Toon posts:

Resetten van teller op datum

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wil een bezoekers tellertje op mijn site, maar moet elke maand, week en dag resetten.
Dit is de bedoeling:

Bezoekers:
- Totaal (tot nu toe)
- Deze maand
- Deze week
- Vandaag

Ik maak dus lochischerwijs 4 tellers, waarvan de eerste (totaal) geen probleem is.

Maar hoe moet ik het .asp script nu vertellen dat de anderre tellers (maand week en dag) op een bepaald moment moeten resetten naar 0 ???
Dit gaat uiteraard apart, elke keer per script.

Lijkt mij dat ik de maandteller elke 1e van de maand moet late resetten, etc. maar HOE ???

Weet niet veel, heel weinig van VBscript, maar het is veel locgisch gedoe, en veel engels, dus ben er een beetje in aan het neuzen. Vandaar mijn vraag HOE ???

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:30
Je moet gewoon elke dag om 12 uur 's-nachts een scriptje draaien die dat controleert.

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Application.Lock
iMaandTeller = Application( "Maandteller" )
iMaandtellermaand = Application( "Maand" )
If ( Month( Date() ) <> iMaandtellermaand ) Then
  Application( "Maandteller" ) = 1
  Application( "Maandtellermaand" ) = Month( Date() )
Else
  Application( "Maandteller" ) = iMaandTeller + 1
End If
Application.UnLock

En zelfde kan je voor week en dag doen. :)

Of je werkt met een database, want application variabelen worden gereset wanneer IIS wordt gereset en als de server reboot. :)

Verwijderd

Of je controleert op de index pagina of de datum van nu een maand verschilt met de datum van de laatste reset. Zo ja, dan reset je de maandcounter. Wordt het niet precies op de omschakeling van de maand gereset, maar dat lijtk me niet zo een probleem..