Nieuwe voeding nodig -> GeForce4 Ti4200 ?

Pagina: 1
Acties:
  • 180 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Saekerhett
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-08 15:29
Ik heb nu 230 Watt voeding, en de verdere specs staan in mijn sig. Nu wil ik die MX vervangen door een GeForce4 Ti4200 als die uit is, maar nu hoorde ik in dit topic dat je dan minstens 250 à 300 Watt nodig hebt.

Om niet daar niet off-topic te praten en hier mensen zitten met wat meer kennis specifiek over voedingen, dit topic dus.

Alles loopt nu perfect en stabiel, met 230 Watt dus, maar zou dat echt zoveel uitmaken als er een Ti4200 in komt, en zou ik dan beter een 300 Watt voeding halen? Verder nog tips qua prijs/kwaliteit/geluid ?

Verwijderd

persoonlijk zou ik absoluut gaan voor een 300 watt voeding en zeker met alles wat je erin hebt zitten,.... ervaar je nu al geen instabiliteitsproblemen?

• Saekerhett
Op dinsdag 07 mei 2002 12:26 schreef johndope het volgende:
persoonlijk zou ik absoluut gaan voor een 300 watt voeding en zeker met alles wat je erin hebt zitten,.... ervaar je nu al geen instabiliteitsproblemen?
Nee, helemaal niks, alles loopt perfect nu. Ik vind het ook al zo vaag, want er zit een brander, DVD-speler, 2 netwerkkaarten, geluidskaart, videokaart etc. etc. in!

Verwijderd

volgens mij vreet een GF4 op full load wel wat meer stroom dan een GF2mx. Voor de veiligheid zou ik gewoon voor een 300 watt voeding gaan. Als je een stille en goede voeding wilt, zou je eens kunnen kijken naar voedingen van Enermax.

• Saekerhett
Op dinsdag 07 mei 2002 12:29 schreef Juustem het volgende:
volgens mij vreet een GF4 op full load wel wat meer stroom dan een GF2mx. Voor de veiligheid zou ik gewoon voor een 300 watt voeding gaan. Als je een stille en goede voeding wilt, zou je eens kunnen kijken naar voedingen van Enermax.
Ok, dank, ga ik daar maar eens even naar kijken :)

Edit: nog een vraag, is er wel een kans dat ie gewoon met 230 Watt geen problemen geeft? Aangezien dat nu ook niet het geval is, en ik niet weet wat het Watt-verbruik-verschil tussen de MX en de Ti4200 is.

Ik heb namelijk net bij de pricewatch gekeken en zo'n Enermax voeding kost al 65 euro!!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:18
Gewoon eerst proberen met die 230Watter, why not? :) Je merkt het vanzelf wel als 'ie het niet trekt; vastlopen onder max load (snelle 3D game o.i.d.) etc. Mocht je dan toch een nieuwe PSU nemen, neem dan een goede met genoeg headroom.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Saekerhett
Op dinsdag 07 mei 2002 12:47 schreef Abbadon het volgende:
Gewoon eerst proberen met die 230Watter, why not? :) Je merkt het vanzelf wel als 'ie het niet trekt; vastlopen onder max load (snelle 3D game o.i.d.) etc. Mocht je dan toch een nieuwe PSU nemen, neem dan een goede met genoeg headroom.
Hmmm, ben beetje n00b op dit gebied, maar wat is een PSU, een Power Supply Unit ofzoiets? En wat bedoel je met genoeg headroom?

• admiral866
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 17:16

admiral866

The King Personality Disorder

euhm, wanneer komt die 4200 uit eigenlijk?

