Wie weet hoeveel CPU tijd bij gemiddelde PC's (zeg 1Ghz Athlon) het kraken van een 64bit key kost?
Dit i.v.m. een nieuw distributed processing project.
Kijk maar eens naar RC5-64, ook een 64 bits sleutel. Dat is al bijna 4 jaar bezig nu.Op dinsdag 07 mei 2002 09:33 schreef Bigfoot het volgende:
Wie weet hoeveel CPU tijd bij gemiddelde PC's (zeg 1Ghz Athlon) het kraken van een 64bit key kost?
_______________-=Team ColdFusion=-_______________
#2 DPAD - #2 OGR27 - #2 F@H - #3 R@H - #5 RC5 - #6 SoB - #10 WCG
||| #1 ECCp109 - #1 ECC2-109 - #1 OGR24 - #1 D2OL P1|||
Verwijderd
Als je het dmv brute force wilt oplossen niet nee. Maar er zijn meerdere veel slimmere methoden om zoiets op te lossen.Op dinsdag 07 mei 2002 09:37 schreef Bigfoot het volgende:
En daar zijn 10000en of weet ik hoeveel mensen mee bezig toch? Dat wordt geen doen dan....
Nee er is al iets opgezet maar ik vroeg me af of het kans van slagen had omdat ik niet verwacht dat er meer dan enkele duizenden mensen mee gaan doen. Dit omdat het niet echt legaal is, en voor een heel beperkte doelgroep.Op dinsdag 07 mei 2002 09:36 schreef NioXX het volgende:
Hoezo dat dan? Wel je je eigen d.net opzetten?
Daar zijn we al 1656 dagen bezig met +/- 324,065 deelnemers
Had je weinig kans gehad dat DPC er aan mee zou gaan doen...Op dinsdag 07 mei 2002 09:38 schreef Bigfoot het volgende:
[..]
Nee er is al iets opgezet maar ik vroeg me af of het kans van slagen had omdat ik niet verwacht dat er meer dan enkele duizenden mensen mee gaan doen. Dit omdat het niet echt legaal is, en voor een heel beperkte doelgroep.
Verwijderd
De wet van Moore, bedoel jeOp dinsdag 07 mei 2002 09:42 schreef NioXX het volgende:
Als de wet van Murphy doorzet de komende jaren moet het natuurlijk steeds sneller gaan doordat de processoren steeds sneller worden en steeds efficienter gaan werken (de P4 even buiten beschouwing).
They made me do it.
Op dinsdag 07 mei 2002 09:42 schreef NioXX het volgende:
...(de P4 even buiten beschouwing).
Verwijderd
Verwijderd
Bedankt, maar het ging me meer om een globaal idee te krijgen van de haalbaarheid van zo'n initatief.Op dinsdag 07 mei 2002 10:26 schreef NioXX het volgende:
Als je meer info wil over de snelheden van de verschillende CPU's ga dan naar deze pagina:
http://www.teamanandtech.com/speed.asp
en typ daar in hoeveel processing power jij denkt te kunnen krijgen en je kan zien hoeveel je kraakt en hoe lang het dan duurt.
Verwijderd
Niet.Op dinsdag 07 mei 2002 10:30 schreef Bigfoot het volgende:
[..]
Bedankt, maar het ging me meer om een globaal idee te krijgen van de haalbaarheid van zo'n initatief.
maar nu maak je me toch wel erg benieuwd naar wat je van plan wasOp dinsdag 07 mei 2002 10:30 schreef Bigfoot het volgende:
[..]
Bedankt, maar het ging me meer om een globaal idee te krijgen van de haalbaarheid van zo'n initatief.
Ik was het zelf niet van plan, maar er is al wat in gang gezet om de key van een codering van DVB signalen (satelliet) te kraken.Op dinsdag 07 mei 2002 16:00 schreef Marble het volgende:
[..]
maar nu maak je me toch wel erg benieuwd naar wat je van plan was
kan je geen hints geven?
Als er genoeg deelnemers waren zou het wel kunnen maar ik denk dat het op andere manieren wel sneller zal lukken (hoop ikOp dinsdag 07 mei 2002 16:41 schreef Marble het volgende:
iets zegt me dat ze dat nooit gaat lukken dmv van brute-forcen
hmmm het schijnt zelfs dat die programma codes ergens op inet rondslingeren, maar ik heb nixOp dinsdag 07 mei 2002 18:01 schreef gp500 het volgende:
om alle zenders te krijgen of gewoon om die encryptie te kraken.
om allezenders te krijgen moet je geoon een blanco kaart programmeren met een soort programmer (dit mag niet hoor)
en op die ander manier succes ik begin er niet aan.
Deze plek is te koop.
Het gaat om Viaccess II encryptie, die is niet gekraakt. Maar er zijn nu ook veel technieken die wel gekraakt zijn. Als de encryptie techniek gekraakt is, zijn er pas weer mogelijkheden voor het knutselen met de betreffende kaartjes.Op dinsdag 07 mei 2002 18:01 schreef gp500 het volgende:
om alle zenders te krijgen of gewoon om die encryptie te kraken.
om allezenders te krijgen moet je geoon een blanco kaart programmeren met een soort programmer (dit mag niet hoor)