Voltage probleem met MSI KT3 Ultra

Pagina: 1
Acties:

• jona
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-08 20:11
Ik heb onlangs een MSI KT3 Ultra Aru gekocht met een Athlon XP 1800+ en een 7200 toeren Maxtor schijf. Deze had ik in mijn Aopen kast gedaan met 300W voeding. Maar na een paar dagen kreeg ik meldingen van PCAlert dat mijn 3.3V aan het zakken was. En aan het einde wilde mijn hele systeem niet meer booten of resette spontaan. Ik heb nu een sterkere Enermax 350W voeding gekocht en de eerste dagen was alles weer normaal maar nu heb ik weer hetzelfde probleem. Is zelfs de Enermax niet voldoende en heb ik een nog sterkere nodig of is er een ander probleem?
Ik heb 4 harde schijven waarvan 2 in Raid en 3 7200 toeren. Bovendien 3 cdromspelers, de Athlon cpu en een 80mm casefan. Ik wilde nog meer bijplaatsen maar nu...

Verwijderd

Goh ik heb het zelfde probleem met dat bordje :(
Behalve dan dat die bij mij gewoon door blijft draaien.

Ikzelf heb het idee dat het hier aan het electriciteitsnet licht hiero. Ik zie namenlijk mijn 12V voltage stijgen als de 3.3 daalt, alhoewel het de hele tijd schommelt zie ik extremen als er lichten worden uitgedaan en tv's worden aangezet. :?

Ik ben dus van plan om zo'n stekkerdoos te kopen die beschermt tegen piekspanningen.

Heeft iemand ziets vaags eerder gehoort en weet iemand hoe of zo'n stekkerdoos helpt? en welke zijn goed? en heb je ook die tegen spanningsdalen beschermen?

enneh dit zit in m'n bak.
kt3 ultra,
athlon xp 1800+
512 mb ddr 266 DDR
pine geforce3 ti-200 128 mb ddr
en het draait op win XP pro en ik heb alle laatste drivers.

(voor het type psu moet ik m'n kast open maken)