ik heb een script die het volgende doet:
een mailing versturen naar honderden mail-adressen tegelijk (nee is geen spam, maar intern). het script haalt alles uit mysql en verstuurt het met de mailfuntie in php. op deze manier stelt ie ongeveer 17 mails per seconde samen.
Probleem:
wanneer er veel mal naar 1 andere mailserver wordt gestuurd krijgt de ontvangende server een te hoge load, en sluit deze tijdelijk de smtp poort af. omdat mijn server al bezig was met het versturen blijven de (mailserver) files open. ondertussen gaat het script verder met verzenden, waardoor er nog meer files worden geopent.
gevolg:
de volgende melding:
zoals je ziet krijg ik een aantal verschillende foutmeldingen. door deze gfouten gaat de rest van het versturen finaal de mist in. Dat is natuurlijk niet de bedoeling.
Heeft iemand enig idee wat de preciece oorzaak is, en nog belangrijker, wat kan ik eraan doen om dit euvel te verhelpen???
een mailing versturen naar honderden mail-adressen tegelijk (nee is geen spam, maar intern). het script haalt alles uit mysql en verstuurt het met de mailfuntie in php. op deze manier stelt ie ongeveer 17 mails per seconde samen.
Probleem:
wanneer er veel mal naar 1 andere mailserver wordt gestuurd krijgt de ontvangende server een te hoge load, en sluit deze tijdelijk de smtp poort af. omdat mijn server al bezig was met het versturen blijven de (mailserver) files open. ondertussen gaat het script verder met verzenden, waardoor er nog meer files worden geopent.
gevolg:
de volgende melding:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| 2002-05-07 18:21:57 Exim configuration error group mail, referred to in line 173, was not found 2002-05-07 18:21:57 Exim configuration error group mail, referred to in line 173, was not found exim: could not open panic log - aborting: original error above 2002-05-07 18:21:57 1759b0-0006NT-00 Cannot open main log file "/var/log/exim/mainlog": Too many open files in system: euid=8 egid=8 2002-05-07 18:21:57 1759b0-0006NT-00 Cannot open main log file "/var/log/exim/mainlog": Too many open files in system: euid=8 egid=8 exim: could not open panic log - aborting: original error above /usr/sbin/sendmail: error while loading shared libraries: libc.so.6: cannot open shared object file: Error 23 2002-05-07 18:21:59 Exim configuration error group mail, referred to in line 173, was not found 2002-05-07 18:21:59 Exim configuration error group mail, referred to in line 173, was not found exim: could not open panic log - aborting: original error above 329 /usr/sbin/sendmail: error while loading shared libraries: liblber-openldap.so.1: cannot open shared object file: Error 23 330 /usr/sbin/sendmail: error while loading shared libraries: liblber-openldap.so.1: cannot open shared object file: Error 23 |
zoals je ziet krijg ik een aantal verschillende foutmeldingen. door deze gfouten gaat de rest van het versturen finaal de mist in. Dat is natuurlijk niet de bedoeling.
Heeft iemand enig idee wat de preciece oorzaak is, en nog belangrijker, wat kan ik eraan doen om dit euvel te verhelpen???