tips voor functionaliteiten van logfile-analyzer

Pagina: 1
Acties:

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 26-05 09:13
Ik wil een proggie gaan schrijven die de log-file van dnetc kan analyseren (voor thuisgebruikers).
Voor zover ik heb gezien hebben de huidige analyzers niet echt veel functionaliteiten.

Welke functionaliteiten willen jullie erin hebben of hebben jullie geen behoefte aan zo'n programmaatje?

• Canard
mmm... ik zie nu net GrazeStats... volgens mij een tof programmaatje...

Verwijderd

Als je ideeën heb hou ik me ook aanbevolen. Zelf ben ik ook nog met een dergelijk proggie bezig. Enkele maanden geleden heb ik hier al even een stukje gepost maar kon toen was er waarschijnlijk weinig animo.

In welke taal wil je dat proggie eigenlijk schrijven. Als je de code van mijn proggie wil hebben <a href="mailto:erik@ialone.demon.nl">mail</a> even voor de nieuwste versie enzo.

• Canard
ik denk in Delphi... daar heb ik het meeste ervaring in.

Mycows is toch van jou he? tof programma... veel functionaliteit, overzichtelijk en het ziet er mooi uit...

Verwijderd

Thanks,

Heb je hulp nodig, heb je ideeën of iets anders, laat het even weten. Ik ben eergisteren begonnen aan een volgende versie die met meerdere threads moet werken zodat het analyzeren niet het hele programma stil legt. Verder wil ik de timezone correctie ook heel anders aanpakken. Nu converteer ik alle tijden naar de lokale tijd maar dit is denk ik toch niet de juiste manier. Het is de bedoeling dat het geheel meer synchroom loop met distributed zodat ik beter kan zien wat er de volgende flushdag allemaal gaat gebeuren.

• Canard
voordat ik mycows gezien had, wilde ik zo'n programma maken... ik zal eens kijken of ik wat nuttigs kan verzinnen maar ik heb niet zoveel tijd.

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:39
Ik werk momenteel aan een proggel dat op de proxystatspagina de hoeveelheid blokjes op dat moment in de proxy weergeeft; Het werkt al goed, maar om een of andere reden vindt kernel32.dll mijn activiteiten niet altijd even leuk :)

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

• Templar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-05 19:12
Ik heb veel respect voor de energy en moeite die jullie steken in het maken van proggy's. Zoals ik al heb gezegd kan ik jullie niet helpen omdat ik geen ervaring heb. :(

Is er een centrale server waar al die proggy's op staan? Is namelijk heel handig, een soort GoT/DPC download directory.

Al die proggy's wil ik ook wel ff gebruiken :):):):):)

• 0rbit
Ga met dat idee naar www.dutchpowercows.org ! Ik denk dat ze wel interesse hebben ! Dan kan iedereen die zijn proggel openbaar wil maken de source of release daar droppen!

Verwijderd

Als ik nog een paar kleine dingetjes heb gewijzigd zal ik wel even contacten en wat progjes daar bijelkaar proberen te krijgen. Is inderdaad wel handig als alle ervaring gebundeld wordt.

Er is trouwens al wel een verzameling met links www.dutchpowercows.org/full.dsp?id=36

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Html output zou gewenst zijn.. en niet zo dat als je net die html pagina opvraagt tijdens het schrijven ervan dat dan dat programma op zijn bek gaat (zoals vele anderen)

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Html output zou gewenst zijn.. en niet zo dat als je net die html pagina opvraagt tijdens het schrijven ervan dat dan dat programma op zijn bek gaat (zoals vele anderen)[/quote]Helemaal vatte doe ik het niet, maar bedoel je dat zo'n proggie een HTML-page moet schrijven of als een soort web-applicatie die je via internet kan benaderen en dus voor iedereen op een soort aanvraag een page bouwt?

• mythor
  • Laatst online: 26-05 08:47

mythor

Held in opleiding

hmmm
i wil wel helpe....
ik heb ervaring met vc++ (maar jullie doen he in delphi toch :( )
----------------
ik denk dat i bedoelt "dat het programma de stats in een html file mikt"

What you say?!

• 0rbit
Voor mij alleen (Visual) C (++)... :)

Verwijderd

Voorlopig doe ik het nog wel met Delphi. Als ik eindelijk met m'n afstudeeroprdacht klaar ben wil ik me nog wel op vc++ ofzo storten maar eerst die klote studie afronden.

Wat kan ik beter nemen, MS Visual C++ of iets van Borland C++???

• mythor
  • Laatst online: 26-05 08:47

mythor

Held in opleiding

ik gebruik m$ Visual studio 6.0
en dat bevalt me zeer goed.

een ++ punt is dat er ook veel goede help bij zit. :9

What you say?!

• 0rbit
Het hangt helemaal van je verleden af; Aangezien Delphi de geavanceerde Windows 'Pascal' is van Borland is het misschien voor jou makkelijker om Borland C++ te nemen... Maar ik geloof dat de meeste mensen MS C++ gebruiken... Verder is er in syntax een klein verschil... vooral wat de grafische omgeving betreft... Voor de rest blijft het natuurlijk beide C++ :)

Pagina: 1