[AMD] wachten op Thorough of Hammer?

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013
Ik zit nu met een lastig probleem. Ik heb een 1Ghz Athlon op een Asus A7V die niet boven de 1.2Ghz uit te branden is (1.166 max geloof ik), en nu zit ik aan een upgrade te denken (1024x768x32xalles max loopt toch errug traag meestal en dan hek nog een radeon8500 ook :( ). Ik moet hoe dan ook een nieuw moederbord kopen, de thorough heeft 133Mhz FSB nodig en de Hammer heeft een andere socket.

Wat is nou aan te raden? In de zomer een KT333 (of 400) mobo kopen met DDR en een thoroughbred, of tot volgend jaar wachten en een Hammer+mobo+DDR of wat ze dan ook gebruiken kopen?

Als ik nu een thorough aanschaf moet ik bij de volgende processor upgrade weer een nieuw mobo gaan kopen. (= geld kwijt = auw!) Maar als ik wacht op de Hammer is er best kans dat ik na 2 jaar bij de volgende upgrade alweer een nieuw mobo moet hebben, omdat ze dan een FSB van 600 hebben (wie weet? iig begrijp je wat ik bedoel).

Dus, zal ik met mijn 1.15 Ghz Athlon het jaar nog doorkomen (met spellen zoals Doom3, UT2 etc.) en ga ik voor de Hammer, of is het beter in de zomer de thorough te kopen omdat je zowiezo bij elke upgrade altijd een nieuw moederbord nodig hebt?

MechWarrior || Monsters Game

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:57
Kijk eens in dit topic, daar wordt dezelfde vraag gesteld en er wordt flink over gebabbeld :) Ga daar maar verder met Hammer vragen, topic is vrij recent.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Dit topic is gesloten.