Virus?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvdH
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 04-02 14:45

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Topicstarter
Floris, ben je geinfecteerd?
Received: from artemis.webmagix.net (ts-154-10.tweakers.net [213.239.154.10])
by mail.shellz.nl (Postfix) with ESMTP id 0CEA6CED49
for <rick@shellz.nl>; Tue, 7 May 2002 13:38:10 +0200 (CEST)
Received: from smtpzilla1.xs4all.nl (smtpzilla1.xs4all.nl [194.109.127.137])
by artemis.webmagix.net (Postfix) with ESMTP id 276B519734A
for <rick@tweakers.net>; Tue, 7 May 2002 13:38:09 +0200 (CEST)
Received: from Wsao (s340-modem1967.dial.xs4all.nl [194.109.167.175])
by smtpzilla1.xs4all.nl (8.12.0/8.12.0) with SMTP id g47BbeSa089950
for <rick@tweakers.net>; Tue, 7 May 2002 13:37:40 +0200 (CEST)
Date: Tue, 7 May 2002 13:37:40 +0200 (CEST)
Message-Id: <200205071137.g47BbeSa089950@smtpzilla1.xs4all.nl>
From: floris <floris@tweakers.net>
To: rick@tweakers.net
Subject: The Garden of Eden
MIME-Version: 1.0
Content-Type: multipart/alternative;
boundary=Q1YU37F80l49A5965582h4M3wHL
Status: RO
X-Status: A
X-Keywords:

--Q1YU37F80l49A5965582h4M3wHL
Content-Type: text/html;
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable

<HTML><HEAD></HEAD><BODY>
<iframe src=3Dcid:I3J51131k2Q1v height=3D0 width=3D0>
</iframe>
<FONT></FONT></BODY></HTML>

Content-Type: audio/x-midi;
name=HREF.scr
Content-Transfer-Encoding: base64
Content-ID: <I3J51131k2Q1v

[ snip virus ]

Content-Type: application/octet-stream;
name=%40TopRight[3].html
Content-Transfer-Encoding: base64
Content-ID: <I3J51131k2Q1v>

PEEgSFJFRj0iaHR0cDovL2RlbGl2ZXJ5My5hZHMudGVsZWdyYWFmLm5sL1JlYWxNZWRpYS9h
ZHMvY2xpY2tfbHguYWRzL3d3dy5kZnQubmwvdm9vcnBhZ2luYS82MzI2L1RvcFJpZ2h0L0RG
VF9Db21tZXJjaWFsX1BlbnNpb2VuMy9ERlRfQ29tbWVyY2lhbF9QZW5zaW9lbjMvNjMzMjM2
NjQ2MTM0MzczNzMzNjI2MzY0MzkzMDM2MzAiIHRhcmdldD0iX2JsYW5rIj48SU1HIFNSQz0i
aHR0cDovL2ltYWdlcy5hZHMudGVsZWdyYWFmLm5sL2NyZWF0aXZlcy9ERlRfQ29tbWVyY2lh
bF9QZW5zaW9lbjMuZ2VuLmdpZiIgIEFMVD0iIiAgQk9SREVSPTA+PC9BPj==
--Q1YU37F80l49A5965582h4M3wHL--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Is dat Klez? Die faked namelijk de afzender. De afzender is niet degene waar het virus vandaan komt...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Schandalig dat Tweakers geen werkende virusscanners hebben :P ;)

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Da's dat nieuwe virus wat mailtjes naar mensen in je adresboek stuurt met als afzender iemand anders uit dat adresboek.

Dus iemand die jou en Floris in z'n adresboek heeft is waarschijnlijk besmet.

Who is John Galt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Op dinsdag 07 mei 2002 14:30 schreef justmental het volgende:
Da's dat nieuwe virus wat mailtjes naar mensen in je adresboek stuurt met als afzender iemand anders uit dat adresboek.

Dus iemand die jou en Floris in z'n adresboek heeft is waarschijnlijk besmet.
Ik krijg er 6 per dag van :{

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvdH

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Topicstarter
Hmz en ik had ze al gevraagd m'n mailadres van t.net te verwijderen, ik krijg er alleen maar spam en virussen van.

(Overigens mag t.net best wel eens een virusscanner op die servers draaien ja).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsz
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Op dinsdag 07 mei 2002 14:33 schreef strlen het volgende:
Hmz en ik had ze al gevraagd m'n mailadres van t.net te verwijderen, ik krijg er alleen maar spam en virussen van.
Ik kan me herinnneren dat je dat om 2 uur snachts vroeg, dan kan het wel foutgaan ja ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvdH

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Topicstarter
Op dinsdag 07 mei 2002 14:34 schreef Nielsz het volgende:

[..]

Ik kan me herinnneren dat je dat om 2 uur snachts vroeg, dan kan het wel foutgaan ja ;)
Juist niet, was een hele normale tijd maar volgens de aanwezigen was dat juist niet normaal :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsz
  • Niet online
Op dinsdag 07 mei 2002 14:43 schreef strlen het volgende:

[..]

Juist niet, was een hele normale tijd maar volgens de aanwezigen was dat juist niet normaal :P
:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Op dinsdag 07 mei 2002 14:43 schreef strlen het volgende:

[..]

bekijk de leeftijden in de userpoll maar eens dan zie je waarom >:)

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvdH

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Topicstarter
Op dinsdag 07 mei 2002 14:44 schreef Nielsz het volgende:

[..]

:D
Psst, paas je mail addy eens? (Re: phpbaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsz
  • Niet online
Op dinsdag 07 mei 2002 15:35 schreef strlen het volgende:

[..]

Psst, paas je mail addy eens? (Re: phpbaan)
you've got mail :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DR
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

DR

Received: from Wsao (s340-modem1967.dial.xs4all.nl [194.109.167.175])
Is dat Floris dan :? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvdH

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Topicstarter
Op dinsdag 07 mei 2002 15:54 schreef DR het volgende:

[..]

Is dat Floris dan :? ;)
En... hoe zou ik dat moeten weten :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is Floris niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
  • Laatst online: 01-11-2024
Ik heb Klez ook al ontvangen met als reply-adres Femme (serieus) en ReseTTiM. Ik blijf het een vaag virus vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:20

Jaymz

Keep on moving !

Op me werk wordt ik momenteel doodgegooid met virusmeldingen (die aan de administrator dan hè :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 15:49
Rick loop niet zo te zeiken, mietje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvdH

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Topicstarter
Op dinsdag 07 mei 2002 20:57 schreef Redje het volgende:
Rick loop niet zo te zeiken, mietje ;)
Haha komt allemaal door Radix en z'n virus-support :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:44

Destruction

(ex-)Automonteur

Ik heb het nu dus ook en mn virusscanner, die ook mn mail scande heeft _niks_ gedaan. en ik open nooit attachments..

Er zijn mailtjes vanaf mij naar mensen gestuurd die ik niet eens ken, of die niet in mijn adresboek staan, een goed voorbeeld daarvan is Captain Pepvert, die 2 virusmailtjes heeft ontvangen van mij, zo meldde hij me via mail...

Het gaat maar door.. ik denk dat ik maandag @home bel of ze mn emailadres (tijdelijk) kunnen verwijderen ofzo.. :(
Enja, dit is een kick, dat doe ik omdat mischien wel meer GoTters slachtoffer zijn geworden van het falen van mijn virus- en mailscanner.. (is een virusscanner van 8 mei)

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flat
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
mja zijn ze echt van jou, of sta jij als afzender?

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Op zaterdag 11 mei 2002 20:15 schreef Flat© het volgende:
mja zijn ze echt van jou, of sta jij als afzender?
Ze komen van mij.. ik denk het virus toegemailt gekregen te hebben van ene hpfanll, die me een mailtje stuurde met attachment swam.dat Ik heb, zoals ik altijd doe, het mailtje uit zowel mn mailbox als prullenbak (in oe taal) verwijderd, maar toch heeft ie zich geopend dan :?

Ik vind dit trouwens zeer slordig van mr. mccaffee, die bij mij draaide.. Ik ga maar over naar Mr. Norton denk ik, die draait bij mn pa en die pikte het virus er wel uit..

oe heeft op de 1 of andere manier zelf een attachment met een virus erin geopend.. ikzelf open _nooit_ attachments, en al zeker niet van iemand die ik niet irl ken. Mensen die ik irl wel ken hebben ook een virusscanner.

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
  • Laatst online: 01-11-2024
Ik wordt compleet gebombardeerd met Klez, notabene met een oud email adres dat ik nauwelijks/niet gebruik. Vraag me echt af waar het vandaan komt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 11 mei 2002 20:18 schreef Destruction het volgende:

[..]

Ze komen van mij.. ik denk het virus toegemailt gekregen te hebben van ene hpfanll, die me een mailtje stuurde met attachment swam.dat Ik heb, zoals ik altijd doe, het mailtje uit zowel mn mailbox als prullenbak (in oe taal) verwijderd, maar toch heeft ie zich geopend dan :?

Ik vind dit trouwens zeer slordig van mr. mccaffee, die bij mij draaide.. Ik ga maar over naar Mr. Norton denk ik, die draait bij mn pa en die pikte het virus er wel uit..

oe heeft op de 1 of andere manier zelf een attachment met een virus erin geopend.. ikzelf open _nooit_ attachments, en al zeker niet van iemand die ik niet irl ken. Mensen die ik irl wel ken hebben ook een virusscanner.
Het heeft niets met Mr McAfee te maken maar veel meer met het feit dat je je OS niet update. Klez maakt gebruik van een hele oude sucurity gat waar al lang een patch voor bestaat, maar als jij je OS nooit update moet je geen anderen de schuld geven.
Dat jij besmet bent en vervolgens anderen besmet is geheel je eigen nalatigheid en die van de besmette vervolg "victims".
Slachtoffer worden van een virus is alleen excuseerbaar als het een nieuw virus betrefd die van een nieuw security gat gebruik maakt. In alle andere gevallen is het niet meer dan een geval van enorme stupiditeit, je bent dan een bedreiging voor alle anderen op internet die net zo stupide zijn als jezelf. Dat is waarom wormen zo vaak succesvol zijn, er zijn teveel idioten met een internet verbinding.

Een nieuw virus kan zijn werk doen ook als je je naar beste weten beschermt hebt, maar meestal volstaat safe-hex om dat te voorkomen. Gezond wantrouwen is meestal genoeg, tenzij het gebruik maakt van een pas ontdekt OS security issue.
MAw als je een virus verspreid, ben je nauwelijks een slachtoffer, je was gewoon nalatig en zeker een tweaker zou beter moeten weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Op zaterdag 11 mei 2002 22:11 schreef otaku-san het volgende:

[..]

Het heeft niets met Mr McAfee te maken maar veel meer met het feit dat je je OS niet update. Klez maakt gebruik van een hele oude sucurity gat waar al lang een patch voor bestaat, maar als jij je OS nooit update moet je geen anderen de schuld geven.
Dat jij besmet bent en vervolgens anderen besmet is geheel je eigen nalatigheid en die van de besmette vervolg "victims".
Slachtoffer worden van een virus is alleen excuseerbaar als het een nieuw virus betrefd die van een nieuw security gat gebruik maakt. In alle andere gevallen is het niet meer dan een geval van enorme stupiditeit, je bent dan een bedreiging voor alle anderen op internet die net zo stupide zijn als jezelf. Dat is waarom wormen zo vaak succesvol zijn, er zijn teveel idioten met een internet verbinding.

Een nieuw virus kan zijn werk doen ook als je je naar beste weten beschermt hebt, maar meestal volstaat safe-hex om dat te voorkomen. Gezond wantrouwen is meestal genoeg, tenzij het gebruik maakt van een pas ontdekt OS security issue.
MAw als je een virus verspreid, ben je nauwelijks een slachtoffer, je was gewoon nalatig en zeker een tweaker zou beter moeten weten.
Ok wijsneus, het is dan heel simpel, als mijn os niet uptodate is qua security updates, word ik gewoon keihard genaaid door Windows Update.. mn os is trouwens 98se.

En kijk eerst naar jezelf, voordat je mij stupid noemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als het virus zich geactiveerd heeft in je preview pane, dan had je je OS qua security updates niet up to date.
Als je er op gedubbelclicked hebt uit nieuwsgierigheid dan is het ook je eigen schuld.

Andere mogelijkheden zijn er niet.

Ik heb trouwnes ook W98 SE en heb geen enkel Klez ontvangen, noch loveletter.

Misschien een kwestie van al of niet verstandige contacten.

