hd stuk?

Pagina: 1
Acties:

• The_Duke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-04 15:31
een kennis heeft problemen met de harde schijf, die word niet meer herkent. ik ben dus ff langs geweest en heb ff geprutst.
Bij het opstarten krijg ik de melding dat de diskette niet goed is en dat er een andere in moet. via msdos kan ik de hd niet benaderen, de cd-rom drive is automatisch c:\ geworden.
Het bios (award) geeft nog wel aan dat er een hd is.
Ik heb de hd maar meegenomen en heb m als tweede hd (slave) in me eigen pc gehangen, als ik de hd benader zie ik een onbekent bestand zonder naam ter grootte van 0kb.
als ik de properties van de hd check geeft ie aan dat er 2 gig aan data op staat.
is alle data nou beschadigd of zo?? is het nog te fixen?? helpt formatteren?
Het is trouwens een 5.25" quantum bigfoot 2.1 gig (museum stuk :P )

• Sailorman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-04 21:56
Probeer anders eerst om de computer met een DOS opstartsdiskette of anders met de Windows 98 cdrom te booten naar DOS. Voer dan het commando FDISK /MBR uit. Het kan zijn dat je master boot record beschadigd is waardoor de partitietabel niet meer goed uitgelezen kan worden. Als dit niet werkt, probeer onderstaande optie.

Als je de computer opstart met een DOS opstartdiskette en het programma FDISK start vanaf de commandprompt, wat geeft dit dan aan? Misschien kan je proberen met FDISK de schijf opnieuw te partitioneren en te formatteren. Je data is dan wel foetsie. Succes ermee!

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Mjah, het kan ook zijn dat je hdd op een andere manier herkend wordt in jouw machine.. Daardoor lijken de partitie-tabellen corrupt, terwijl ze misschien op die oude machine nog intakt zijn..

Wel iets om voor op te passen dus als je nog data wilt redden!

• Sfynx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Sjek dus idd ff of de HD in beide systemen op dezelfde modus staan in het BIOS. Hier staat alles op LBA en is t dus uitwisselbaar, weet niet of t daar ook zo is (je hebt ook CHS, Large etc etc)

• The_Duke
Op dinsdag 07 mei 2002 12:51 schreef Sfynx het volgende:
Sjek dus idd ff of de HD in beide systemen op dezelfde modus staan in het BIOS. Hier staat alles op LBA en is t dus uitwisselbaar, weet niet of t daar ook zo is (je hebt ook CHS, Large etc etc)
yep hier ook op lba en op het andere systeem ook

• The_Duke
kep wat met partition magic zitte testen en die geeft aan dat er eenorm veel fouten op de hd staan, als ik info over de hd probeer op te vragen prijg ik een error en moet ik pm7 helemaal afsluiten.

Ik neem aan dat de data die er op stond gewoon verloren is?? of valt er nog wat te redden?
Pagina: 1