Toon posts:

VPN verbinding maken met MXStream

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk om onder Windows 98 een VPN verbinding over de VPN verbinding te leggen die gebruikt wordt voor je MXStream verbinding. Dus een VPN tunnel in een VPN tunnel maken.

Dit moet onder windows 98SE gebeuren, als het kan. Een ander OS is geen optie.

Windows 98SE wil maar 1 VPN-adapter laten installeren en maar 2 Externe toegangs-adapters (waarvan 1 met VPN ondersteuning)

Als je dus je MXStream VPN-verbinding open hebt staan en je probeert nog een VPN-verbinding te openen, krijg je de mooie 691 foutmelding, het opgegeven apparaat is al in gebruik.

Weet iemand hier een oplossing voor? Dus een extra progammaatje, of iets dergelijks? Of is het gewoon niet mogelijk? Als iemand hier meer info over heeft hoor ik het graag.

Weet trouwens niet zeker of ik hiervoor bij Internet & telefonie moet zijn of dat ik hem in Windows OS-en had moeten plaatsen.

• gulie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-12-2024
is de router die je gebruikt zowiezo geschikt om een vpn verbindig door te geven want de verbingen die er ligt is niet een direkte maar en lose verbing van je modem kijk daar eerst eens naar en daarna een de poorten definjeren dat kan meschien werken weet het niet zekker

Ben Dis... dyc... dic... Dyslexie

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:41

qless

...vraag maar...

MxStream gebruikt een PPTP tunnel. Je kunt niet echt gemakkelijk op het os nog een pptp tunnel door de al bestaande jagen. Wat wel kan:
-ipsec tunnel door de pptp tunnel
-via aparte router (bv vigor2200e e.d.) en dan windows laten tunnel daardoorheen

Website
Drones: Air 3s, Mini 4 Pro, Avata 2
Camera's: Canon R6, Canon 5d2, Dji Osmo Action 4
Objectieven: 8 fisheye, 14f2.8, 24f2.8, 50f1.8, 135f2, 17-40f4, 24-105f4, 70-300f4-5.6, 150-600f5-6.3, 25f2.8-2.5x-5x

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 07 mei 2002 10:56 schreef Gulie het volgende:
is de router die je gebruikt zowiezo geschikt om een vpn verbindig door te geven want de verbingen die er ligt is niet een direkte maar en lose verbing van je modem kijk daar eerst eens naar en daarna een de poorten definjeren dat kan meschien werken weet het niet zekker
Het is een Planet Internet verbinding. Het gaat erom dat zoals zij het standaard afleveren, wij daarna een VPN verbinding moeten kunnen aanmaken.
Op dinsdag 07 mei 2002 10:59 schreef qless het volgende:
MxStream gebruikt een PPTP tunnel. Je kunt niet echt gemakkelijk op het os nog een pptp tunnel door de al bestaande jagen. Wat wel kan:
-via aparte router (bv vigor2200e e.d.) en dan windows laten tunnel daardoorheen
- een aparte router is helaas geen optie, eigenlijk zou ik aan de hardware niks mogen wijzigen.
- IPSEC ken ik uit Win2k maar niet onder win98se. Hoe bedoel je dit precies dan?

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 14:56
Op dinsdag 07 mei 2002 10:59 schreef qless het volgende:
Kan wel gewoon een pptp over een pptp zetten....heb het nog niet in 98 gedaan, maar met 2000 is het geen enkel probleem. Lijkt mij dan dat het met 98 ook bestwel te doen is. kunnen d8 ik max 255 tunnels in elkaar worden gezet..dus met 2 is dat appeltje eitje natuurlijk

iRacing Profiel

Verwijderd

Op woensdag 08 mei 2002 09:13 schreef kroegtijger het volgende:
Kan wel gewoon een pptp over een pptp zetten....heb het nog niet in 98 gedaan, maar met 2000 is het geen enkel probleem.
Precies, volgens mij kan een vpn over een vpn alleen in win2k, en wordt dit niet ondersteund in 9x. Ik dacht dat dit wel eens vaker was langsgekomen hier.

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Op dinsdag 07 mei 2002 10:48 schreef 2Tweet het volgende:
Dit moet onder windows 98SE gebeuren, als het kan. Een ander OS is geen optie.
Vettuh Pech.

MXStream is in weze al een VPN verbinding, en wat jij wil is een VPN verbinding maken over een VPN verbinding. Dit heet "VPN Tunneling" en helaas is de netwerkconfiguratie van Windows 98 niet ge-avanceerd genoeg om dit te kunnen.

Met Windows NT, Windows 2000, en Windows XP kan het wel, omdat de netwerkconfiguratie van deze OS-en wel VPN-Tunneling ondersteund.

Je hebt dus drie keuzes:

- Upgraden naar Windows NT, Windows 2000, of Windows XP. (goedkoopst als je Windows kopieerd)
- Je MXStream verbinding opzeggen en een verbinding aanschaffen die in eerste instantie geen VPN gebruikt. (Minder goedkoop daar je waarschijnlijk opnieuw installatiekosten moet betalen voor bijv. een Kabelmodem)
- Een router aanschaffen die dit voor je opknapt. (Waarschijnlijk het duurst, en ik weet nog niet of het wel werkt met Windows 98 aangezien je nog steeds VPN over VPN wil doen).

Indien je je zorgen maakt om de systeem eissen dan raad ik je aan Windows NT te installeren. Wil je blijven gamen op de machine installeer dan Windows 2000 of Windows XP.

Met Windows 98 gaat VPN over VPN ECHT NIET lukken.... dus als een ander OS geen optie is.... dan krijg je geen VPN. Heel simpel.

Aan jou de keus.... ;)

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Op woensdag 08 mei 2002 09:46 schreef smiley het volgende:

[..]

Precies, volgens mij kan een vpn over een vpn alleen in win2k, en wordt dit niet ondersteund in 9x. Ik dacht dat dit wel eens vaker was langsgekomen hier.
In Windows NT, Windows 2000 en Windows XP is het mogelijk.

In Windows 95, Windows 98 en Windows ME kan het niet.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Pagina: 1