Toon posts:

Bezoekers tellen, en schematisch resetten ??? HELP

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Wil een bezoekers tellertje op mijn site, maar moet elke maand, week en dag resetten.
Dit is de bedoeling:
Bezoekers:
- Totaal (tot nu toe)
- Deze maand
- Deze week
- Vandaag

Ik maak dus lochischerwijs 4 tellers, waarvan de eerste (totaal) geen probleem is.

Maar hoe moet ik het .asp script nu vertellen dat de anderre tellers (maand week en dag) op een bepaald moment moeten resetten naar 0 ???
Dit gaat uiteraard apart, elke keer per script.

Lijkt mij dat ik de maandteller elke 1e van de maand moet late resetten, etc. maar HOE ???

Weet niet veel, heel weinig van VBscript, maar het is veel locgisch gedoe, en veel engels, dus ben er een beetje in aan het neuzen. Vandaar mijn vraag HOE ???

• muba
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-10-2013

muba

Prince of Persia!

Die eerste teller mag idd nooit een probleem zijn.

Ik ken helemaal geen ASP maar ik help je even op weg.
Zodra er weer een visitor geteld wordt, moet je kijken:

• in welke maand is er voor het laatst geteld?
laatste maand < huidige maand: laatste maand updaten, 1 bezoeker opslaan
laatste maand = huidige maand: bezoekers + 1
Let hierbij op dat je niet alleen naar het nummer van de maand kijkt maar ook naar het jaar, anders krijg je dit:

december 2001 > januari 2002,
omdat december=12 en januari=1.

Dit principe geldt dus ook voor weken en dagen.
Bij dagen moet je dus opletten op maanden *en* jaren.

Kun je wel zeggen, dat is veel te overdreven om alles zo goed te controleren, maar stel dat er heel lang geen bezoekers meer komen, dan gaat je teller verkeerde informatie geven.

Maanden, dagen en jaren kun je vinden in de Date functie (iig wel in gewoon Visual Basic).
Weken zul je moeten uitrekenen door sommetjes te doen met dag van de maand, maand van het jaar.

Weet zo even niet hoe dat oaw werkte.

Reporter: Mister Gandhi, what do you think of western civilisation?
Gandhi: I think it would be a good idea

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
[topic=488214/1/40]
:?
[edit]
Wat leuk dat ie de topic er bij zoekt :D

Verwijderd

Topicstarter
Jaja, weet het, is weer de zelfde vraag, maar heb daar niet zo veer reply's op gehad, en hoe meer info, hoe meer de kans op slagen.

Weet namelijk echt niets van Visual Basic en VBscript :((

• muba

muba

Prince of Persia!

Schop dan liever je oude topic omhoog, in plaats van een nieuwe te maken... leer eerst eens de taal dan, voordat je gelijk iets groots wil gaan maken.

Verwijderd

Topicstarter
Met de taal ben ik bezig, relax, dat gaat niet in een dag, dat zou je moeten weten !!! Tanx

• muba

muba

Prince of Persia!

True. Toch vinnik dat je wel iets kennis van n taal moet hebben voor je gaat vragen stellen...

"Ik wil een autogarage beginnen. Ik weet alleen hoe je gas moet geven, remmen en sturen, knipperlichten gebruiken en de ruitenwissers aan en uit zetten. Wie kan me uitleggen hoe ik dit moet doen:

bougies vervangen
katalysator onder een auto zetten
...
...
"

Zo werkt het natuurlijk niet ;D

Verwijderd

Topicstarter
benk met je eens, maar ben gewoon goed bekend binnen HTML en XML, en ben een beetje aan het proeven van bv. visual basic en asp. Heel veel dingen zijn gewoon engels, en met een stel tutorials kom je al een heel eind.

Maar dat leren lezen en probere gaat allemaal niet o snel, en al helemaal niet als je ook nog eens gemiddeld zo'n 11 uur per dag aan het werk bent.

Daar komt bij dat ik ongeduldig, lui en eigewijs ben.

Ook dat werkt niet altijd in mijn voordeel.
Vandaar mijn opmerking dat ik helemaal niets weet, dan is de kans op een goede en simpelle uitleg deste grooter ;)

• Steenvoorde
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 25-08 21:36
Tsss ... ben je die arme mensen van GOT nu ook al aan het lastig vallen? ;)

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-09 13:30

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Sorry, maar deze gaat dicht. Je vraag komt meer op een scriptrequest, en dat is niet de bedoeling van GoT. Mocht je nog echt ergens problemen mee hebben waar je totaal niet uitkomt, dan ben je vrij hier nog een topic te openen, maar GoT is niet bedoeld om jouw het fijne van programmeren te leren... dat moet je toch echt zelf doen

Bovendien open je een nieuwe topic met exact dezelfde vraag als je vorige. Wat is er mis met die andere? Kun je die niet gewoon omhoog schoppen? (note: retorische vraag ;))

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.