• Saekerhett
Op dinsdag 07 mei 2002 12:52 schreef admiral het volgende:
euhm, wanneer komt die 4200 uit eigenlijk?
Daarvoor moet je hier zijn :)

Verwijderd

Op dinsdag 07 mei 2002 12:49 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Hmmm, ben beetje n00b op dit gebied, maar wat is een PSU, een Power Supply Unit ofzoiets? En wat bedoel je met genoeg headroom?
goed gegokt, abaddon bedoelt met headroom dat je dan beter een 400+ ipv een 300 kan kopen, die kan dan voorlopig wel weer even mee, dit alles ivm toekomstige updates! >:)

• DeX
  • Laatst online: 13-01 09:52

DeX

Op dinsdag 07 mei 2002 12:57 schreef Juustem het volgende:

[..]

goed gegokt, abaddon bedoelt met headroom dat je dan beter een 400+ ipv een 300 kan kopen, die kan dan voorlopig wel weer even mee, dit alles ivm toekomstige updates! >:)
Meer power is Meer herrie of niet?

* DeX is ook PSU n00b

• Saekerhett
Op dinsdag 07 mei 2002 12:57 schreef Juustem het volgende:

[..]

Nou, dat gaat dan wel erg duur worden, en zoveel geld heb ik echt niet hoor :)

• Doogie
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Nee, dat is meestal niet zo MITS je een goede voeding koopt. Vraag hierom bij de computerboer om een A kwaliteit voeding.

verder zou ik het inderdaad gewoon eerst proberen, mocht het misgaan dan een nieuwe voeding aanschaffen.

BTW: PSU = Power Supply Unit = Elektriciteits voorziening eenheid ==> je voeding :)

• croxz
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20-08 17:27
Alleen als je ook meer vermogen eruit trekt. Duurdere voedingen hebben actieve koeling en kunnen de ventilatoren langzamer laten draaien als 100% koeling niet nodig is. Een 400 watt voeding die 250 watt levert wordt volgens mij niet warmer dan een 300 watt voeding die 250 watt levert, en maakt dus evenveel geluid.

• Milo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-12-2025
Ik zou, zoals Abbadon al zegt, het eerst proberen met je oude voeding(=PSU). Als je mazzel hebt, trekt die het, en dan hoef geen geld uit te geven aan een duurdere voeding.

Mijn 230W voeding trekt m'n GF1 DDR+athlon 900 perfect stabiel, maar zodra ik hem op 1Ghz zet haalt ie het niet meer. Aangezien ik ook een athlon XP ga kopen, denk ik dat ik wel een 300W voeding nodig heb, maar toch ga ik het eerst met deze 230 proberen. Mocht dat niet genoeg zijn, ga ik bij een random hardware zaak in utrecht een 300W voeding halen, kost €29,- geen bezorg kosten, klaar. Mocht die het niet trekken, kan ik hem natuurlijk zo weer terugbrengen. Voordeel van in de winkel kopen is ook dat je kunt vragen of ze hem ff voor je willen aansluiten (moeten ze wel de paperclip truuk kennen en willen doen, of een test opstelling hebben ofzo).

Nog even iets anders: iedereen roept wel, neem veel, 400W enzo, maar de kwaliteit van de voeding is ook heel belangrijk. Een goede 145W voeding trekt mijn systeempje ook (heb ik getest). Je hebt dus best kans dat een 300W voeding van merk X beter is dan een 400W voeding van merk Y. IMO is een voeding al dat extra geld niet waard, tenzij je perse een voeding met 2 fans die temperatuur geregeld(=niet aktief, alle fans zijn aktief) zijn wil hebben.

Lao Tzu: "As soon as you have made a thought, laugh at it."

Verwijderd

Op dinsdag 07 mei 2002 12:58 schreef DeX het volgende:

[..]

* DeX is ook PSU n00b
nee, niet per definitie. Je moet wel zorgen voor een goede voeding, deze worden meestal beter gekoeld (betere fans) dan goedkopere voedingen, daarnaast leveren ze het vermogen wat ze zeggen te leveren en niet minder.

Verwijderd

Op dinsdag 07 mei 2002 13:04 schreef Milo het volgende:
Ik zou, zoals Abbadon al zegt, het eerst proberen met je oude voeding(=PSU). Als je mazzel hebt, trekt die het, en dan hoef geen geld uit te geven aan een duurdere voeding.

