Wie kan mij helpen met de keuze uit de volgende 4 camera's.
Ik fotografeer nu nog niet zo veel maar ik denk dat ik het met een digitale camera toch wel meer ga doen (om het op de computer te zetten).
Punten die bij mij zwaar meetellen is optische zoom.
De sony's hebben 3x optisch en de Minolta's 4x.
Een accu is ook een pro.
Een licht gewicht cameraatje is leuk maar niet super belangrijk (kleine afmeting idem.)
De prijs is uiterraad ook belangrijk.
Het standaard bijgeleverde geheugen is niet voldoende en ik zou daar een 128MB module bij doen (compactflash 128 MB = 65 euro en Memory stick is 112 euro)
Dus als ik zou zeggen 128MB compactflash + 2x 4AA Nimh 1800 batterijen is dat haast weer evenveel)
Over het gewicht van de Minolta's (het is 335gram zonder batterijen en geheugen)
Wie kan mij een goed advies geven waren één van deze camera's wel /niet te nemen (met argumenten uiterraad)
Al deze info heb ik van de lets go digital site
Ik fotografeer nu nog niet zo veel maar ik denk dat ik het met een digitale camera toch wel meer ga doen (om het op de computer te zetten).
code:
1
2
3
4
5
6
| Camera Mega-pixel Geheugen soort Gewicht/ afmetingen Accu/ Prijs
batterijen (a/b) (in euro)
Sony DSC P5 3.3 Memorystick ( 8MB) 214 gram / 113 x 54 x 36mm A 598
Sony DSC P9 4 Memorystick (16MB) 205.5 gram / 114 x 51.5 x 35.8mm A 762
MINOLTA Dimage S304 3.3 CompactFlash (16MB) 423 gram / 114 x 65 x 59mm B (4x AA) 484
MINOLTA Dimage S404 4 CompactFlash (16MB) 423 gram / 114 x 65 x 59mm B (4x AA) 559 |
Punten die bij mij zwaar meetellen is optische zoom.
De sony's hebben 3x optisch en de Minolta's 4x.
Een accu is ook een pro.
Een licht gewicht cameraatje is leuk maar niet super belangrijk (kleine afmeting idem.)
De prijs is uiterraad ook belangrijk.
Het standaard bijgeleverde geheugen is niet voldoende en ik zou daar een 128MB module bij doen (compactflash 128 MB = 65 euro en Memory stick is 112 euro)
Dus als ik zou zeggen 128MB compactflash + 2x 4AA Nimh 1800 batterijen is dat haast weer evenveel)
Over het gewicht van de Minolta's (het is 335gram zonder batterijen en geheugen)
Wie kan mij een goed advies geven waren één van deze camera's wel /niet te nemen (met argumenten uiterraad)
Al deze info heb ik van de lets go digital site
Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal