Gewoon een simpele vraag die me net te binnen schoot. Als je je CPU overklokt dan worden al je PCI sloten en AGP sloten een klein beetje sneller, dus gaat je videokaart ook ietsje sneller werken. Werkt dit ook omgekeerd als ik mijn videokaart OC, gaat mijn CPU dan ook een heel klein beetje sneller?
neeOp dinsdag 07 mei 2002 13:38 schreef BronX het volgende:
Gewoon een simpele vraag die me net te binnen schoot. Als je je CPU overklokt dan worden al je PCI sloten en AGP sloten een klein beetje sneller, dus gaat je videokaart ook ietsje sneller werken. Werkt dit ook omgekeerd als ik mijn videokaart OC, gaat mijn CPU dan ook een heel klein beetje sneller?
Je spellen gaan sneller, maar dat is alleen omdat je videokaart sneller is. De CPU beheerst zeg maar alles, maar de videokaart niet
The devil is in the details.
Nee...
Als je de FSB sneller laat lopen (enigste manier voor OCen op een multiplier gelockte cpu), dan gaat de bussnelheid van de PCI en AGP ook automatisch omhoog... Hierdoor kan de videokaart sneller data ontvangen...
De videokaart zelf heeft ook een processor... Als je die sneller laat lopen, kan ie wel snellere bewerkingen doen. Maar de rest van je systeem gaat niet sneller draaien, omdat de agp/pci snelheid afhankelijk is van de FSB van het systeem. En dus onafhankelijk van de snelheid van je videokaart...
Als je de FSB sneller laat lopen (enigste manier voor OCen op een multiplier gelockte cpu), dan gaat de bussnelheid van de PCI en AGP ook automatisch omhoog... Hierdoor kan de videokaart sneller data ontvangen...
De videokaart zelf heeft ook een processor... Als je die sneller laat lopen, kan ie wel snellere bewerkingen doen. Maar de rest van je systeem gaat niet sneller draaien, omdat de agp/pci snelheid afhankelijk is van de FSB van het systeem. En dus onafhankelijk van de snelheid van je videokaart...
Ik zag, ik nam en ik kwam...
OK Dan blijft de garantie dus nog gewoon op mijn CPU zitten als ik alleen de videokaart OC en niet de CPU.
Zo kan je het ook zien jah...Op dinsdag 07 mei 2002 13:44 schreef BronX het volgende:
OK Dan blijft de garantie dus nog gewoon op mijn CPU zitten als ik alleen de videokaart OC en niet de CPU.
LoLOp dinsdag 07 mei 2002 13:44 schreef BronX het volgende:
Zelfs als je je CPU overklokt zonder er wat aan te doen (unlocken oid) krijg je nog garantie, want je kan aan een CPU niet zien op welke FSB die gedraaid heeft...Op dinsdag 07 mei 2002 13:44 schreef BronX het volgende:
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done
Dat de cpu het niet overleeft heeft dan meestal te maken met een te slechte koeling. En dat is evenredig met het niet of fout plaatsen van een koeling...Op dinsdag 07 mei 2002 13:55 schreef Demoniac het volgende:
[..]
Zelfs als je je CPU overklokt zonder er wat aan te doen (unlocken oid) krijg je nog garantie, want je kan aan een CPU niet zien op welke FSB die gedraaid heeft...
En dat valt niet onder de garantie!!!
Als het jou lukt om met een goed gemonteerde koeler een processor op te blazen, dan vind ik het knap. Al stel je in dat hij op 3Ghz moet draaien met het hoogste voltage, dan is er nog niks aan de hand. Al ga je uit van een 200Mhz CPU. Op de max van de cpu zal hij nog booten maar vastlopen. Net daaronder, waar de cpu wel stabiel is zal alles goed werken, op de standaard snelheid eigenlijk ook. Ga je te ver, dan start de pc gewoonweg niet.Op dinsdag 07 mei 2002 13:57 schreef Banzi het volgende:
[..]
Dat de cpu het niet overleeft heeft dan meestal te maken met een te slechte koeling. En dat is evenredig met het niet of fout plaatsen van een koeling...
En dat valt niet onder de garantie!!!
Een goed voorbeeld van een misbruikte cpu is die van Dabit. Die doet het nu nog, weliswaar met een hele zware koeling, maar dat geeft iig aan dat je een cpu niet zomaar sloopt. Je moet er echt rare dingen voor doen.
[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]
Verwijderd
Hey hey!Op dinsdag 07 mei 2002 14:01 schreef -=MOL=- het volgende:
Een goed voorbeeld van een misbruikte cpu is die van Dabit. Die doet het nu nog, weliswaar met een hele zware koeling, maar dat geeft iig aan dat je een cpu niet zomaar sloopt. Je moet er echt rare dingen voor doen.
Ik ben gewoon de CPU evolutie aan het versnellen. Survival of the fittest
Verwijderd
Aah de aap komt uit de mouw!!Op dinsdag 07 mei 2002 13:44 schreef BronX het volgende:
Pagina: 1