Mijn 230W voeding trekt m'n GF1 DDR+athlon 900 perfect stabiel, maar zodra ik hem op 1Ghz zet haalt ie het niet meer. Aangezien ik ook een athlon XP ga kopen, denk ik dat ik wel een 300W voeding nodig heb, maar toch ga ik het eerst met deze 230 proberen. Mocht dat niet genoeg zijn, ga ik bij een random hardware zaak in utrecht een 300W voeding halen, kost €29,- geen bezorg kosten, klaar. Mocht die het niet trekken, kan ik hem natuurlijk zo weer terugbrengen. Voordeel van in de winkel kopen is ook dat je kunt vragen of ze hem ff voor je willen aansluiten (moeten ze wel de paperclip truuk kennen en willen doen, of een test opstelling hebben ofzo).
Ik denk dat je 230je het met een XP wel erg zwaar zal krijgen, zeker als je huidige voeding een 1000 niet trekt...

• DeX
  • Laatst online: 13-01 09:52

DeX

Ik zit geloof ik ook op het randje..
Athlon 1000
Geforce 256
54x cd-rom
2x philips "brander"

230 watt..

Verwijderd

Op dinsdag 07 mei 2002 13:07 schreef DeX het volgende:
Ik zit geloof ik ook op het randje..
Athlon 1000
Geforce 256
54x cd-rom
2x philips "brander"

230 watt..
Als je gaat upgraden hou dan in je budget rekening met een nieuwe PSU. Er wordt d8 meestal geadviseerd om samen met athlons een 300 watt voeding te gebruiken. Veel kasten en leveranciers leveren niet eens meer minder dan dat 8-)

• Milo
Ik denk dat je 230je het met een XP wel erg zwaar zal krijgen, zeker als je huidige voeding een 1000 niet trekt...
Daar heb je best kans op ja. Maar ik geef hem een kansje, omdat een XP zoals je weet minder stroom verbruikt dan een TB, en een GF4 4200 denk ik ook wel minder dan een GF1 DDR (die, als ik het me goed herinner, behoorlijk wat stroom vreet).

• Saekerhett
Op dinsdag 07 mei 2002 13:11 schreef Milo het volgende:

[..]

Daar heb je best kans op ja. Maar ik geef hem een kansje, omdat een XP zoals je weet minder stroom verbruikt dan een TB, en een GF4 4200 denk ik ook wel minder dan een GF1 DDR (die, als ik het me goed herinner, behoorlijk wat stroom vreet).
Maar als een GF4 Ti4200 minder dan een GF1 DDR vreet, vreet ie dan ook minder als een GF2 MX?? Want dan hoef ik me geen zorgen te maken!

• Milo
Maar als een GF4 Ti4200 minder dan een GF1 DDR vreet, vreet ie dan ook minder als een GF2 MX?? Want dan hoef ik me geen zorgen te maken!
Ik denk dat je dat wel op je buik kan schrijven :).

Hoewel misschien niet iedereen het weet, is de GF1DDR nog best een snel beestje, in ieder geval in de meeste gevallen sneller dan z'n broertje Gf2mx. Deze snelheid kost wel wat wattjes. In het LX moederbordje van de vader van m'n vriendin deed de gf1DDR het zo goed als niet (windows bootte amper, en zodra je iets met 3d deed => hang), en met een gf2mxje (wel zonder fan, dus dat scheelt ook iets) draait ie als een zonnetje(LX moederborden staan erom bekend dat ze niet zoveel stroom kunnen leveren aan het AGP slot).

Verwijderd

even een vraag.. wat gebeurd er precies als je voeding het niet meer aankan?

• Saekerhett
Op dinsdag 07 mei 2002 14:07 schreef hansaat het volgende:
Ja, ben ik ook benieuwd naar!

• Abbadon
Op dinsdag 07 mei 2002 14:07 schreef hansaat het volgende:
Dan kan er van alles gebeuren. Ik heb een keer meegemaakt dat m'n HD's steeds uitvielen, maar ook dat de bak volledig vastliep @ flankspeed. Symptomen te over, tenslotte is er een onderdeel dat niet genoeg prik krijgt en er de brui aangeeft met alle gevolgen van dien.

