Hoe kan ik de kwaliteit van mijn boxen verbeteren?

Pagina: 1
Acties:
  • 344 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54610

Topicstarter
hallo, ik heb 2 jamo studio 180 boxen en ik wil mijn geluid verbeteren (de jamo boxen heb ik op een sony 5x50 watt surround kit aangesloten). Ik wil harder en lagere bass. Moet ik de boxen ophangen of laten staan? of dat de boxen vet of dichtbij de muur moeten staan? wat wat kan ik dus er allemaal aan doen om hardere bas en lagere bassen te krijgen?

http://www.megapool.nl/data/products/large/192021.jpg

b.v.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Op dinsdag 07 mei 2002 14:13 schreef DrPepper het volgende:
hallo, ik heb 2 jamo studio 180 boxen en ik wil mijn geluid verbeteren (de jamo boxen heb ik op een sony 5x50 watt surround kit aangesloten). Ik wil harder en lagere bass. Moet ik de boxen ophangen of laten staan? of dat de boxen vet of dichtbij de muur moeten staan? wat wat kan ik dus er allemaal aan doen om hardere bas en lagere bassen te krijgen?

http://www.megapool.nl/data/products/large/192021.jpg

b.v.d.
dat is niet je geluid verbeteren, maar de speaker compenseren

maar voor meer bas(als bas-reflexpoort aan de achterkant zit) dichter bij de muur zetten wil wel helpen. alleen wordt de bas dan wat minder mooi.

harder: of andere boxen of een andere versterker. maar je moet niet geluid gaan forceren dan wordt t niet mooier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 48051

http://www.jamo.com/consumer/products/products.php3?id=Studio+180&tab=1

Hier staan de specs van die box...

het freq bereik is 50 - 20000 hz... een bas van 50 hz is niet zwaar genoeg zoals jij wil... de enige oplossing die ik kan bedenken is andere speakers of een subwoofer aanschaffen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-06 01:50
Op dinsdag 07 mei 2002 14:41 schreef Pauluz het volgende:
http://www.jamo.com/consumer/products/products.php3?id=Studio+180&tab=1

Hier staan de specs van die box...

het freq bereik is 50 - 20000 hz... een bas van 50 hz is niet zwaar genoeg zoals jij wil... de enige oplossing die ik kan bedenken is andere speakers of een subwoofer aanschaffen..
Helemaal gelijk, maar wat is het beste merk voor hem, aangezien dat hij een sony reciever heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ksprak er net over om een subwoofer te kopen met een maat van mij (dave01) en hij dacht hetzelfde. dan denk ik dat ik dat maar moet doen. iemand nog enig idee wat een goede en toch betaaldbare subwoofer is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 48051

Daar moet je ff voor searchen... er zijn zoveel topics over geweest..

edit:

Tis maar net wat je budget is en wat je psies voor sub wil..muziek/film

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
het budget is € 150 en ik wil de subwoofer gebruiken voor muziek en ook voor film want ik kijk vaak een dvd-tje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-06 17:17

MrDry

Desperados!

Ik ben van mening dat een muziek via de subwoofer echt geen gehoor is.
Ik heb zelf een complete 5.1 installatie staan maar als ik een muziek luister staat ie altijd op 2 speakers hoor.

Ik zou gewoon op zoek gaan naar goede boxen (no offence hoor maar geen jamo)
Denk eens aan mission ofzo. Niet heel duur maar wel een knappe strakke bass. Ik weet niet wat voor muziek je luistert maar tegen een diepe house bass kunnen helaas weinig speakers.

Quod licet lovi, non licet bovi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal
Op dinsdag 07 mei 2002 15:21 schreef MrDry het volgende:
Ik ben van mening dat een muziek via de subwoofer echt geen gehoor is.
Ik heb zelf een complete 5.1 installatie staan maar als ik een muziek luister staat ie altijd op 2 speakers hoor.

Ik zou gewoon op zoek gaan naar goede boxen (no offence hoor maar geen jamo)
Denk eens aan mission ofzo. Niet heel duur maar wel een knappe strakke bass. Ik weet niet wat voor muziek je luistert maar tegen een diepe house bass kunnen helaas weinig speakers.
Maar hij heeft maar 150€ te besteden geloof ik.
Maar een subwoofer, waarom is dat niet goed voor muziek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:10

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Ik zou een aktieve subwoofer erbij zetten.
Overgens gebruik ikzelf een 5.1 speakerset,
dus 5 kleintjes en 1 grote subwoofer.
Verder vind ik het juist wel prettig
om deze niet alleen voor dvd-film
maar ook voor muziek te gebruiken.
Geeft echt een geweldige zware bass.
Ik luister altijd naar radio 538.
Mijn speakerset was 1200 gulden, ook van Sony.
Hij heeft een music en een movie instellig,
op de aktieve subwoofer, maar ik heb hem altijd
op de movie stand staan,
geeft met name in de lagere dan lage tonen
een extra zware bass.
Verder kan je hem ook nog eens apart in sterkte regelen.
Overgens heb ik het volume nooit zo hoog staan,
ik houd meer van een vol geluid met laag volume.

