freesco loopt vast

Pagina: 1
Acties:

• 6bit
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-08 18:35
Hoi,

mijn freesco boot loopt vast bij loading kernel......... ik heb al gezocht en heb de videokaart vervangen voor een andere dat hielp niet, 2 andere schijfjes geprobeert, dat hielp niet, ook heb ik in het bestand syslinux.cfg vga=4 naar vga=0 gezet ook zonder resultaat, weet iemand nog een mogelijk probleem
het gaat om een AMD 486 DX2 66 MHz 16mb intern, 540 mb hd, s3928 pci videokaart en 2 sitecom pci nics

the things we fear most have already happened to us

• Makkie80
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-07 18:08

Makkie80

Makkie voor Makkie!

Heb ik ook gehad met een Pentium 200 MMX, heel irritant, na even wat gekloot in de bios en dan een reboot deed ie het vaak weer even :? Nu een Pentium 75 met 24 MB in gebruik.. Loopt weer als een tiet! :D

• 6bit
wat voor gekloot in de bios dan???????

• Makkie80

Makkie80

Makkie voor Makkie!

Dat is het vreemde.. gewoon wat heen en weer switchen, dus eigenlijk niks veranderen, vervolgens saven en rebooten.. deed ie het weer een tijdje tot ie weer begon vast te lopen.. Heb van alles geprobeerd in de bios zoals uitschakelen plug en play, toewijzen irq's enzo, maar hielp (in mijn geval) allemaal niks. Niet toevallig nog ergens een ander beschikbaar pc'tje staan?

• 6bit
ik had het eerst op een p166mmx met 64 mb intern en een 2,5 gig hd staan, draaide probleemloos, maar is wel een hele overkill voor freesco. dus dit was eigenlijk al de andere pc, in mijn bios kun je plug en play helemaal niet uitschakelen.....

• Makkie80

Makkie80

Makkie voor Makkie!

Harddisk ook op FAT16 geformatteerd? Of draai je hem van diskette?

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Op dinsdag 07 mei 2002 10:44 schreef Makkie80 het volgende:
Harddisk ook op FAT16 geformatteerd? Of draai je hem van diskette?
diskette zo te lezen; lijkt me toch het meest waarschijnlijke dat het een dode flop is, of misschien een dode diskdrive :? :)

• Makkie80

Makkie80

Makkie voor Makkie!

Op dinsdag 07 mei 2002 10:46 schreef veldmuis het volgende:

[..]

diskette zo te lezen; lijkt me toch het meest waarschijnlijke dat het een dode flop is, of misschien een dode diskdrive :? :)
Er zit een harddisk in staat er... misschien eens proberen te booten vanaf harddisk dan? (fdisk, format /s en move2hdd) Oh ja.. moet wel FAT16 zijn met een hd van 540 MB, kan het dus ook niet aan liggen..

• 6bit
ik heb verschijdene flops geprobeert, en booten van hd wil ik wel, maar als hij dus al niet voorbij het loading kernel...... komt kan ik geen move2hdd doen....... ik zit vast, weet geen oplossingen meer, is een bios uit het jaar 0 waar je bijna niets in kunt stellen....

• mrEarthling
  • Niet online
Heb je je diskette niet tegen schrijven beveiligt staan?

Gaat je geen reet aan wat voor een Pjoeter ik heb ;)

• Makkie80

Makkie80

Makkie voor Makkie!

HD even in die P166 hangen en daar freesco overzetten op de hd, vervolgens weer in de 486, dan maar bidden dat ie het doet..

• 6bit
is nog te proberen, zal ik vanmiddag nog wel even een poging toe doen, moet ik eerst weer die hd bracket uitelkaar halen,

en nee, schijven zijn niet tegen schrijven beveiligd

Verwijderd

Had ik ook op mijn Cyrix 300 met 24 MB.

Nadat ik in het BIOS alle flauwe kul had uitgezet, zoals ROM shadowing en advanced power onzin en al dat soort troep, liep het perfect. Freesco gebruikt dat toch allemaal niet.

• 6bit
heb eerst de hd in een andere comp zitten, zal daarnaa als het niet werkt zal ik nog een keer rommelen in de bios

Pagina: 1