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 21:30
Op dinsdag 07 mei 2002 14:09 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Ja, ben ik ook benieuwd naar!
Dan kan hij niet die power leveren aan de apparaten die hierom vragen... dus je systeem wordt instabiel omdat bv. je proc minder power krijgt dan nodig.
Zie het als een 100W lamp die op een 50W voeding zit, hij zal wel branden maar heel flauw.

Kan ook zo wezen dat je voltages inzakken, 12 volt wordt ineens 11v oid.

Verwijderd

Ik heb het volgende systeem:

AMD Athlon 1400 mhz
256 mb ddr ram
s3 pci kaartje (tijdelijk)
abit KG7-raid
2x IBM 7200 RPM in raid
dvd pioneer
lite-on brander

Ik had vorige week een lanparty en kreeg ter bruikleen een geforce 4 mx 460 64 mb ddr

Helemaal goed ingeinstalleerd! onder de GAMES vloog het beeld soms gewoon uit en kon ik de computer weer uitzetten
of kreeg een spontane reboot... eerder met mijn oude tnt2 in dit systeem nooit problemen gehad...

Ik heb een a-open midi tower mer a-open 235 wat voeding
Ik vraag me nu dus af of het door de voeding kwam??? of die het niet aankon??

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 21:30
Op dinsdag 07 mei 2002 14:18 schreef hansaat het volgende:
Ik heb het volgende systeem:

AMD Athlon 1400 mhz
256 mb ddr ram
s3 pci kaartje (tijdelijk)
abit KG7-raid
2x IBM 7200 RPM in raid
dvd pioneer
lite-on brander

Ik had vorige week een lanparty en kreeg ter bruikleen een geforce 4 mx 460 64 mb ddr

Helemaal goed ingeinstalleerd! onder de GAMES vloog het beeld soms gewoon uit en kon ik de computer weer uitzetten
of kreeg een spontane reboot... eerder met mijn oude tnt2 in dit systeem nooit problemen gehad...

Ik heb een a-open midi tower mer a-open 235 wat voeding
Ik vraag me nu dus af of het door de voeding kwam??? of die het niet aankon??
Kan.. hoeft niet direct. Echter is 235W erug weinig, zeker met een AMD 1400, deze zuipen meer dan een XP proc.
Dus als je dan opeens je S3(wat niet veel vreet) gaat vervangen door een MX, die denk ik een stukkie meer lust, kan je net op het kantel punt zitten van een stabiel/onstabiel systeem.

Probeer gewoon een 300W+ voeding telenen en kijk wat er gebeurt.

Verwijderd

ach ik neem gewoon een nieuwe voeding altijd beter!
zeker nu ik die geforce 4 ti 4200 ga kopen... deze zal nog meer stroom gaan trekken.....

Verwijderd

tis ook allemaal logisch al die spullen in je pc'tje vragen energie en het moet niet te weinig krijgen anders loopt het niet meer stabiel

Ik moet erook bij zeggen dat ze tijdens die lanparty flik aan het downloaden waren van mijn schijf... tja...

en dan flik qauake 3 spelen.... die voeding had het gewoon niet meer

• Saekerhett
Op dinsdag 07 mei 2002 14:31 schreef hansaat het volgende:
tis ook allemaal logisch al die spullen in je pc'tje vragen energie en het moet niet te weinig krijgen anders loopt het niet meer stabiel

Ik moet erook bij zeggen dat ze tijdens die lanparty flik aan het downloaden waren van mijn schijf... tja...

en dan flik qauake 3 spelen.... die voeding had het gewoon niet meer
Zou je willen editten? Danku.

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Je kunt ook een maxpower 300 watt kopen, daar zit zo'n leuk potmetertje in waarmee je em af kunt stellen :)

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

• Tha_TE
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-06 15:43
heb gewoon een 350 watt voeding ..... :)

• Saekerhett
Op dinsdag 07 mei 2002 15:05 schreef Tha_TE het volgende:
...
Wat doe jij nou?

