Toon posts:

Embedded speler en externe speler schakelen ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik op een website een knop voor mijn internetradiostation. Via live365 wordt hierdoor een externe speler ingeschakeld bij de bezoeker. Ik heb echter ook gewone muziek via een embedded speler waar bezoekers uit kunnen kiezen. Wanneer ze alletwee zijn ingeschakeld crasht de comp nogal eens na een tijdje. Ik moet dus checken welke van de twee is ingeschakeld en de andere dan blokkeren. Inschakelen kan ik nog wel (deels) controleren van de externe speler, maar moet hem uitzetten wanneer de embedded speler aan wordt gezet. Is het mogelijk te checken of een externe speler uit staat ?

• r0bert
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-08 16:19
Heb je niet een voorbeeldje of zo, want ik kan me er niet echt een goede voorstelling bij maken.

Embedded speler = Windows Media Player
en
Externe speler = bijv cd-romdrive?

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Op dinsdag 07 mei 2002 19:26 schreef r0bert het volgende:
Heb je niet een voorbeeldje of zo, want ik kan me er niet echt een goede voorstelling bij maken.

Embedded speler = Windows Media Player
en
Externe speler = bijv cd-romdrive?
externe speler = bijv WinAmp. Wat er eigenlijk gebeurt, is dat er een bestandje (.PLS) wordt gedownload en automatisch in WinAmp wordt gestauwd. Zorg dus dat je onder die link 'Play in Winamp' ook een javascript hebt zitten die de interne player doodslaat, en klaar ben je.

Verwijderd

Topicstarter
Heb al aangegeven dat ik dat al deels kan. Gaat er vooral om dat ik kan signaleren of winamp uit staat. Want DAN kan ik de embedded speler AANzetten. Andersom lukt dus wel, omdat de aansturing vanuit het javascript gebeurt. Bovendien wordt Winamp niet door mij aangestuurd maar door script vanuit LIVE365 (server).