Diamond Edge3D

Pagina: 1
Acties:
  • 231 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Deze vond ik laatst ergens :+

Dus ik druk hem in een PCI Slotje, en start mijn pc op.

Windows XP vind wel wat, maar weet niet wat ie er mee moet, de originel driver pikt ie niet, is niet ontworpen voor XP volgens XP :(

Duz ik zoeken op internet, maar er zijn alleen drivers voor 95/98 te vinden|:(

Iemand enig idee of ik dit onder XP (Proffesional) werkend kan krijgen:?

P3 Xeon 733 4.0Mb cache
512Mb SD-RAM
Asus CUV4X Mobo met 1009 bios

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Is dat niet de eerste nVidia kaart (nV1 chip)?

Als dat zo is zou je daar een kunnen zoeken.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaaZ
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:51

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

Ook geen win2k drivers? kans dat die werken is groter dan die van 95/98

Ennuh, als die er niet zijn, komen ze ook niet meer, kaartje is een of ander mislukt idee geweest van Diamond in 1996 :)

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaaZ

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

Op dinsdag 07 mei 2002 13:50 schreef Tyrian het volgende:
Is dat niet de eerste nVidia kaart (nV1 chip)?

Als dat zo is zou je daar een kunnen zoeken.
2/4mb non3d kaartje :)
(edit)
mét geluidskaart :D

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anders zou je eens met serie nummers van chips e.d. in google kunnen zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cuylfrits
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-04-2018

cuylfrits

Beetje vreemd, maar wel lekker

:P die heb ik ook nog eens gehad. Was wel het snelste 3d kaart toen der tijd. Alleen de drivers waren te brak.

Tevens werkte deze niet in DOS, terwijl toendertijd nog zo'n 60% met DOS werkte :o

Good, bad, I'm the guy with the gun!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 15:52
daar zijn nooit win2k drivers voor geweest. voor zover ik weet alleen win95.

gaat dus niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-08 12:50
Op dinsdag 07 mei 2002 13:52 schreef HaaZie het volgende:

[..]

2/4mb non3d kaartje :)
(edit)
mét geluidskaart :D
PARDON? <boos modus!>

Dit is DE eerste echte 3D kaart ter wereld! beetje respect! Inderdaad de NV1, een gpu die ST samen met Nvidia ontwikkeld heeft (en toen was nvidia een relatief miniscuul bedrijfje met alleen wat IP, en ST was een groot bedrijf dat allang gpu's maakte voor consoles en spelletjeshal-bakken) ...en die zn tijd ver vooruit was. Ondersteund features die pas sinds een paar maanden weer geimplementeerd worden (albeit natuurlijk tientallen keren sneller)

en dus 100% 3D chip (2d kwaliteit was belabberd overigens)

driver probleem zal je wel blijven houden met deze kaarten, zelfs onder win98 was het altijd een geklooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaaZ

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

Op dinsdag 07 mei 2002 13:58 schreef majic het volgende:

[..]

PARDON? <boos modus!>

Dit is DE eerste echte 3D kaart ter wereld! beetje respect! Inderdaad de NV1, een gpu die ST samen met Nvidia ontwikkeld heeft (en toen was nvidia een relatief miniscuul bedrijfje met alleen wat IP, en ST was een groot bedrijf dat allang gpu's maakte voor consoles en spelletjeshal-bakken) ...en die zn tijd ver vooruit was. Ondersteund features die pas sinds een paar maanden weer geimplementeerd worden (albeit natuurlijk tientallen keren sneller)

driver probleem zal je wel blijven houden met deze kaarten, zelfs onder win98 was het altijd een geklooi
Ok :)

sorry :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
die kaart hebben ze toch een tijdje gehad in Escom PC's ? In die reclamefolders vermeldden ze dat altijd heel trots :P Videokaart en geluidskaart in 1.. en volgens mij kon je dr ook nog een sega maegadrive controller op aansluiten... (of haal ik nu iets door de war?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hmz... gaat niet werken dus, ik ga maar eens op zoek naar een geforce2mx pci oid :)

Maar het is inderdaad de NV1, op de chipjes zelft staat overigens wel S/T... en er zit inderdaad geluid bij in :9

En er zit ook nog zon gamepad van sega bij, en een paar spellen ervoor, nascar2000 en nog wat :)

