Asus A7V333, Hoe is Onboard sound?

Pagina: 1
Acties:

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:54
yo tweakers,

kep al de search gebruikt, maar er is nog geen onboard soundn artikel.
ik dacht eigenlijk om een audigy er bij te doen, maar kost toch wel 180 piek zo'n ding erbij.

En als het onboard sound van die asus goed is dan scheelt me dat weer geld..

Graag reacties van mensen die hier wat van weten.

PVoutput

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
voor zover ik weet SB128PCI kwaliteit :)

• paknaald
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-08 20:02
en daar word je niet al te vrolijk van, in vergelijking met een echt 5.1 kaart met goede boxjes. ik doe het er aan de andere kant al jaren prima mee, het is maar wat je insteek is.

• MariG
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-07 13:40
Op dinsdag 07 mei 2002 13:15 schreef veldmuis het volgende:
voor zover ik weet SB128PCI kwaliteit :)
Die heb ik ook en ik vind het geluid goed
dus ik zou het gewoon zo laten

natuurlijk heb je met een audigy beter geluid maar daar betaal je dan ook voor.

en ik zou dat het niet waard vinden

• -FoX-
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

-FoX-

Carpe Diem!

onboard sound is niet echt wat je kan noemen "goede kwaliteit". Het is geluid, en ik geloof dat het een 6kanaals geluidssysteem is, waarmee ASUS op de A7V333 werkt.

Als je je PC niet echt gebruikt voor geluidstoepassingen, enzoverder.. kan je het gerust doen met deze onboard soundcard.
Ga je veel geluid,muziek,games.. toepassingen draaien, en vind je geluid tochwel belangrijk, dan zou ik misschien opteren voor de SB 5.1 (prijs/kwaliteit zeer goed voor de gewone gebruiker)

• knights16
mja

ik neem wel eens live sets van de radio / sat op..
en dat moet goede kwaliteit zijn..

nog meer mensen plz

PVoutput

Verwijderd

Ik heb de a7v333 en ik merk echt geen verschil tussen me SBlive 5.1 en wat ik nu heb. Heb er ook een 5.1 setje op.

Verwijderd

Ik vind het geluid eigenlijk heel behoorlijk. iig beter dan mn vorige geluidskaart en dat was een SB128PCI.

• knights16
kiek

kep hier er toch geen tannoy speakers aan -g-.
hoe bevalt de a7v333 ?
offtopic maargoed, ik wil ff wachten op de abit.. en dan beslissen..

PVoutput

• *discostar*
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Heb noodgedwongen mijn SB Live! eruit geknikkerd :(, i.c.m PCTV pro geen goed idee! Was blij dat er onboard sound opzat.
Geluid is prima, na met een paar kabeltjes geprutst te hebben zit mijn optisch-out er ook weer op.

Twee nadelen:
* Geluid is zacht
* SPDIF is alleen digitaal, bron op de line-in wordt niet doorgeroute.

Verwijderd

de sound on beard is redelijk

de audigy is daarentegen wel 22 bits sound tov 16 bits als ik me niet vergis dus stukken beter...

verder heeft audigy natuurlijk firewire :P

als je een twee speakers opzet alleen hebt is het neit eens de moeite waard om een audigy aan te schaffen

Verwijderd

Op dinsdag 07 mei 2002 14:43 schreef knights16 het volgende:
kiek

kep hier er toch geen tannoy speakers aan -g-.
hoe bevalt de a7v333 ?
offtopic maargoed, ik wil ff wachten op de abit.. en dan beslissen..
Tjah, ik zeg altijd: Als je graag je HDD over je boxjes hoort lezen dan moet je onboard sound gaan gebruiken ;)

Nee serieus, als je je pc gebruikt voor webbrowsen en word en shit dan kan et best wel, maar op het moment dat je mp3's gaat luisteren enzo dan wil je dat al niet meer. Ik had het eerst ook en heb toen gewoon een wat cheaper geluidskaartje gekoch, dat was al beter als de onboard sound... Kweenie, behalve onboard LAN is er toch nix waarvan ik het idee heb dat het zich kan meten met ook maar iets in dezelfde prijsklasse dat je in een PCI slot douwt.
Pagina: 1