Toon posts:

[LCD] HD44780 met foute letters !

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
;( Ik heb pas een HD44780 lcd scherm 1x16. Ja erg klein maar deze zat in een oude printer. nu heb ik deze werkende gekregen en gebruik smartie 5. als software. Nu komt het raare !! alles doet het goed, maar als er een kleine letter g of een kleine p op het scherm moet komen dan worden deze niet op het scherm vertoond als g of p maar als kleine 1 en <<... weet iemand hier een oplossing voor..

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-08 14:26

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Ik weet niet of het kan, maar misschien hadden ze in die printer die letters niet nodig en hebben ze deze vervangen door eigen characters?

Het zou ook kunnen dat je de datakabels niet helemaal goed gesoldeerd hebt... of dat Smartie het fout doet... maar da's meestal alleen met de custom characters van Smartie het geval (Graden-symbool º)

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Verwijderd

Topicstarter
Het raare is dat alle karakters het doen.. dit heb ik getest, maar alleen de g en de p doen raar.. Ik denk niet dat het de kabels zijn, deze heb ik nu al 10x bekeken en gemeten.. Smartie ?? mogelijk. weet iemand nog een ander ldc software prog. Iemand nog een idee..

Verwijderd

lcdinf?

Verwijderd

Topicstarter
lcdinf werkt wel.. maar ik heb maar een 1x16 display... en lcdinf werkt met minimaal een 2x16. jammer.. maar bedankt :) .

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 21:00

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Op dinsdag 07 mei 2002 12:47 schreef FOx5000 het volgende:
lcdinf werkt wel.. maar ik heb maar een 1x16 display... en lcdinf werkt met minimaal een 2x16. jammer.. maar bedankt :) .
Yeah yeah, wordt aan gewerkt :)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Pagina: 1