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal
Op dinsdag 07 mei 2002 15:45 schreef cjdijk het volgende:
Ik zou een aktieve subwoofer erbij zetten.
Overgens gebruik ikzelf een 5.1 speakerset,
dus 5 kleintjes en 1 grote subwoofer.
Verder vind ik het juist wel prettig
om deze niet alleen voor dvd-film
maar ook voor muziek te gebruiken.
Geeft echt een geweldige zware bass.
Ik luister altijd naar radio 538.
Mijn speakerset was 1200 gulden, ook van Sony.
Hij heeft een music en een movie instellig,
op de aktieve subwoofer, maar ik heb hem altijd
op de movie stand staan,
geeft met name in de lagere dan lage tonen
een extra zware bass.
Verder kan je hem ook nog eens apart in sterkte regelen.
Dr Pepper is al naar de winkel zei hij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banzi
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-06 15:03
Op dinsdag 07 mei 2002 15:23 schreef dave01 het volgende:

[..]

Maar hij heeft maar 150€ te besteden geloof ik.
Maar een subwoofer, waarom is dat niet goed voor muziek?
Bij de conrad moet er nog wel een actieve subwoofer zijn voor Fl. 300,- wat dus ongeveer binnen jouw bereik zit. Een van mijn vrienden heeft dat ding gekocht. Komt wel een leuke bass uit... Maar het is niet veel geld, dus echt veel moet je er ook weer niet van verwachten...

De meeste mensen hebben hun subwoofer te hard ingesteld. Bij films kan dat nog wel, maar bij muziek ga je dat als storend ervaren... Het beste is om de subwoofer eerst te hard te zetten, en elke keer als je hem nog denkt te horen een klein stukje zachter te zetten...

Denk dat je dan de beste instelling hebt...

Ik zag, ik nam en ik kwam...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal
Op dinsdag 07 mei 2002 15:49 schreef Banzi het volgende:

[..]

Bij de conrad moet er nog wel een actieve subwoofer zijn voor Fl. 300,- wat dus ongeveer binnen jouw bereik zit. Een van mijn vrienden heeft dat ding gekocht. Komt wel een leuke bass uit... Maar het is niet veel geld, dus echt veel moet je er ook weer niet van verwachten...

De meeste mensen hebben hun subwoofer te hard ingesteld. Bij films kan dat nog wel, maar bij muziek ga je dat als storend ervaren... Het beste is om de subwoofer eerst te hard te zetten, en elke keer als je hem nog denkt te horen een klein stukje zachter te zetten...

Denk dat je dan de beste instelling hebt...
Volledig mee eens.
Ik moet zeggen, wat mij stoort (als ik een subwoofer zou hebben ) is dat ik het lage geluid van een kant hoor.
Ik wil graag mn bas uit mn frond speakers hebben en niet van rechts bijvb, maar dat is mijn mening( ik heb dus geen sub).
Maar voor drpepper is zon ding een goede oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:32
Op dinsdag 07 mei 2002 15:51 schreef dave01 het volgende:

[..]

Volledig mee eens.
Ik moet zeggen, wat mij stoort (als ik een subwoofer zou hebben ) is dat ik het lage geluid van een kant hoor.
Ik wil graag mn bas uit mn frond speakers hebben en niet van rechts bijvb, maar dat is mijn mening( ik heb dus geen sub).
Maar voor drpepper is zon ding een goede oplossing.
Moet je je front speakers op holle aluminium speaker standaards zetten kan je lachen >:).

mijn ouders waren de bassen van mn front speakers zat dus hebben ze speaker standaards gekocht, maar die zijn hol en van aluminium dus dat versterkt de bassen alleen maar.

k heb btw een Sony MHC-RX99, daar zitten quick edge woofers in >:)

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ik ben vanmiddag naar de winkel gegaan om wat informatie in te winnen en ik heb de volgende keuzes:
ACTIEF -> sony sawn20, jbl tlx/sub125, sony 225s
PASSIEF -> eltax ss-ws-500

ik vind persoonlijk de sony sawnb20 wel redelijk. ik wil het liefst een LOSSE subwoofer maar wat ook zou kunnen is een ACTIEF surroundset kunnen kopen alleen ben ik dan wat meer geld kwijt.

de prijzen waren eigelijk allemaal boven de € 200

nou is mijn vraag: wat vinden jullie van deze subwoofers? en welke betaalbare subwoofer adviseren jullie mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51533

Nu ff een vraagje tussendoor (offtopic)...

