Ik ben dus bezig met m'n server configureren, voor internet delen. Als ik ping naar me server vanuit me winXP machine dan gaat dat perfect, alleen als ik probeer te pingen vanaf m'n linux machine wil dat alleen als ik de kabel van het internet aangesloten heb op de goeie netwerkkaart van de server. (chello btw). En er staat ook dat als ie dat nummer pingt dat ie dan 212.187.***.*** gebruikt, het internet dus, terwijl ie 192.168.1.10 zou moeten gebruiken.
Als ik wil pingen naar het internet werkt dit niet, omdat ie 192.168.1.10 dan gebruikt, de netwerk verbinding dus.
Het beste is dus als ik dit zie om te draaien, zodat ie dus netjes voor netwerkping het netwerk adres gebruikt, en voor internet ping de internet kaart gebruikt.
Weet iemand hoe dit moet?
Is het misschien mogelijk dat het aan de instellingen van me internet netwerkkaart ligt? Ik ben namelijk niet zeker over de NETWORK en de BROADCAST instelling.
De instellingen zijn op dit moment:
NETWORK=212.187.**.0 (kruisjes staan er omdat ik daar de derde serie cijfers van m'n ip adres heb gebruikt, moet dat eigenlijk wel:?)
BROADCAST=212.187.**.255 (kruisjes zelfde verhaal als hierboven)
Zijn die instellingen goed?
Dit is trouwens mijn netwerk voor het geval dat belangrijk is:
Server ip: 192.168.1.10 eth0 (eth1 is dus internet)
Client#1 ip: 192.168.1.20
Client#2 ip: 192.168.1.30 (is offline)
Maar ik heb het gevoel dat alles op zich wel ok werkt, alleen pingt ie dus met de verkeerde netwerkkaart steeds, en dat wil ik graag veranderen.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Ik heb de search ook al effe gechecked, maar erg lastig vinden en ook niet specifiek dit probleem gevonden.
Als ik wil pingen naar het internet werkt dit niet, omdat ie 192.168.1.10 dan gebruikt, de netwerk verbinding dus.
Het beste is dus als ik dit zie om te draaien, zodat ie dus netjes voor netwerkping het netwerk adres gebruikt, en voor internet ping de internet kaart gebruikt.
Weet iemand hoe dit moet?
Is het misschien mogelijk dat het aan de instellingen van me internet netwerkkaart ligt? Ik ben namelijk niet zeker over de NETWORK en de BROADCAST instelling.
De instellingen zijn op dit moment:
NETWORK=212.187.**.0 (kruisjes staan er omdat ik daar de derde serie cijfers van m'n ip adres heb gebruikt, moet dat eigenlijk wel:?)
BROADCAST=212.187.**.255 (kruisjes zelfde verhaal als hierboven)
Zijn die instellingen goed?
Dit is trouwens mijn netwerk voor het geval dat belangrijk is:
Server ip: 192.168.1.10 eth0 (eth1 is dus internet)
Client#1 ip: 192.168.1.20
Client#2 ip: 192.168.1.30 (is offline)
Maar ik heb het gevoel dat alles op zich wel ok werkt, alleen pingt ie dus met de verkeerde netwerkkaart steeds, en dat wil ik graag veranderen.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Ik heb de search ook al effe gechecked, maar erg lastig vinden en ook niet specifiek dit probleem gevonden.