• Tha_TE
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-06 15:43
Op dinsdag 07 mei 2002 15:06 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Wat doe jij nou?
sry typfoutje :)

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:41

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Tja je kan het gewoon proberen natuurlijk, idd over het algmeeen merk je het wel aan een instabiel systeem, spontane reboots, en vastlopers.

blijk dat na het installeren van je nieuwe kaart je pc dit begint te doen, dan akn je dan nog es je voeding gaan vervangen.

Het hangt ook heel erg van de kwaliteit van de voeding af. Ik persoonlijk heb bv liever een GOEIE 250 watt dan een brakke 300 watt

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• Saekerhett
Ik weet eigenlijk nog steeds niet voor 100% zeker hoeveel Watt ik heb. Op het aankoopbewijs staat 250 Watt voeding, maar als ik net onder de ventilator van de voeding kijk, zie ik een rood indeukinkje met het getal 230 erop. Zou het dan 230 Watt zijn, of betekent dat iets anders?

• Saekerhett
Ok, ik heb wat nieuwe informatie en stiekem een klein kickje, zal ik niet meer doen in dit topic :X ;)

Aan de binnenkant zit er een stikkertje op met de code:

PC250NLXAF

En nog wat andere hele vage getalletjes die haast niet te lezen zijn. Zou het dan toch 250 Watt zijn?

• Abbadon
Jongens, nu zijn we (incl. deze post) als 38 post verder met iets dat naar mijn mening is ontaard in neuzelen over een nieuwe voeding :{ Ik wil niet vervelend doen, maar het is nu toch wel duidelijk? Probeer het gewoon, werkt 't niet lekker, prop er dan een nieuwe in. Als je een Ti4200 kan betalen moet een fatsoenlijke PSU toch geen probleem zijn :?

• Saekerhett
Op dinsdag 07 mei 2002 22:53 schreef Abbadon het volgende:
Jongens, nu zijn we (incl. deze post) als 38 post verder met iets dat naar mijn mening is ontaard in neuzelen over een nieuwe voeding :{ Ik wil niet vervelend doen, maar het is nu toch wel duidelijk? Probeer het gewoon, werkt 't niet lekker, prop er dan een nieuwe in. Als je een Ti4200 kan betalen moet een fatsoenlijke PSU toch geen probleem zijn :?
Ehh een fatsoenlijke PSU kost dan 65 euro, dit heb ik er dus niet bijgerekend, vanuitgaande dat het niet nodig zou zijn met 235/250 Watt (wat heb ik nou?). Kijk, ik heb nu iets van 340 euro totaal, ruim genoeg dus, maar het komt bij mij als 16 jarige wel hard aan als blijkt dat je ineens 65 euro bij moet betalen voor een goede werking!

• Abbadon
Op dinsdag 07 mei 2002 22:58 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Ehh een fatsoenlijke PSU kost dan 65 euro, dit heb ik er dus niet bijgerekend, vanuitgaande dat het niet nodig zou zijn met 235/250 Watt (wat heb ik nou?). Kijk, ik heb nu iets van 340 euro totaal, ruim genoeg dus, maar het komt bij mij als 16 jarige wel hard aan als blijkt dat je ineens 65 euro bij moet betalen voor een goede werking!
Ja, maar als je nu een 235 of 250Watt PSU hebt, wat veranderd dat aan de situatie? Het blijft nog steeds proberen. Of hoop je dat je hier te horen krijgt dat die 15 Watt hét verschil uitmaakt? Niemand kan jou dat garanderen, het blijft proberen en als je geluk hebt werkt 't stabiel & probleemloos, heb je pech, get ready to shell out €65 more. Dat is het fait accompli waar je nu voor gesteld staat. Zelf heb ik het ook meegemaakt met mijn huidige bak: ik had een 330W PSU en heb daar rücksichtslos twéé XP's, twéé Geforce's (3 en 2MX) en twéé 10000rpm disken aan gehangen (plus de overige zooi) onder het mom van nooit geschoten is altijd mis. Het spul draaide warempel terwijl jan & alleman 400+W aan ried. Ik zou zeggen, koop die Ti4200, pleur 'm er in en je ziet wel waar het schip strand :) Er hier ellenlang over door keuvelen veranderd niets aan de situatie.