En als het om het doorgeven gaat van een virus naar anderen is het nog steeds een kwestie van stupiditeit, tenzij het om het iets geheel nieuws gaat en dat is met virussen of worms zelden het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

trouwens, de reden waarom sommigen hier mail-addy's tegenkomen van andere Tweakers omt omdat dit virus/worm willekeurig adressen op je PC zoekt, dus niet alleen in je adresboek maar ook Temp-internet bestanden doorspit.

Daar kunnen dus ook adressen staan (floris@tweakers.net komt nu al een paar keer in dit topic voor, dat virus pikt dat adres dan uit je cache-bestand en hoppa |:( )

[toevoeging]

win98 en ME zijn niet betrouwbaar te controleren via WUpdate.

Ik heb een "zogenaamd" up-to-date netwerk kunnen ontsmetten en pas na het handmatig (!) installeren van de hotfixes werd IE + OE correct bijgewerkt.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 11 mei 2002 22:55 schreef BackSlash32 het volgende:
trouwens, de reden waarom sommigen hier mail-addy's tegenkomen van andere Tweakers omt omdat dit virus/worm willekeurig adressen op je PC zoekt, dus niet alleen in je adresboek maar ook Temp-internet bestanden doorspit.

Daar kunnen dus ook adressen staan (floris@tweakers.net komt nu al een paar keer in dit topic voor, dat virus pikt dat adres dan uit je cache-bestand en hoppa |:( )
En dat is omdat die users gewoon geen idee hebben hoe zich te beschermen. Ze kunnen daar best op aangesproken worden. Slachtoffer worden van een bekende worm is gewoon stom, luiigheid en nalatigheid. MAw verwijtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Op zaterdag 11 mei 2002 22:55 schreef BackSlash32 het volgende:
[toevoeging]

win98 en ME zijn niet betrouwbaar te controleren via WUpdate.

Ik heb een "zogenaamd" up-to-date netwerk kunnen ontsmetten en pas na het handmatig (!) installeren van de hotfixes werd IE + OE correct bijgewerkt.
Lees dit nog ff...

Ik ben het met je eens dat juist van Tweakers wel verwacht mag worden dat ze hun systemen goed patchen, maar dat kan je niet van Jan met de Pet verwachten.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 11 mei 2002 23:04 schreef BackSlash32 het volgende:

[..]

Lees dit nog ff...

Ik ben het met je eens dat juist van Tweakers wel verwacht mag worden dat ze hun systemen goed patchen, maar dat kan je niet van Jan met de Pet verwachten.
Doet dit op enige manier af aan mijn bewering dat je moet zorgen dat een user up to date moet zijn qua security patches?

We hebben het hier over tweakers die beweren door mede tweakers bemet te zijn.
Dat zijn aan beide kanten stomme tweakers, behalve dat er sprake kan zijn van gespoofte from adressen, dus alleen degenen die echt besmet zijn geraakt zijn de stommelingen.

Blame een zusje of een broertje, maar als die niet heeft gedubbelclicked dan heb je alleen maar jezelf te verwijten, je was een idioot die dat makkelijk had kunnen vermijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Nee, ik geef alleen wel een POF (point of failure) aan ;)

(heeft te maken met het onvolledig/incorrect aanmaken/uitlezen van registry keys waardoor soms een patch niet werkt, zelfs de file versions nog gechecked bij de klant in kwestie --> dat waren dus niet de juiste.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 11 mei 2002 23:16 schreef BackSlash32 het volgende:
Nee, ik geef alleen wel een POF (point of failure) aan ;)