Ik heb nu precies de zelfde boxen als hem.
Ik heb óók een Sony receiver>>
TYPE: STR-DB870, QS serie.

En zo tevreden ben ik ook met die boxen.
Welke boxen zouden nou perfect bij die receiver passen, niet te duur, en geen 5,1, maar gewoon 2 fronts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ow, zou jij mij deze aanraden? ik vond het geluid wel oke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bogaards
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
vergeet niet dat je bij een passieve subwoofer niets zelf meer kunt regelen....

Daarnaast is het maar de vraag of de frequentie waarbij je sub ermee ophoudt en jouw Jamo's het over moeten nemen een beetje goed in elkaar overloopt.

Heb zelf een passieve sub op mijn 2e versterker aangesloten die weer is doorgelust naar m'n surroundversterker. Zo kan ik perfect m'n sub regelen zonder een dure aktieve sub te moeten kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-12-2024

FFF

een andere amp doet misshcien wonderen, gewoon 100 watt erdoorheen jagen :d de gevoeligheid is volgens de specs hoog genoeg, en 50 hz is laag zat (als dat niet gemeten is bij -9 db ofzo ;) )

Moet echt wel hard zat gaan, voor hardere bas kun je dicheter bij de muur zetten, of in een hoek, alleen wordt daar alles idd veel minder mooi op, probeer maar.

Je speakers hebben volgens de specs een redement van 92 db das veel dus moet eigenlijk hard zat gaan, maar als ik je zo hoor wil je discotheek niveau berijken, end an mot je toch echt andere speakers en amp kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
nou ik wil geen discotheek niveau bereiken maar ik wil gewoon een mooi en vol geluid. ik heb nou een Eltax surround Stargate systeem op het oog: http://www.megapool.nl/data/products/large/425419.jpg

dit surround set lijkt me wel wat

nou is mijn vraag: wat vinden jullie van dit surround set?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal
Op dinsdag 07 mei 2002 21:28 schreef DrPepper het volgende:
nou ik wil geen discotheek niveau bereiken maar ik wil gewoon een mooi en vol geluid. ik heb nou een Eltax surround Stargate systeem op het oog: http://www.megapool.nl/data/products/large/425419.jpg

dit surround set lijkt me wel wat

nou is mijn vraag: wat vinden jullie van dit surround set?
SPECS????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:05
Wat voor mm2 draadjes hangen aan je speakers?
Als dat dun is kan het geluid zeker verbeteren als je overstapt op knap wat steviger draad. (4mm2 oid bijv.)

Listen & subscribe to my Life as a Journey Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal
Op dinsdag 07 mei 2002 21:30 schreef nigelator het volgende:
Wat voor mm2 draadjes hangen aan je speakers?
Als dat dun is kan het geluid zeker verbeteren als je overstapt op knap wat steviger draad. (4mm2 oid bijv.)
]

Heeft ie al

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
heb ik al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal
Op dinsdag 07 mei 2002 21:37 schreef DrPepper het volgende:
heb ik al.
Alles opnieuw filteren heeft bij jou denk ik geen zin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:45

Tomatoman

Fulltime prutser

Op dinsdag 07 mei 2002 14:13 schreef DrPepper het volgende:
hallo, ik heb 2 jamo studio 180 boxen en ik wil mijn geluid verbeteren (de jamo boxen heb ik op een sony 5x50 watt surround kit aangesloten). Ik wil harder en lagere bass.
Met het budget dat je hebt, kun je kiezen tussen kwaliteit en kwantiteit. Jij kiest duidelijk voor kwantiteit (meer volume) en daar is niets mis mee. Je kunt alleen niet verwachten dat je voor EUR 150 een set boxen kunt krijgen die dezelfde mooie bassen geven als een set die een nul extra kost. Geluid verbeteren is dan ook niet aan de orde, MEER geluid voor die prijs kan wel, maar alleen ten koste van de kwaliteit.

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
Het spijt me, maar deze draad wordt te kansloos.

drpepper: ik zie dat je voor het gemak al een nieuw topic hebt aangemaakt. Daar kan je dan mooi in verder discussiëren
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.