Toon posts:

[c++][BCB5] RAD Development

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet voor school twee applicatie maken in de vorm van Server en Client. De Server applicatie dient er voor om database opdrachten te verwerken en de nodige informatie terug te sturen naar de client applicatie.

Mijn vraag is nu alsvolgt; welke componenten moet ik gebruiken om de connectie te realiseren? Het is dus zaak dat meerdere client applicaties tegelijk verbinding maken met de server. En hoe verzorg ik het overspelen van informatie?

Als je een opzetje weet of een link naar een goede site hoor ik dat graag, want ik kan me geen wijs maken uit al die componenten.

( ps. Ik gebruik dus Borland C Builder 5 )

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:08
Heb je al eens iets gedaan met C++ Builder of met C++ op zich? Ik kan me voorstellen dat dit geen al te gemakkelijke opdracht is, en als je nog niet met C++ Builder gewerkt hebt.... (dit laat je toch uitschijnen door het feit dat je 'geen wijs geraakt uit al die componenten'.)

Er zijn genoeg tutorials op het net te vinden over C++ Builder en over Delphi (ja, daar ben je ook iets mee want Delphi en C++ Builder gebruiken dezelfde VCL).
Kijk eens op de community pages van Borland enz.

https://fgheysels.github.io/

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben redelijk bekend met BCB en de vcl, alleen met het maken van een connectie komt ik toch echt in de knoop, moet ik gebruik maken van een TSocketServer, DCom, of die hele oude standaard waar ik de naam even zo snel niet van weet.

Dat is waar ik geen wijs uit kan worden en ik heb uiteraard al gezocht en gedaan, maar ik kom er helaas niet echt uit.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties allemaal >:)

Ben nu tot zover gekomen met zoeken, maar ik zou graag objecten wilen versturen:

http://community.borland.com/article/0,1410,26276,00.html

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-09 20:49

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

En wat gaat er mis bij het versturen van die objecten dan????

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• [ti]
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Als je de enterprise versie van BCB5 gebruikt zou ik je aanraden CORBA/VisiBroker te gebruiken. Hierin wordt vrijwel alles voor je gedaan, je moet alleen even de .idl-syntax leren (maar die is gelukkig niet zo ingewikkeld).
Pagina: 1