
4Mpixel.
Goede prijs voor een 4Mpixel camera.
en de 4x Optische zoom vind ik toch aardig belangrijk.

• The-Source
Sinterklaas bedankt voor het weghalen van de dubbelpost van voodoo3 maar om bij mij nou een [quote] tag weg te halen uit mijn bericht...
Nee dat had niet nodig geweest hoor.

Verwijderd

minolta dimage F100 (deze komt volgende maand uit).
Spec's zit er goed uit. 4Megapixels en werkt ook op normale penlight NimH ACCU's

Ik heb voorkeur op camera die werken met normale oplaadbare penlight accu. Stel eens voor dat je camera die op speciale accu werkt, na 3 jaar het begeeft. Probeer dan maar eens een reserve accu te halen. Ik denk dat je niet onder 150 euro het kan krijgen!

Veder ook leuk camera: olympus C40z.

• The-Source
Vraagje: Kun je die S404 ook een beetje als webcam gebruiken?
Ik heb nu een trust spyc@m 100 dus slechter kan niet.

• Cybersijp
  • Laatst online: 09-03 17:38
Klaas bram,

Probeer es effe de search op de diverse types digi cams die je in je topic noemde.Je komt dan o.a interesante info tegen over een Minolta s 404( bijvoorbeeld)

Ik heb zelf zo'n cam en ik moet net als hatsekiedee bekennen dat ik er wel erg van gecharmeerd ben hoor........... :+

Maak goede foto's, en als je de search gebruikt hebt( en de gevonden topics gelezen) weet je misschien ook dat ze in Duitsland aanzienlijk goedkoper zijn dan hier in Nl............ :7

Tis mar dat je het ff weet, bij mij scheelde het€250,- op €839,-( nederlandse prijs)

Mijn lieve dochter Jo-Anne Chloé : Machtig kind, dat ook van friet houd, maar wil dat nou niet???

Verwijderd

Kun je die S404 ook een beetje als webcam gebruiken?
Je kunt er filmpjes mee maken van 60 seconden, maar als webcam is de camera niet geschikt. Voor foto's schieten is de camera prima geschikt, ik heb hem zelf ook en hij heeft mij tot nu toe zeker niet teleurgesteld.

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:01

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

- Geen van de door jouw genoemde camera's is slecht. Een accu is echt niet zo handig als het lijkt: ze zijn ongelofelijk duur, en over enkele jaren niet meer te krijgen. Een nieuw elader is nog een veel duurder verhaal. Ook stel je eens voor dat je ergens bent waar je je accu niet kan opladen? Dan kun je geen foto's meer maken. AA batterijen zijn overal op de wereld op iedere hoek van de straat voor een mini prijsje te krijgen.

- De Minolta's hebben ook 4x optische zoom. Zoom zul je vaker gebruiken dan je denkt. Het lijkt veel maar is in feite nog niet genoeg. 3x zoom is echt heel erg minimaal.

- Bij een camera heb je het liefste dat hij lekker vasthoudt, de Minolta's hebben een lekker grote handgreep. en voelen erg solide aan. met een kleine camera gaat je toch wat sneller trillen.

- Dan is er natuurlijk nog de prijs. De minolta's moeten nog een extra set batterijen (of 2) maar het geheugen is goedkoper.

- De site van Lesgodigital.nl geeft over het algemeen wat rare argumenten. Peobeer eens wat Engelde reviewsites.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-03 22:19

Smarron

The bend

Hee Klaasbram,

Ik stond voor precies dezelfde dilemma wat camera's betreft. De S304 streepte ik al snel door, omdat de S404 gewoon beter is.

Ik heb slechte dingen gelezen over de DSC-P9. Hij is wel net nieuw, maar de foto's zijn maar matig (www.dpreview.com). Er kunnen ook geen TIFF's mee gemaakt worden, dit kan wel met de DSC-P5. Beetje vreemd. Deze viel dus ook af voor mij.

De DSC-P5 was nog een optie, maar voor dat geld kan ik veel beter die S404 halen. Dan kan ik er nog extra geheugen bij halen ook. Veel goedkoper!

Wat ik verder over bovenstaande Sony's las, is dat ze niet lekker in de hand lagen, waardoor er snel bewogen wordt met fotograferen i.t.t. de Minolta.

Ik had nog wel 2 andere camera's van Sony in gedachten. De DSC-S75 en DSC-S85. Vooral de laatste was voor mij echt een topapparaatje, maar deze is zooo prijzig in vergelijking met de Minolta.

