Toon posts:

werkt abit-ka7 met nieuwe videokaarten?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi ik heb nu een athlon 700@850 op een abit ka-7,gf1 ddr. Ik zit nu te denken om een nieuwe videokaart(ati 8500 of gf4 4200) te kopen. Een paar maanden nadat ik mijn moederbord had was in het nieuws dat op deze mobo geen gf2 kaarten werkte omdat het agp slot een te bepaald voltage niet kon leveren of zoiets. Ik heb net een gf2 kaart geleent en i.d.d. hij doet het niet. Wat ik mij nou afvraag is of 1 van de nieuwe kaarten het wel gaan doen op mijn mobo?

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
gf3 en gf4 gebruiken nog veel meer stroom d8 ik...

Verwijderd

mijn moeder`s pc (mijn oude) heeft een ka7 met mijn ouder geforce 4 mx, gaat perfect

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bang dat het bij mij niet werkt omdat de mijne in april 2000 gekocht is en dat achteraf in het nieuws kwam dat gf2 niet werkte. Vervolgens hebben de mobomakers wat veranderd want de mobo's die na juni werden gemaakt hadden dit probleem niet meer, denk ik.

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Ik heb een tijdje een Radeon 8500 op m'n KA7(-100) gehad,
werkt perfect hoor. En veel beter beeld dan m'n oude Gf1ddr.

De KA7 serie ondersteunt gewoon AGP 4x, dus het is geen probleem. Sommige oude bordjes gaan maar tot AGP 1x, en ik geloof dat die een ander voltage gebruiken...

Maar Gf4 / Radeon 8500 is geen probleem op de KA7 :)

//Edit: Van mij was een 1.0 d8 ik, ook eerste serie...
Kan trouwens ook niks vinden met google over problemen tussen de Ka7 en GF2, heb je daar een concrete link van ?

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-08 12:43

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

bedoel je niet het probleem met de kt7(a) en de v7700 (gf2 grs/pro) videokaarten van Asus?

Verwijderd

sommige van de oudere moederborden uit deze serie misten een bepaalde condensator volgens mij. deze kan (kon) vervangen worden door de leverancier onder garantie voorbehoud (shoot me if i'm wrong)...

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Ah, gevonden in de KA7 faq:
I can't POST with my GeForce GTS 2 card. Why not?
On the Hot FAQ page of the ABIT USA site they say on this matter:

"ABIT's first four SoftMenu III models (BE6-II, BF6, KA7, KA7-100) include a PWM circuit design, with which GeForce 2 graphics cards (both GTS and MX) are incompatible. These cards may fail to initialize after a cold boot.

"We at ABIT are aware that the phenomenon of older mainboards not supporting newer peripherals is very frustrating. By making some capacitor changes, we have been able to alter the PWM's behavior and overcome this incompatibility. Therefore, the problem will not be found on any current SoftMenu III models (including BX133-RAID, KT7, or any others manufactured since July 2000).

"If you have an early SoftMenu III board and are experiencing cold boot problems with a GeForce 2 card, please contact your nearest ABIT branch office for an RMA, and our engineers will make the necessary adjustments."
code:
1
http://www.viahardware.com/faq/ka7/ka7faq.htm

Bij de Graphic Cards sectie...

Ik had er nog nooit van gehoord... maar blijkbaar heeft de KA7-100 versie die ik had daar geen last van.
Maar je kunt het dus laten oplossen door Abit zelf, gewoon ff mailen naar ze.
Pagina: 1