~~ meesterprutser ~~
Simpel gezegt de Pentium 3 presteerd een stuk beter dan de Celeron. De Celeron is in feite gewoon een kreupele Pentium 3.
Die-hard Brexiteer
Verwijderd
Een Celeron is een afgekeurde P3, want als de cache van de P3 gedeeltelijk stuk is dan schakelen ze de helft uit, en gaat 'ie als Celeron over de toonbank.:)
Verwijderd
Maar aangezien een Celeron zeer goed te overclocken is (zeker de 566) maak je het verschil weer kleiner. Er staan genoeg benchmarks op kindernet (o.a. bij Tom's hardware guide) over de prestaties van overclockte Celerons t.o.v. standaard PIII's. Zo zit een Celeron 566@850 qua prestatie tussen een PIII 667 en 700 in. Alleen kost ie de helft van zo'n PIII
Verwijderd
Maar als je dan weer een P3700 neemt met de cB0 stepping zet je die op 933mhz en met wat beter koeling rond de 1Ghz.
En een P3 700 kost 600 piek.
En celeron 566 kost 250 piek.
En een P3 700 kost 600 piek.
En celeron 566 kost 250 piek.
En als ik nou niet echt de 'guts' heb om te overclocken?
Dan zou ik dus voor de performance EN hogere prijs van de P3 moeten gaan?
Dan zou ik dus voor de performance EN hogere prijs van de P3 moeten gaan?
~~ meesterprutser ~~
Verwijderd
Wat ga je er in de eerste plaat meedoen ?
Ga je alleen een beetje surfen, tiepen en mp3-tjeuh luisteren op ze tijd. Gewoon een celeronII nemen. Ga je meer op de games aan en zware programma's zoals Photoshop en zware spellen zoals UT en Q3 denk dan aan een PentiumIII
Ga je alleen een beetje surfen, tiepen en mp3-tjeuh luisteren op ze tijd. Gewoon een celeronII nemen. Ga je meer op de games aan en zware programma's zoals Photoshop en zware spellen zoals UT en Q3 denk dan aan een PentiumIII
als je ook een nieuw moederbord moet kopen dan kan je beter voor een duron gaan. Prestaties als een p3 en de prijs van..uhh..de goedkoopste zeg maar:)
verder vroeg ik mij af wat er nog meer anders is aan een cel2. De cache is uitgeschakeld, SMP kan niet, maar hoe zit het bijvoorbeeld met de FPU? is die ook minder dan de p3?
verder vroeg ik mij af wat er nog meer anders is aan een cel2. De cache is uitgeschakeld, SMP kan niet, maar hoe zit het bijvoorbeeld met de FPU? is die ook minder dan de p3?
De FPU is precies hetzelfde als die van de P3 (zie posting hierboven, de Celeron is gewoon een P3 met de helft van de cache uitgeschakeld).
Ander nadeel is de lage bussnelheid van 66 MHz, daar is de P3 gewoon duidelijk in het voordeel met z'n 100 of 133 MHz.
Ander nadeel is de lage bussnelheid van 66 MHz, daar is de P3 gewoon duidelijk in het voordeel met z'n 100 of 133 MHz.
Nothing is fool-proof to a sufficiently talented fool...
Verwijderd
ik zou voor de amd thunderbird of duron gaan.
bij de benchmarks ligt de duron heeeel iets hoger dan de p3 maar is drie keer zo goedkoop
bij de benchmarks ligt de duron heeeel iets hoger dan de p3 maar is drie keer zo goedkoop
Verwijderd
Neighbour , denk eerst ff iets na voor je zegt..
't ligt er ook aan wat voor mobo je neemt bij een p3, Is het een met een apollo chipshit
dan scoort de p3 nogal brak
maar als je aan en i440bx 133mhz denkt
Abit BE6 II dus
dan is p3 weer ietsje sneller als een Tbird
op sommige dingen ,FPU wint de tbird maar das nogal logisch
dus ja je moe maar zien
wat je ermee doet games,inet,mp3shit etc..
dan kan ik je meer vertellen
't ligt er ook aan wat voor mobo je neemt bij een p3, Is het een met een apollo chipshit
dan scoort de p3 nogal brak
maar als je aan en i440bx 133mhz denkt
Abit BE6 II dus
dan is p3 weer ietsje sneller als een Tbird
op sommige dingen ,FPU wint de tbird maar das nogal logisch
dus ja je moe maar zien
wat je ermee doet games,inet,mp3shit etc..
dan kan ik je meer vertellen
celeron heeft ook een andere cache dan de p3 (niet alleen kleiner dus maar zowiezo trager)
mijn c566 met fkp32 houdt niet van 850 dus zit ik met een zaad cpu op 566
dan liever die p3-700. als hij niet harder gaat dan zou ik daar niet van balen.........
mijn c566 met fkp32 houdt niet van 850 dus zit ik met een zaad cpu op 566
dan liever die p3-700. als hij niet harder gaat dan zou ik daar niet van balen.........
Pagina: 1