(heeft te maken met het onvolledig/incorrect aanmaken/uitlezen van registry keys waardoor soms een patch niet werkt, zelfs de file versions nog gechecked bij de klant in kwestie --> dat waren dus niet de juiste.)
Je zegt dat soms microsoft faald, dat klopt. Gelukkig zijn die omstandigeheden zeldzaam en worden ze snel opgemerkt. Er zijn een hoop mensen die dit soort updates kritisch volgen.
Wel zie ik hier een hoop posts vsn mensen door een virus getroffen zijn die echt geen idee hadden over hoe zich te beschermen. Van leden van een tech forum op internet mag je dat verwachten. Het gaat dan niet alleeen om de technische zaken maar ook om het actief zijn op internet.
daar mag je inzicht verwachten over de gevaren die je daarbij loopt. Als dat ontbreekt faalt je technisch inzicht en moet je leren op de harde manier.
Stoer doen over format C: of over een image terug zetten maakt dan op mij echt geen indruk, je was stom. En daar is zelden discussie over mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Op zaterdag 11 mei 2002 23:27 schreef otaku-san het volgende:
Je zegt dat soms microsoft faald, dat klopt. Gelukkig zijn die omstandigeheden zeldzaam en worden ze snel opgemerkt. Er zijn een hoop mensen die dit soort updates kritisch volgen.
Het hoeft in zo'n geval niet eens aan MS te liggen, een zwaar vervuilde registry bijvoorbeeld kan door 3rd Party software veroorzaakt worden.
Als dat ontbreekt faalt je technisch inzicht en moet je leren op de harde manier.
Stoer doen over format C: of over een image terug zetten maakt dan op mij echt geen indruk, je was stom. En daar is zelden discussie over mogelijk.
Nog een caveat:
Symantec heeft een kleine 2 weken geleden een foute update via LiveUpdate uitgebracht die je mailscan en AV-on demand uitschakelde.
Ik heb daar ook last van gehad, en wel op een heel ongelukkig tijdstip:
M'n Laptop had ik namelijk gebruikt om dat netwerk te scannen + cleanen, en die wilde ik dus met NAV eerst checken voor de zekerheid.
als je AV dan eruit klapt (door die foutieve update bleek achteraf) schijt je toch echt wel 2422451072398 kleuren stont als je weet dat Klez ook je AV disabled.

Ja, ik ben paranoid als het om virii gaat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Het virus is pleite.

En ik blijf het niet zeggen, maar volgens WUpdate was alles up-to-date, daarnet heb ik weer een security update gedownd en geinstalled. Ik open nevver nooit attachments, en ik klik ook niet dubbel op mailtjes (zo dom ben ik niet).

Dit heeft voor mij wel erg duidelijk gemaakt dat mccaffee een waardeloze boutvirusscanner is en outlook express een k*tmailprog is.

Over naar Mr. Norton en Netschaap mail dus..

bovenstaand is enkel mijn mening, als ik daarvoor een waarschuwing moet ontvangen, so be it

Maar om met het spel van otaku-san mee te spelen zegt de in zijn ogen "stupid [..]" gedag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Laatst online: 13-10 18:55

Floor-is

5.2

Op dinsdag 07 mei 2002 14:31 schreef Bolk het volgende:

[..]

Ik krijg er 6 per dag van :{
Bofkont, ik krijg er minstens 40... Allemaal gelijk van de server verwijderen enzo, klotewerk

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 11 mei 2002 23:57 schreef Destruction het volgende:
Het virus is pleite.

En ik blijf het niet zeggen, maar volgens WUpdate was alles up-to-date, daarnet heb ik weer een security update gedownd en geinstalled. Ik open nevver nooit attachments, en ik klik ook niet dubbel op mailtjes (zo dom ben ik niet).

Dit heeft voor mij wel erg duidelijk gemaakt dat mccaffee een waardeloze boutvirusscanner is en outlook express een k*tmailprog is.

Over naar Mr. Norton en Netschaap mail dus..

bovenstaand is enkel mijn mening, als ik daarvoor een waarschuwing moet ontvangen, so be it

Maar om met het spel van otaku-san mee te spelen zegt de in zijn ogen "stupid [..]" gedag...
Heb je outlook is de restricted zone gezet?

Zoniet, zeur niet. Je hebt niet de moeite genoemen om je verdiepen in de basic veligheids settingen.

Dit alles klinkt als een flame en zo is het niet bedoeld.
Het is wel bedoeld als een wat harde herinnering dat je uiteindelijk zelf verantwoordelijk bent voor je eigen veiligheid.
Dat je er een hoop zelf aan kunt doen ipv een hulpeloos afwachtend slachtoffer te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mmm, virusscanners laggen je systeem alleen maar, je meot gewoon opletten...
Op dinsdag 07 mei 2002 14:30 schreef Bolk het volgende:
Schandalig dat Tweakers geen werkende virusscanners hebben :P ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Op zondag 12 mei 2002 01:02 schreef kozel het volgende:
[..]
Hoe lang geleden heb je dat uitgeprobeerd? Of heb je dat van horen zeggen?
Geen van de services gerelateerd aan NAV2002 verbruikt CPU-tijd, tenzij ze redenen hebben om in actie te komen, bijvoorbeeld bij een e-mailscan of een bestand wat op een andere manier binnenkomt.
Voor de rest is het verbruik niet te meten door de Task Manager. En ja, er wordt wel wat geheugen gebruikt ja, Maar iedereen die een beetje nadenkt, profiteert van de door het jaar heenschommelende geheugenprijzen.
* Kaj. ziet het probleem niet echt... :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Op zondag 12 mei 2002 01:02 schreef kozel het volgende:
[..]
Sorry, ik weet niet waar jij hebt gezeten, maar de tijd dat je met goed opletteen virussen kon vermijden hebben we inmiddels achter ons gelaten (moet ik nog Code Red/Nimda en de diverse JavaScript-virussen noemen?).

