Toon posts:

Postbank dvdspeler DVP-NS 300

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey all,

Graag even jullie visie op de aanschaf van de DVP-NS 300 Sony dvd-speler. Ik heb al gezocht naar gegevens op internet, maar vind te weinig zinnige info en teveel reclame. CD-R kan hij niet afspelen en hij is regio 2. Of er iets aan die regio gedaan kan worden als we hem meenemen op vakantie naar Amerika ;) weet ik niet. Hij wordt wel in de States Regio-free aangeboden. Maar dan is hij natuurlijk duurder (hier is hij 199,-) en krijg je er geen 4 dvd's bij.

Graag jullie ideeen.

• frankvanhoesel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-03-2024
Krijg je nu een DVD speler als je 1000 gulden/euro overmaakt ?

• Harkelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Dat hij geen cd-r's kan afspelen is zuur, maar dat hij niet regiovrij is is toch niet zo erg meer. Ik heb zelf een regiovrije dvdspeler van Thomson maar regio 1 is bijna niet te krijgen, dus je hebt er weinig meer aan.

do or do not, there is no try

• frankvanhoesel
Aha, ik heb het al gezien, gewoon een aanbieding. Nou, ik zou hem dan gewoon liever in de winkel kopen. Want voor 150 euro krijg je al een DVD speler + MP3 + regio vrij.

Je krijgt er wel vier films bij, maar dat zijn wel films van minimaal een jaar oud.

Verwijderd

Topicstarter
OK, Frank, dan kan de volgende vraag natuurlijk niet uitblijven: welke speler heb je dan in gedachten?

• Blamm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-02 08:59

Blamm

Niet meer Smart

Ik denk dat hij op de CyberHome doelt. Staat wel in de pricewatch.

Het is een dvdspeler die vrijwel alles afspeelt maar waarvan de meningen over de kwaliteit nogal uiteenlopen. Ikzelf heb er geen ervaring mee.

edit:

zelf heb ik de JVC XV-S42. Deze is niet regiovrij en speelt geen mp3's af, maar dat heeft ook niet zozeer mijn interesse. Hij speelt DVD's regio 2 goed af en vcd's ook. En dat vind ik wel belangrijk ;)
Hij is trouwens €199 bij Correct Rotterdam. Bij de MediaMarkt hadden ze hem 2 weken geleden ook staan voor €229 maar die was regiovrij.

• Harkelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik was niet kapot van cyberHome

do or do not, there is no try

Verwijderd

vergelijk een cyberhome nooit met 'echte dvdspelers' als sony philips denon en dergelijke. in apparaten als cyberhoem zit een simpele dvd-rom speler verborgen. de beeld en geluidskwaliteit bij dit soort spelers is onder de maat als je tenminste op een beetje tv van vormaat kijkt.

• IJzerboot
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-03 23:02
Sony is topkwaliteit, alleen kan deze beperkt cdr en absoluut geen svcd en mp3 aan. En dat is enorm balen, zeker als je een dav s800 zoals ik heb gekocht.
Elke bspeler kan dat wel (bijv mustek)
Maar Sony is wel een goeie kwaliteit speler. Dus als je geen mp3 of svcd wilt afspelen, ging ik voor een Sony.

Verwijderd

[b]Maar Sony is wel een goeie kwaliteit speler. Dus als je geen mp3 of svcd wilt afspelen, ging ik voor een Sony.
Met de kwaliteit ben ik het helemaal eens.
Met de rest wat minder.
Sony heeft een tijdje geleden een nieuwe lijn gerealeased met mp3 en cd-r(w) support.
279 bij Block (moet wel goedkoper kunnen)

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Wees erop voorbereid dat Sony DVD-spelers zeer moeilijk regiovrij te maken zijn.

• frankvanhoesel
Ja, ik bedoelde eigenlijk cyberhome/supervision etc...