Ik ga er denk ik een win98 bakje voor zoeken,... dat verdient de eerste 3D-Kaart ter wereld wel 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ahh, wat liev :+ Die heb ik ook nog ( de diamond edge 3d) in m'n servertje zitten :) Was destijds best een leuk kaartje :) Ik heb nog de 2 cd's met drivers en programma's ervan. Als je drivers wilt die erop staan, geef maar ff een gil :) Dan wil ik wel ff kijken of ik die kan zippen ( als t niet TE groot wordt ) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 07 mei 2002 14:04 schreef rick_h het volgende:
die kaart hebben ze toch een tijdje gehad in Escom PC's ? In die reclamefolders vermeldden ze dat altijd heel trots :P Videokaart en geluidskaart in 1.. en volgens mij kon je dr ook nog een sega maegadrive controller op aansluiten... (of haal ik nu iets door de war?)
Klopt precies :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 20:27
Ik heb ook nog zo'n dingetje, hoe krijg je er 3d uit dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lol de cpu heeft evenveel "geheugen" :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• *Dutch-Force*
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-06-2024

*Dutch-Force*

Civic CX

Op dinsdag 07 mei 2002 13:55 schreef cuylfrits het volgende:
:P die heb ik ook nog eens gehad. Was wel het snelste 3d kaart toen der tijd. Alleen de drivers waren te brak.

Tevens werkte deze niet in DOS, terwijl toendertijd nog zo'n 60% met DOS werkte :o
Je kreeg het geluid wel degelijk aan de praat in dos, kostte wel een tijd maar het was wel mogelijk

ComputerSpecs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
hmm.. welke versie heb je dan? de 2000 of 3000 Series?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer de Win2000 drivers als die er zijn en anders de NT4 drivers.

Ze moeten werken, zolang het maar nt drivers zijn, zo kreeg ik ook een cdrom speler aan de praat onder NT4 met de drivers van NT3.51

en mijn scanner werkt hier onder win2000 ook met de nt4.0 drivers, onders Xp heeft ie ook gewerkt. Dus proberen zou ik zo zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 07 mei 2002 14:04 schreef rick_h het volgende:
ja want je kon je sega saturn pads op aansluiten niet megadrive pads :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor

[..]

PARDON? <boos modus!>

ik wee nie, maar was de rendition v1000 niet eerder?

en ik had ook zo'n escom geval met die gare edge. klere kaarten waren dat. vooral het geluid was :r
nfs2 (ja 2d spel) liep ook voor geen meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Kaart liep heerlijk met die paar spellen die ervoor gemaakt waren. Verder had je nog dat o zo heerlijke glide van 3dfx, wat een jaar later kwam, maar wel op de een of andere manier werkte in DOS met die Edge 3D kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabriel-LG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-09 13:30

[..]

PARDON? <boos modus!>

Dit is DE eerste echte 3D kaart ter wereld! beetje respect!
...
...
De kaart kan geen 3D versnelling doen, alleen maar kwadratische texture versnelling :o Texture stretchuing,skewing en tiling op een 2D vlak zijn de enige hardwareversnellingen in deze kaart (De Duke nuke'm 3D engine werkt op dezelfde techniek; textures eerst scheef zetten en daarna uitrekken op de kant die naar de speler staan en samendrukken aan de kant die van de speler afstaat)
Bovendien waren er allang 3D kaarten in die tijd, maar alleen nog niet voor de consument
sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de origenele cd's ook nog... helaas staan daar alleen 95 drivers op :(

Op het internet is niets te vinden voor NT/2000 helaas, alleen win95/98 ;(

Nou ja, het was in elk geval een prachtkaart... toen B-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JAA, die heb ik ook nog ergens.
Zat inderdaad in een Escom computer die mijn vader ooit eens heeft gekocht.
Daar zat toen het spel Virtua Fighter en Panzer Dragoon bij. Was vet gaaf. Heb de spellen wel nooit meer op een andere videokaart krijgen lopen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Of de S3 Virge 3D dan? Waanzinnige 3D features, die niet veel verder gaan dan z buffering of zo.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jodi
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06:34

Jodi

No Matches Found

Hahaha
Dit is leuk :)
Een topic over de Edge3D, mijn ouders hebben nog steeds een ouwe Escom, met Edge3D.
Ik ben helemaal gek geworden van dat ding...... Het videokaart gedeelte: prima.
Geluid: AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH
Wat een gelazer! Uiteindelijk maar een simpel tweede kaartje apart voor t geluid erbij gezet

