Toon posts:

Images uit een dir weergeven....

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik heb dus op een van mn webspace veel plaatjes staan, en die wil ik graag in een html-etje, maar ik heb niet echt veel zin om al die plaatjes handmatig in te voeren...

Hoe kan dit makkelijker??

BTW: Als je alleen de dir invoert krijg je een forbidden...Dit is dus geblokkeerd!

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02-2025

SchizoDuckie

Kwaak

[search=Images uit een dir weergeven]

Stop uploading passwords to Github!

• Kanivan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-04-2023
een nieuwe map aanmaken waar je wel toegang tot hebt en daar alles naartoe verhuizen

Verwijderd

Topicstarter
Ok, staat idd wel wat interessants bij

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 07 mei 2002 14:50 schreef Kanivan het volgende:
een nieuwe map aanmaken waar je wel toegang tot hebt en daar alles naartoe verhuizen
Umm, da kan niet....
Over die hele server kan dat niet...en waarom ik bij die server blijf: Ongelimiteerd :P

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:37
slindenau:
Ik heb dus op een van mn webspace veel plaatjes staan, en die wil ik graag in een html-etje, maar ik heb niet echt veel zin om al die plaatjes handmatig in te voeren...

Hoe kan dit makkelijker??
Ga eens kijken bij tucows.com ; bij de webdesign / html tools, zoek eens op google.com naar 'thumbnail generator' en dat soort termen. Zoeken man, zoeken!
slindenau:
BTW: Als je alleen de dir invoert krijg je een forbidden...Dit is dus geblokkeerd!
Dat is niet een kwestie van geblokeerd, is gewoon afgeschermd. Als je telnet access hebt op die server is dat uit te zetten.

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• Barracuda_82
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-12-2024

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Misschien kun je wel via PHP iets maken dat je directory uitleest en alle plaatjes netjes weer geeft in een tabel.

In principe is dat hetzelfde als thumbnailcreator doet, maar dan hoef je niet elke keer als er een nieuw plaatjes bij staat een nieuwe plaatjesindex te uploaden. Het PHPscriptje ziet dan alle bestanden die in de directory staan en geeft die dan weer (wel oppassen dat je dan alleen plaatjes erin zet of een beveiliging erin maakt dat het scriptje ziet of het wel of niet een plaatje is)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 07 mei 2002 14:58 schreef Barracuda_82 het volgende:
Misschien kun je wel via PHP iets maken dat je directory uitleest en alle plaatjes netjes weer geeft in een tabel.

In principe is dat hetzelfde als thumbnailcreator doet, maar dan hoef je niet elke keer als er een nieuw plaatjes bij staat een nieuwe plaatjesindex te uploaden. Het PHPscriptje ziet dan alle bestanden die in de directory staan en geeft die dan weer (wel oppassen dat je dan alleen plaatjes erin zet of een beveiliging erin maakt dat het scriptje ziet of het wel of niet een plaatje is)
Ik kan helaas geen PHP, alleen een beetje ASP

• Barracuda_82
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-12-2024

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Op dinsdag 07 mei 2002 15:00 schreef slindenau het volgende:

[..]

Paar weekjes ziek melden op school/werk en je kent het een beetje :P

Ik kan het ook nog niet zo goed, ik ben het ook nog aan het leren, maar ik weet zeker dat het kan en dat het nog niet eens zo ingewikkeld is.

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:39

Pelle

🚴‍♂️

Op dinsdag 07 mei 2002 15:00 schreef slindenau het volgende:
Echt heel simpel; zie http://www.php.net/manual/en/function.readdir.php
Pagina: 1