• Saekerhett
Op dinsdag 07 mei 2002 23:15 schreef Abbadon het volgende:

[..]

Ja, maar als je nu een 235 of 250Watt PSU hebt, wat veranderd dat aan de situatie? Het blijft nog steeds proberen. Of hoop je dat je hier te horen krijgt dat die 15 Watt hét verschil uitmaakt? Niemand kan jou dat garanderen, het blijft proberen en als je geluk hebt werkt 't stabiel & probleemloos, heb je pech, get ready to shell out €65 more. Dat is het fait accompli waar je nu voor gesteld staat. Zelf heb ik het ook meegemaakt met mijn huidige bak: ik had een 330W PSU en heb daar rücksichtslos twéé XP's, twéé Geforce's (3 en 2MX) en twéé 10000rpm disken aan gehangen (plus de overige zooi) onder het mom van nooit geschoten is altijd mis. Het spul draaide warempel terwijl jan & alleman 400+W aan ried. Ik zou zeggen, koop die Ti4200, pleur 'm er in en je ziet wel waar het schip strand :) Er hier ellenlang over door keuvelen veranderd niets aan de situatie.
Ok ok, doe ik dat maar :)

• EXX
  • Laatst online: 09-08 12:52

EXX

EXtended eXchange

Hoe zit het eigenlijk in combinatie met een P!!!-800E. Ik dacht toch dat intel CPU's minder stroom verbruiken? Kan ik met de huidige 235 Watt voeding de Matrox G200 vervangen door een Geforce 4 Ti4200?

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

• McFlipp
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-04-2023

McFlipp

24...

Nouja ik ga ook een ti4200 kopen en heb nu een Geforce 1 DDR (jummie wat een relax kaartje!). En zoals ik las trekt die flink wat stroom dus laten we maar hopen dat ie daarmee werkt :) Want ik ben ook 16 en 65 euro is echt niet weinig ofzo!

Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop

• Bzzje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-06 14:55

Bzzje

Negeren is vooruitzien

Op dinsdag 07 mei 2002 21:44 schreef Saekerhett het volgende:
Ik weet eigenlijk nog steeds niet voor 100% zeker hoeveel Watt ik heb. Op het aankoopbewijs staat 250 Watt voeding, maar als ik net onder de ventilator van de voeding kijk, zie ik een rood indeukinkje met het getal 230 erop. Zou het dan 230 Watt zijn, of betekent dat iets anders?
die 230 is voor hoeveel VOLT hij aankan.
dat indeukdingetje kan je schuiven naar 110 of 220 (soms staat daar 230, soms 240)
110 volt is in sommige landen de standaard-netspanning.
Probeer dat NOOIT uit op een 220 net

Negeren is vooruitzien

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Gewoon proberen... De ene voeding is de andere niet... Sommige voedingen van 230 of 250 watt trekken het wel, andere weer niet...

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

Verwijderd

Ik heb nog wel een voeding te koop:

300 Watt Aopen voeding komt uit Aopen H600a kast.

Is goed gaat weg voor een 400watt voeding. Dit is niet het juiste topic daarvoor dus mail me maar als je intresse hebt.

• QuestGamer
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-05 22:58

QuestGamer

Questje

Op dinsdag 07 mei 2002 21:44 schreef Saekerhett het volgende:
230 VOLT denk ik :)
Dat is meestal wat uit je stopcontactje komt :p

Dus het zal wel 250 WATT zijn denk ik.

Ik stream Poker, Retro Games & Good Vibes op Twitch.tv/Questje :-)

Pagina: 1