Netwerk probleem

Pagina: 1
Acties:

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Topicstarter
Ik heb gisteren wat netwerk spullen gekocht. 2 NE2000 10/100 Mbit kaartjes, een 5 poorts hub en wat kabels. Mijn ene pc slikte het kaartje zonder problemen. Opstarten, installeren en lopen. AMD k6-2 450, 96 Mb, Asus P5a, Win98 SE. Mjin andere pc deed het wat minder. Het booten duurt eeuwen. Was het al niet zo snel, nu kan ik al gauw 3,5 minuut wachten, tot er uberhaupt iets gaat branden aan IDE ledje. Het bootscherm is dan al voorbij, hij is al bezig win98se te laden. Celeron 466, 128 MB, Asus P3B-F. Is ie eenmaal opgestart, kan ik UT zonder problemen spelen over het netwerk. Halflife of starcraft willen niet over het netwerk werken, alhoewel beide computers identieke netwerkkaarten en installatie hebben. Het IPX protocol is ook bij beide geinstalleerd. Misschien dat iemand wat tips heeft hiervoor. Bedankt alvast.

• soepkip
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-06 09:59

soepkip

Kratjes kunnen nu ook voorin

tcp/ip installeren en
dhcp (dus vast ip adres aangeven) uitzetten, sheelt veel bij het opstarten

da's goeie shit ---> zeker aalsmeerweg bekende

Beste film ooit

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Topicstarter
Ja ja, soepkip.
www.aalsmeerweg.com roels, al doen ze de Chello weg voor een goedkopere ADSL...

De Plee is daar maandagavond in ieder geval bere schoon, maarre

Ik zal eens proberen DHCP of zo uit te zetten, alleen werkt Halflife wel met TCP/IP en niet met IPX? Starcraft moet ook gaan werken, dat werkt ook met IPX geloof ik. Het netwerk zelf doet het prima met filetransfers. LIghtning fast!

• soepkip
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-06 09:59

soepkip

Kratjes kunnen nu ook voorin

oudere spellen ondersteunen alleen ipx zoals warcraft ofzo, alle nieuwe tcp/ip anders kun je ook niet on-line gamen

natuurlijk doen ze chello weg, die adsl die ze krijgen is een proef --> dit betekend in het begin zeer lage kosten en zeer hoge snelheden (bij proeven krijg je nl meestal een veel hogere snelheid pas wanneer het wordt ingevoerd gaan ze opdelen in verschillende abbo's

Beste film ooit

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Topicstarter
Hij doet 't!! DHCP uitzetten scheelde inderdaad een boel, vast IP adres is wel sneller. Ik moest alleen nog de IPX/?? verbindingen voor de dialup adapter op beide computers uitvinken, nu kan ik gewoon over IPX games, thanks!