Dat zijn kwalitatief natuurlijk geen top spelers. Ik heb zelf de Sony DAV-S300 set ( dvd speler/dts versterker plus speakers en subwoofer) en een supervision 2100 ( gewoon dvd speler )

En de sony ziet er natuurlijk wel iets beter uit, geluid ook wel maar dat komt denk ik omdat ik een brakke speaker set op de supervision heb. Maar als je geen vergelijkings materiaal hebt is die supervision echt perfect. Serieus, beeld is echt strak, ik kan daar ook mijn mp3 cd's op afspelen. Regio 1 dvd's ( kan ik huren hier in antwerpen ) kan ik daar op afspelen. En zelfs cdr's kan ik daar op afspelen en dat kan op de Sony niet.

Dus hij heeft zelfs meerdere voordelen ten opzichte van de duurdere sony.

DAV-S300 kostte mij € 749 , zal nu wel +/- € 600 zijn.

Supervision kostte mij € 179, zal ongeveer hetzelfde zijn denk ik.

Moet ik er wel bijzeggen dat er bij de sony een super set aan speakers bij zit ( 5.1 ) echt super kwaliteit. Echt genieten.

Maar als je gewoon een paar keer een filmpje wilt kijken etc dan zal ik echt voor de budget speler gaan

Verwijderd

Als je een sony regio vrij wil laten maken, kost het wat duiten...maar dan heb je ook wat. Het is een zeer goede speler en zolang je niets om mp3 afspelen geeft, heb je ook geen cdr support nodig. Er zijn btw een aantal cdrmerken die soms wel worden afgespeeld door de sony dvd spelers. Anders neem je gewoon een RWtje die wel worden gespeeld.

En voor hetzelde geld heb je een Sony NS400 die wel CDR/RW afspeeld (alleen wel in Duitsland)

• frankvanhoesel
Ja klopt, Princo 80 min cd's worden goed afgespeeld. Maar ik heb zelf al zooo'n verzameling aan gekopieerde audio cd's die ik toch wel graag wou afspelen eigenlijk. Dat kan gewoon niet. Regio vrij maken kost nogal wat, en je verliest de garantie. Wel zonde als die dan stuk gaat.

Het hangt er vanaf waarvoor je hem gebruikt, maar als je gewoon af en toe een filmpje kijkt is zo'n budget speler echt wel perfect hoor...

Is al wel wat oud DVD budget speler vergelijking maar niet al te min leuk om te lezen.

• Roko
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op dinsdag 07 mei 2002 12:38 schreef da-Lynx het volgende:
OK, Frank, dan kan de volgende vraag natuurlijk niet uitblijven: welke speler heb je dan in gedachten?
Mediamarkt; Samsung DVD voor 119,- (type weet ik ff niet)

Verwijderd

Op woensdag 08 mei 2002 13:38 schreef frankvanhoesel het volgende:
Ja klopt, Princo 80 min cd's worden goed afgespeeld. Maar ik heb zelf al zooo'n verzameling aan gekopieerde audio cd's die ik toch wel graag wou afspelen eigenlijk. Dat kan gewoon niet. Regio vrij maken kost nogal wat, en je verliest de garantie. Wel zonde als die dan stuk gaat.

Het hangt er vanaf waarvoor je hem gebruikt, maar als je gewoon af en toe een filmpje kijkt is zo'n budget speler echt wel perfect hoor...
Als je geen vette installatie (Breedbeeld bak, 5.1 set) hebt, dan heb je inderdaad genoeg aan een budget speler. Als je toch kwaliteit wil hebben, moet je ff wachten op de nieuwe spelers van sony (NS305,405) deze hebben wel CDR/RW en MP3.

• Lancer
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Lancer

What the......

Philips DVD spelers zijn ook de moeite waard, goede kwaliteit, leest CD-R/CD-RW en is makkelijk regiovrij te maken (deden ze gratis in de winkel Met een afstandbediening :Y) ) Geen MP3 helaas ;(

Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)

Verwijderd

Da-Lynx die Sony DVD speler staat bij SONY NL-site, zoeken bij losse spelers......

Ik heb een CyberHome AD-L 528 Macrovision en regiovrij!
goede DVD op mijn SONY TV en goed Audio zowel CD-R als MP3!
Er zit een 12 x speed CyberDrive in (komt uit de zelfde fabriek Argus ELectric Taiwan)

http://www.cyberhomedvd.com
http://www.cyberhome-europe.de
http://dvdstuff.at/home
Pagina: 1