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Het virus lijkt weg te zijn, alsin Mr. Norton vind niks meer.

Ja, outlook stond in restricted zone.

Ik weet ook de afzender trouwens, ik zal over een tijdje es contact met em opnemen.. kijken of hoe hij eraan kwam, en dan weer met die persoon.. :{

--------------------------
Edit:

Nee he, dit moet mij weer gebeuren!! :(

Blijkt het virus er toch niet helemaal goed uit te zijn, wil ik de rest van het virus weghalen, crashed mn HD! gvd ;( :'( 't was dan wel een 10,2GB.. (krijg over 4 weken een andere HD, zit nu trouwens achter mn broer z'n bak, die is nu toch bij de GP in oostenrijk..) maar ben wel belangrijk spul kwijt.. ;( headcrash namelijk.. :( :( :(

R.I.P Maxtor 10,2GB.... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op dinsdag 07 mei 2002 14:33 schreef strlen het volgende:
Hmz en ik had ze al gevraagd m'n mailadres van t.net te verwijderen
Ik zal hem voor je verwijderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 12 mei 2002 07:48 schreef Kaj. het volgende:

[..]

Hoe lang geleden heb je dat uitgeprobeerd? Of heb je dat van horen zeggen?
Geen van de services gerelateerd aan NAV2002 verbruikt CPU-tijd, tenzij ze redenen hebben om in actie te komen, bijvoorbeeld bij een e-mailscan of een bestand wat op een andere manier binnenkomt.
Voor de rest is het verbruik niet te meten door de Task Manager. En ja, er wordt wel wat geheugen gebruikt ja, Maar iedereen die een beetje nadenkt, profiteert van de door het jaar heenschommelende geheugenprijzen.
* Kaj. ziet het probleem niet echt... :{
Een virusscanner geeft per definitie wel enig vertraging hoor ;)

Er zal toch gemeten moeten worden op o.a. diskactiviteit etc. Vervolgens wordt er gescanned bij enige diskactiviteit.

Met de huidige snelheid van computersystemen redelijk verwaarloosbaar, maar met een wat minder recent systeem, geeft een virusscanner ala Mcafee aardig wat vertraging :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvdH

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Topicstarter
En weer ben ik gewoon heel blij dat ik een cli mail client voor linux gebruik, kan gelukkig nog steeds elke attachment openen dat ik wil zonder me zorgen te maken dat ik geinfecteerd wordt. Ook 1 van de redenen dat Outlook in dit huis verboden is, net als op me werk.

Oh enne, bedankt ACM :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 12 mei 2002 22:20 schreef strlen het volgende:
En weer ben ik gewoon heel blij dat ik een cli mail client voor linux gebruik, kan gelukkig nog steeds elke attachment openen dat ik wil zonder me zorgen te maken dat ik geinfecteerd wordt. Ook 1 van de redenen dat Outlook in dit huis verboden is, net als op me werk.

Oh enne, bedankt ACM :)
Yep. Me gebruikt Netscape Messenger onder FreeBSD. En ik krijg helaas wel iedere dag van die mailtjes binnen. Meteen mailtje terug naar de _echte_ afzender en dat maken ze excuses en zeggen dat ze het virus gaan zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:44

crisp

Devver

Pixelated

preview-pane uitschakelen en alle executable attachments blokkeren werkt voor mij nog steeds prima...
Verder met een beetje common-sense heb ik nog steeds geen virus-scanner nodig gehad (hoewel ik af en toe wel eens een mailtje prematuur weggooi, maar dan moeten de mensen maar een duidelijk subject opgeven)

Intentionally left blank

Pagina: 1