Maar verder issie prima :+

Normaal doen, daar word je pas echt gek van! :: I reject reality, and substitute my own.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabriel-LG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-09 13:30
Op woensdag 08 mei 2002 11:08 schreef Wekkel het volgende:
Of de S3 Virge 3D dan? Waanzinnige 3D features, die niet veel verder gaan dan z buffering of zo.. :P
Die projecteerd een 3D model op een 2D vlak, dus ja, die is echt 3D :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:14
Bullshit, de Virge 3D is een volwaardige 3D kaart.
Dat 'ie niet snel was is wat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Op woensdag 08 mei 2002 14:58 schreef vassago het volgende:

[..]

ik wil net zeggen.. ik heb ook zo'n kaartje gehad en hij kon ook wel bilinair filtering enzo.. was alleen supersloom en sommige dingen ondersteunde die niet zodat je rare vierkanten door het beeld krijgt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-08 02:04

Mentalist

[avdD]

Ik heb nog Midtown Madness in hardware modus op dat kaartje gedraait hoor... 3Dmark draait er ook op, alleen moet ik dan 3Dmark 99 gebruiken omdat mijn kaartje maar 2 MB heeft, op een 4 MB kaartje kan 3Dmark 2000 geloof ik ook draaien. 3Dmark 2001 is wat lastig ben ik bang ;(

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
Op woensdag 08 mei 2002 14:58 schreef vassago het volgende:

[..]

Een volwaardige 3D Deccelerator :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:14
Op woensdag 08 mei 2002 17:32 schreef _JGC_ het volgende:

[..]

Een volwaardige 3D Deccelerator :)
Hmm, valt wel mee.

Descent ging prima, Terminal Velocity, GL-quake (in 320x200 of zo :P ), Moto racer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Dust
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-08 13:22

White Dust

PlaneScape: Torment

We hebben hier ook nog zo'n edge 3D liggen :) zat daar ook niet één of andere netwerk aansluiting op :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-08 02:04

Mentalist

[avdD]

Op woensdag 08 mei 2002 17:35 schreef vassago het volgende:

[..]

Hmm, valt wel mee.

Descent ging prima, Terminal Velocity, GL-quake (in 320x200 of zo :P ), Moto racer.
GLquake? Een S3 ViRGE ondersteund helemaal geen OpenGL (alleen door een wrapper OpenGL>D3D maar da's nogal fucked up)!

En terminal velocity, dat gebruikt helemaal geen 3D hardware, dat heb ik nog op een 1MB VLB gedraait |:(.

Op die ViRGE kun je wel Final Reality draaien >:)

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
Op woensdag 08 mei 2002 20:28 schreef White Dust het volgende:
We hebben hier ook nog zo'n edge 3D liggen :) zat daar ook niet één of andere netwerk aansluiting op :?
nee, met een verloopje kreeg je zo je gameport.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cuylfrits
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-04-2018

cuylfrits

Beetje vreemd, maar wel lekker

Op dinsdag 07 mei 2002 16:24 schreef _Dutch-Force_ het volgende:

[..]

Je kreeg het geluid wel degelijk aan de praat in dos, kostte wel een tijd maar het was wel mogelijk
Ohw, het geluid was ook geen probleem hoor! Maar de graphics onder dos zogen gewoon. Doom enzo zag er niet uit. Kreeg allemaal van die wazige blokjes te zien. En toendertijd was geheugen nog een luxe. Zat toen geloof ik met 16 meg onder Windows te werken..... :P

Hij was volgens mij ook niet helemaal UVBE(???? extreme long time ago, in a DOS-OS far far away) compatible....

Dus voor mij was dat niet 100 % een succes. M'n Diamond S3 DT2000 met 4meg was een stuk makkelijker in omgang iig :)

Good, bad, I'm the guy with the gun!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
Geluid was een hel onder DOS, je had alleen MIDI. Later kwamen er Soundblaster emulator drivers, maar helaas werkten die op 95% van de moederborden niet :(

Wat betreft UniVBE: Bij spellen als The 7th guest en the 11th hour zat UniVBE 5.1, welke de kaart als een 512K Haulon kaartje herkende. Werkte niet goed. Later kwam UniVBE 5.2 en werkte het wel goed.
Pagina: 1