Asus P5K Pro, 2 Gb DDR2, Samsung 500 GB HD, XFX Alpha DOG 670Mhz, E8400
hehe
ok ik zal het ff uitleggen.
tis heel simpel @home is van essent die levert kabel in het oosten van het land voornamelijk.
dus waarschijnlijk kan jij dat ook niet krijgen.
en @home heeft idd hele hoge snelheden maar de kosten zijn nagenoeg gelijk aan andere kabel/adsl(basic) abbonnementen.
ok ik zal het ff uitleggen.
tis heel simpel @home is van essent die levert kabel in het oosten van het land voornamelijk.
dus waarschijnlijk kan jij dat ook niet krijgen.
en @home heeft idd hele hoge snelheden maar de kosten zijn nagenoeg gelijk aan andere kabel/adsl(basic) abbonnementen.
bit of byte?Op dinsdag 07 mei 2002 09:59 schreef Hielkej het volgende:
ik kan ook wel meer dan 150kbite/s halen (chello Friesland, 55euro/maand)
Telenet? Sorry, maar nog nooit van gehoord...Op dinsdag 07 mei 2002 10:01 schreef Fire69 het volgende:
Ik betaal bij Telenet 46€ en met een beetje geluk geraak ik zelfs aan de 800Kb/s!
Hij komt uit BelgieOp dinsdag 07 mei 2002 10:08 schreef toastingnow het volgende:
[..]
Telenet? Sorry, maar nog nooit van gehoord...
They made me do it.
@home is niet duurder, maar heeft inderdaad een hogere downloadsnelheid. Tot 475KB/sec om precies te zijnOp dinsdag 07 mei 2002 09:55 schreef toastingnow het volgende:
Heb nu kabelinternet via quicknet (Kop van Noord-Holland hier). Snelheid is 512/64Kbits.
Dus een download snelheid van max 64Kbytes. Nu zie veel posts dat mensen bv via @home met een downloadsnelheid zitten > 150Kbytes of nog hoger.
Wat abbo is dat dan en wat zijn de kosten? Volgens mij kom je alleen maar op hele hoge kosten dan uit, of niet?
Verwijderd
oh ja ????Op dinsdag 07 mei 2002 10:12 schreef xtentic het volgende:
@home = sloom
@home @ Almelo (dichtbij enschede)
de upload klopt niet, bv bij kazaa downloaden ze van mij met 15-16KB/s
Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Tue May 7 2002 om 10:34:07 UTC+0200)
Download : 191.7 KByte/sec (dit kan niet!)
Internationaal VS : 121.3 KByte/sec
Upload : 14.9 KByte/sec
Connection : 1,053.0 Conn/min
Ping test Nederland : 11.0 ms
Chello Arnhem, soms zit het mee vaak zit het tegen
Die upload is max 128Kbit/s (van Chello en @home), wanneer je in een test +/- 14kb/s haalt is dat goed en dat klopt ook gewoon. Je haalt nooit het theoretisch maximum. Programma's als Kazaa zijn niet in staat de upload en download snelheden perfect weer te geven. Wanneer je bijvoorbeeld DU Meter gebruikt zie je dat je nooit over de +/- 15kb/s upload heen komt.
(Overgenomen op Tue May 7 2002 om 10:34:07 UTC+0200)
Download : 191.7 KByte/sec (dit kan niet!)
Internationaal VS : 121.3 KByte/sec
Upload : 14.9 KByte/sec
Connection : 1,053.0 Conn/min
Ping test Nederland : 11.0 ms
Chello Arnhem, soms zit het mee vaak zit het tegen
Die upload is max 128Kbit/s (van Chello en @home), wanneer je in een test +/- 14kb/s haalt is dat goed en dat klopt ook gewoon. Je haalt nooit het theoretisch maximum. Programma's als Kazaa zijn niet in staat de upload en download snelheden perfect weer te geven. Wanneer je bijvoorbeeld DU Meter gebruikt zie je dat je nooit over de +/- 15kb/s upload heen komt.
ik zit ook in Almelo:Op dinsdag 07 mei 2002 10:25 schreef pentium het volgende:
[..]
oh ja ????
[afbeelding]
@home @ Almelo (dichtbij enschede)
de upload klopt niet, bv bij kazaa downloaden ze van mij met 15-16KB/s
voor de topicstarter:
Bij kabel wordt bandbreedte gedeeld zoals je vast wel weet, dus als je in de buurt zit van de theoretische snelheid zit je in een goede buurt
quicknet heeft bij jouw pakket een theoretische snelheid van 512/64Kbits dit wordt door quicknet "afgeknepen" waardoor je niet sneller kan, @home heeft een theoretische snelheid van 3.8 mbit/128 kbit dus dat ligt wat hoger, de kosten van @home zijn 44,95 pleuro's per maand
Bij kabel wordt bandbreedte gedeeld zoals je vast wel weet, dus als je in de buurt zit van de theoretische snelheid zit je in een goede buurt
quicknet heeft bij jouw pakket een theoretische snelheid van 512/64Kbits dit wordt door quicknet "afgeknepen" waardoor je niet sneller kan, @home heeft een theoretische snelheid van 3.8 mbit/128 kbit dus dat ligt wat hoger, de kosten van @home zijn 44,95 pleuro's per maand
Ik haalde met @home ook altijd tussen de 300 en 450 KB/s, lekker snel dus... Maar ze belden vorige week op of ik mee wilde doen aan een test voor een nieuw netwerk, waarmee ik in de eerste periode met 1,8MB/s kon downloaden wat naarmate er meer mensen werden aangesloten weer zou inzakken, nou komt zo'n kerel vanmorgen een nieuw modem plaatsen, zo gezegd zo gedaan hij plaatst het modem, zegtie: Hij doet ut nog niet, ze moeten dat bij @home nog ff regelen moet over een half uurtje tot een paar uur geregeld zijn. Nou mooi niet dus, die domme modem blijft knipperen bij het 2e lampie receive test oid, ik bellen naar de helpdesk @home, ze gaan nu een signaal meting ofzo doen en dit kan 3 tot 5 werkdagen duren
Ik zit dus nu weer met mijn 56K modempie te internetten
dus 1 tip: doe nooit met een beta test van @home mee
Ik hou van @Home... voor zo'n 45 euro per maand kan ik met maximaal 475 kilobyte/sec downloaden. Zonder datalimiet.
Gemiddeld haal ik toch altijd wel zo'n 300 tot 400 kilobyte/sec, dus reden tot klagen heb ik niet...
@Home levert trouwens ook in een groot gedeelte van Noord-Brabant...
Gemiddeld haal ik toch altijd wel zo'n 300 tot 400 kilobyte/sec, dus reden tot klagen heb ik niet...
@Home levert trouwens ook in een groot gedeelte van Noord-Brabant...
Download
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar 425.1 KByte/sec
Internationaal VS
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in de Verenigde Staten