Toon posts:

Welk geheugen bij P4/AMD XP

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Welk geheugen kan ik het best nemen bij een P4 of een AMD XP, qua prijs/kwaliteit verhouding? Ook met een beetje oog op de toekomst (clawhammer).
DDR natuurlijk, maar welke soort? Ik zie echt door de bomen het bos niet meer ;( PC2100, PC 2700, etc. Ik word er gek van!
Wie kan mij helpen?

Verwijderd

als je de clawhammer wilt, is het niet handig om een nieuwe proc te kopen, aangezien the hammers beiden op een andere socket komen dan AMD XP.

vind je het niet erg om aan het eind van het jaar een nieuwe mobo te kopen, dan:

P4 STANDAARD met rambus of DDR. op SDRAM verlies je zoveel potentiele snelheid van de P4
AMD kan je wel met DDR doen, want die kan je dan weer in je mobo zetten van je hammer

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:57
Je wil DDR-SDRAM maar wordt gek :? Er is maar één soort DDR-SDRAM (184pins) en dat is tegenwoordig in slechts twee officiële snelheden te krijgen: PC2100 en PC2700. Ik doe 'm dicht omdat de vraag a) super onduidelijk dan wel vaag is (je ziet door de bomen het bos niet meer, verwacht je nu hele verhandelingen van deze of gene over wat je moet doen) en b) ik heb stevig het gevoel dat je zelf niet goed gezocht hebt en hier maar een pasklaar antwoord verwacht. Hier een voorzetje: [search=pc2100 pc2700]

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Dit topic is gesloten.