Mijn keuze is dus gevallen op de Minolta Dimage S404, vanwege de erg sterke kwaliteit/prijsverhouding (4mega pixelcamera!).

In eerste instantie was ik tegen batterijen, maar blijkt toch erg logisch te zijn nu ik reacties van anderen lees. Dan maar een extra setje (GP Powerbank!).

Ik ga de camera aan het einde van de maand bestellen.

Minolta S404 voor Smarron! :9

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Verwijderd

Op vrijdag 10 mei 2002 00:17 schreef Smarron het volgende:
Hee Klaasbram,

Ik stond voor precies dezelfde dilemma wat camera's betreft. De S304 streepte ik al snel door, omdat de S404 gewoon beter is.

Ik heb slechte dingen gelezen over de DSC-P9. Hij is wel net nieuw, maar de foto's zijn maar matig (www.dpreview.com). Er kunnen ook geen TIFF's mee gemaakt worden, dit kan wel met de DSC-P5. Beetje vreemd. Deze viel dus ook af voor mij.

De DSC-P5 was nog een optie, maar voor dat geld kan ik veel beter die S404 halen. Dan kan ik er nog extra geheugen bij halen ook. Veel goedkoper!

Wat ik verder over bovenstaande Sony's las, is dat ze niet lekker in de hand lagen, waardoor er snel bewogen wordt met fotograferen i.t.t. de Minolta.

Ik had nog wel 2 andere camera's van Sony in gedachten. De DSC-S75 en DSC-S85. Vooral de laatste was voor mij echt een topapparaatje, maar deze is zooo prijzig in vergelijking met de Minolta.

Mijn keuze is dus gevallen op de Minolta Dimage S404, vanwege de erg sterke kwaliteit/prijsverhouding (4mega pixelcamera!).

In eerste instantie was ik tegen batterijen, maar blijkt toch erg logisch te zijn nu ik reacties van anderen lees. Dan maar een extra setje (GP Powerbank!).

Ik ga de camera aan het einde van de maand bestellen.

Minolta S404 voor Smarron! :9
Smarron heeft mij ook te weten overtuigen,
Nu zie ook ik in dat de S404 een topapparaat is in tegenstelling tot de Sony DSC P71.

Kopen die S404 !!

• Koffievlek.nl
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-09-2025
Geen sony kopen iig...

• Fleshi
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-03 20:49
Ik heb sinds 3 dagen ook een Minolta Dimage S404 en ik vind het echt top camera. Ligt lekker in de hand, maakt zeer goede foto's, handig in het gebruik.
Ik raad je wel aan om een gp powerbank lader en batterijen er bij te kopen. Want de batterijen zijn nogal al snel leeg.

• Yokozuna
De Canon's S30/40 zijn leuk qwa specs maar een stuk minder als prijs
De S30 is niet duur! 599 euro incl btw.

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:41

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Op vrijdag 10 mei 2002 17:18 schreef Yokozuna het volgende:

[..]

De S30 is niet duur! 599 euro incl btw.
Dan moet je in Duitsland bestellen, wat ook weer aardig wat €€€ kost voor het verzenden. De goedkoopste in Nederland kost €662,=, scheelt nog een hele hoop, en daar komen dan nog accesoires (geheugen en evt. extra accu bij) dus reken maar op een totaal prijskaartje van 800-850 euro...

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

• Yokozuna
Yeah, jij vind 12 euro verzendkosten veel??

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:29
'k zou voor een Nikon / olympus gaan. M'n pa heeft een canon S20...is erg snel kapot gegaan. (problemen met het uitschuif gedeelte van de lens)

Een vriend heeft een Nikon, ik geloof de 995, en dat is wel een heeeeeel erg flex dingetje :9

• The-Source
Op vrijdag 10 mei 2002 17:54 schreef Cutebritney het volgende:
'k zou voor een Nikon / olympus gaan. M'n pa heeft een canon S20...is erg snel kapot gegaan. (problemen met het uitschuif gedeelte van de lens)

Een vriend heeft een Nikon, ik geloof de 995, en dat is wel een heeeeeel erg flex dingetje :9
Maar er staat geen canon in mijn lijstje en ik ben ook als overtuig dat ik de S404 ga nemen.
Alleen nog eerst ff wachten wat de kosten van de service beurt van me scooter is :( (veel schat ik :( ).

offtopic:
Wat vind je van mijn britney icon

Pagina: 1